Auteur |
Bericht |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Whisk(e)y
Hey Edwin, zijn ook mooi en liggen lekker in de hand. Moet zeggen, tis een prima product van Nederlandse bodem.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
18 okt 2011 0:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Millstone zal ik niet meer kopen. Leuk om een keer te hebben geprobeerd, maar smaak gaat wat mij betreft teveel richting jenever en prijs/prestatie vind ik het geen bijzondere whisky.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 okt 2011 9:49 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
..ik kijk ook nog even naar de foto op de 1dayfly site en daar lijkt de bodem veel dikker, dat i.c.m. "....en voldoende dikte aan de onderzijde die ervoor zorgt dat het vasthouden de temperatuur niet te snel verandert. " Wordt het wel een erg discutabel verhaal. Mijn gratis gekregen Johnny Walker glazen hebben bijv. een veel dikkere bodem, ok, geen kristal, maar toch. IK heb er 16 gekocht, 8 voor eigen gebruik en de andere glazen evt. gedacht als een presentje voor bijv. een verjaardag, of zoals ook aanbevolen op de site, voor bijv. kerst. Dat ga ik niet doen, zou me kapot schamen. Misschien als give away na een whiskey proeverijtje thuis. Tsja..."Kost niet veel, maar is ook niet veel..." Helaas.....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
18 okt 2011 10:21 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
80 euro per glas kan ik me als pauper niet permitteren
|
18 okt 2011 13:48 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
klinkt wel grappig van een volkje dat bier drinkt uit frisdrankglazen , hier drinkt men zelfs geen jupiler uit stella artois glazen (tenzij uit uiterste nood.....) maar veel geld betalen om glazen te hebben die niet beter zijn dan die van den IKEA of Casa (dan denk ik dat wij wel slimmer zijn.....)
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
18 okt 2011 16:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, wat zal ik daar nou op zeggen ..... Het glas draagt wat mij betreft zeker bij aan de smaakbeleving. Leffe uit een Leffe-glas, whisk(e)y uit een kristallen tumbler en ook ice tea uit een bijbehorend glas. Als jou het echter niet uitmaakt dan zou ik het geld vooral aan de inhoud van het glas besteden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 okt 2011 17:00 |
|
|
Ewout
|
Het juiste glas draagt o.a. bij wijn weldegelijk bij aan de smaakbeleving. Alleen hoeft een goed glas niet altijd heel duur te zijn. Dan is het ook een stuk minder erg als er een keer één sneuvelt. Ik heb thuis ook een kast met veel verschillende glazen.
|
18 okt 2011 17:07 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het premier grand cru glas van Riedel hebben ze niet meer. Ik heb er 12 jaar terug 150 gulden voor betaald en ja ik heb hem een keertje gebroken en dat deed zeer. Ben meteen een nieuw glas gaan halen. Tegenwoordig zou ik het er niet meer voor uitgeven. Mijn mooie wijnglazen komen nu bij Spiegelau vandaan. Daar betaal je 10 - 25 euro per glas en ja dat zijn ze dubbel en dwars waard. Ik had verwacht hier wat goede tips te krijgen voor een mooi whisky glas. Die zoek ik nog steeds.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
18 okt 2011 17:15 |
|
|
ironpatje
|
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
18 okt 2011 17:38 |
|
|
ironpatje
|
en die zien er vor mij zelfs zeer aantrekkelijk uit......
|
18 okt 2011 17:39 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
18 okt 2011 18:04 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
18 okt 2011 18:11 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Bier drink je uit de fles of uit het blik
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
18 okt 2011 18:55 |
|
|
ironpatje
|
jullie snappen het dus echt niet he: http://youtu.be/5_LcFlTNopA
|
18 okt 2011 19:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Voor wie het nog niet wist. Deze Zweedse Whisky Distillery heeft de beste Whisky uit 2010 gemaakt.
|
23 okt 2011 18:07 |
|
|
barolo
3.2S010
|
5 november een kleine proeverij. Inschrijven is nog mogelijk in Alphen ad Rijn.
|
24 okt 2011 16:14 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Die Oban 14 staat zeker in m'n top 3 van ontdekkingen dit jaar. Echt een topper watmij betreft, eentje voor de 'vaste' collectie.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
25 okt 2011 16:09 |
|
|
barolo
3.2S010
|
iemand belangstelling voor een Cognac proeverij in Berkel en Roderijs. Op deze avond proeven wij de VS, VSOP, Signoture, Sigar Blend, VIP XO, Fontpinot XO en een blend van '79 '83 '85. Interesse in deze unieke cognac proeverij stuur dan een mailtje naar: [email protected]€ 17,50
|
25 okt 2011 17:56 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
@barolo; doe jij ook nog iets anders dan Whisky drinken? kan dit topic niet openen of jij hebt weer iets gepost
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
Laatst bijgewerkt door mbembe op 25 okt 2011 20:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 okt 2011 18:28 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
ik denk , dat hij ook nog cognac drinkt
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
25 okt 2011 18:42 |
|
|
horn
PF #57
|
daar zit hij al jaren. goede keus.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2011 19:50 |
|
|
Ewout
|
Wijn zuipen
|
25 okt 2011 20:04 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik ben meer een levensgenieter. Lekker eten, lekkere wijn, goede espresso en diverse gedestilleerd zoals Whisky, Grappa, Cognac en Rum. Barolo is de plek van de mooie wijnen, Grappa en lekker eten. Oh ja op 7 december in Berkel een Whisky proeverij olv Jock Shaw. Ik heb me al aangemeld. Rondje Whisky-Wereld door "Jock Shaw" Reserveren [email protected]€ 19.50
|
25 okt 2011 20:20 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Vanavond een Wijnproeverij gehad bij Van Vianen te: de Leeuwenhoekstraat 14 te Berkel en Rodenrijs. Op woensdag 9 November houden zij een Cognac proeverij met het Cognac huis FRAPIN. Meer dan 700 jaar historie, dat hoort bij de familie Frapin die zich in 1210 vestigde in de Charente! Eén van de meest unieke feiten rond de familie Frapin is het eigendom van 300 ha. in de “Grande Champagne”, het hart van de cognac streek. Van deze streek komen onbetwistbaar de fijnste, en meest intense cognacs die bovendien optimaal kunnen verouderen! Alle producten van FRAPIN zijn dan ook voor 100% afkomstig uit deze “Grande Champagne” streek Op deze avond proeven wij de VS, VSOP, Signoture, Sigar Blend, VIP XO, Fontpinot XO en een blend van '79 '83 '85. Ik heb mij hiervoor natuurlijk aangemeld. Deze avond wordt gesponsord door het huis Frapin, anders is het niet mogelijk om zoiets te organiseren.
|
27 okt 2011 22:51 |
|
|
Ewout
|
Welke wijnen vond je eruit springen, wij hebben redelijk dezelfde smaak wat betreft wijn zag ik bij de laatste proeverij in Bleiswijk. (Of had je stiekem op mijn formuliertje afgekeken toen je zelf moest aankruisen ).
|
28 okt 2011 9:17 |
|
|