Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Leuker? Leuker?! Ben je nu alweer van je geloof afgevallen?
|
13 jan 2020 13:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ja inderdaad leuker, ik ga never nooit niet mn 993 elektrificeren. Zal wel steeds minder sociaal geaccepteerd worden, maar dat is dan maar zo. Een ICE wordt in de nabije toekomst waarschijnlijk met dezelfde argusogen bekeken zoals er nu naar rokers gekeken wordt. Zal me verder worst wezen voor die 2000 km/jaar.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 jan 2020 13:20 |
|
|
Gaius
|
|
13 jan 2020 15:45 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
|
13 jan 2020 21:04 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Even voor mijn gevoel, op wat voor termijn verwacht je dat? Als ik moet gokken, niet binnen 10-15 jaar. Zou zelfs 20 aandurven.
|
13 jan 2020 21:20 |
|
|
Pacoloco
|
Kun je natuurlijk niet 1 op 1 met elkaar vergelijken. Maar als je ziet hoe snel dat ineens bij rokers gaat. dan denk ik eerder 10 dan 20 jaar.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
13 jan 2020 21:43 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Hangt helemaal van de overheid af. En mede daarom denk ik veel langer. Wat weer niet wegneemt dat sommigen je nu ook al met de nek (of middelvinger) aankijken. Simpelweg omdat je in een rustig tempo van een toerritje geniet alleen in een wagen die iets meer geluid produceert dan de gemiddelde mountainbike/racefiets (waar ik me dan weer mateloos aan kan irriteren). Daarom, meer (oude) Porsches kopen en meer rijden!
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 jan 2020 22:37 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Naar vooruitzicht! Ik stook de houtkachel nog maar eens even flink op en ga er onder het genot van een glaasje wijn eens goed over nadenken...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
14 jan 2020 6:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Om 5 uur s'ochtends?
|
14 jan 2020 9:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Geen idee, is ook maar een gevoel, maar de ontwikkelingen gaan tegenwoordig razendsnel. Zal eerder 15 jaar dan 20 jaar zijn denk ik.
|
14 jan 2020 10:00 |
|
|
Tilt!
|
Mijn woorden zijn nog niet koud... clickEn ja, 't is een betalend artikel, alleen voor abonnees, en ook ik heb maar 5% van het artikel kunnen lezen, maar dat dat er komt is zeker. Eerst iedereen aan de zonnepanelen waar je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor bent én op termijn nog meer voor je elektriciteit zal betalen, en nu iedereen aan de Tesla's en consoorten. Nogmaals: niks tegen Tesla, wel tegen de dwang. Hate the game, not the players.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
14 jan 2020 12:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Je kunt de tekst uit het artikel knippen en plakken ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 jan 2020 12:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Is dat gek dan? Toch normaal dat je voor EVs ook belasting betaalt? Hebben alleen tijdelijk vrijstelling gehad om de verkoop op gang te brengen.
|
14 jan 2020 12:32 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Zal in NL uiteindelijk ook gebeuren, en logisch ook. Maar ik denk wel dat er altijd een onderscheid zal blijven tussen ev en ice mrb, puur om ev wel te blijven stimuleren
|
14 jan 2020 12:59 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Het zou mooi zijn als er binnen afzienbare tijd EV's de overhand krijgen. Helaas lees ik steeds meer dat dit streven moeilijk zal zijn met als voornaamste reden dat we niet genoeg grondstoffen kunnen delven die nodig zijn voor EV accu's. Bijvoorbeeld:
|
14 jan 2020 13:42 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
EV's zijn in opmars, dat is een feit. De drijfveren om EV's te promoten zijn ook duidelijk, om het milieu te sparen en onze planeet gezond en bewoonbaar te houden. Of het ondertussen al niet te laat is en we achter het net vissen is een andere discussie. Wat mij echter enorm tegen de borst stuit is het politieke opportunisme (ik spreek hier over België) dat hierin een leidende rol speelt. Zoals in een van de vorige posts aan bod komt werd jaren terug het plaatsen van zonnepanelen gepromoot door die o.a. te subsidiëren. Ik heb een mooie (en dure) installatie geplaatst om op die manier in mijn verbruik te voorzien (gezin met 3 kinderen die elk hun TV, game console, dagelijkse douche etc …). Vandaag de dag kost elektriciteit me meer dan vóór de installatie van de zonnepanelen door de taksen die geheven worden op het nominale vermogen van de installatie, terwijl de kinderen het huis uit zijn en we nog maar een fractie van het verbruik van toen hebben. Eerst promoten en dan dubbel incasseren. Hetzelfde spelletje wordt gespeeld met de EV's. Promoten, zoveel mogelijk gebruikers op de baan en dan incasseren. EV rijders gaan binnenkort evenzeer een melkkoe zijn voor de staat. Zoals een van mijn voorgangers in dit draadje al zei: I hate the game not the players. Ik heb niks tegen EV's, die dingen rijden fantastisch. Ik heb wel iets tegen het politieke opportunisme omdat zij i.p.v ecologische redenen, uit economische redenen EV's promoten.
Just my 2 cents.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
14 jan 2020 14:15 |
|
|
Alfred
|
Kijk maar uit, zo meteen gaan ze hier nog roepen: Niks staat je in de weg om het zelf beter te doen. Aan de slag.
|
14 jan 2020 14:22 |
|
|
Ewout
|
Ik denk momenteel toch ook wel over dit soort dingen na. Tot voor kort was ik van plan om aan het einde van het jaar een BMW Z4 aan de kinderen cadeau te doen (mits de oudste in 1 keer overgaat naar 6 VWO). De hoofdreden was eigenlijk dat ik moeite had om mijn handgeschakelde Porsche aan mijn nog niet al te ervaren zoon mee te geven. Wij hebben momenteel een 5 serie BMW (automaat/diesel) en de 997. Met beide auto's wordt eigenlijk veel te weinig gereden. De BMW gaat niet weg omdat hij zo verschrikkelijk lekker rijdt en ik bij eventuele inruil veel teveel ga afschrijven op die auto, de Porsche (3K km op jaarbasis) is nu eenmaal toch mijn jongensdroom. De brandstofauto loopt m.i. op zijn laatste benen en de ontwikkelingen gaan volgens mij sneller dan wij hier nu vermoeden. Dit zou wel eens kunnen betekenen dat ze over een jaar of tien niet veel meer waard zijn aangezien iedereen uiteindelijk elektrisch wil gaan rijden (of een ander alternatief). Ik heb besloten om mijn zoon/kinderen in plaats van een derde auto eerder een rijvaardigheidstraining aan te bieden (evt samen met vader, misschien nog gezellig ook ) en hem het vertrouwen en de sleutels van de P te geven als hij 18 is. Op die manier staat de Porsche wat minder vaak aan de lader en wordt hij tenminste gebruikt waarvoor hij bedoeld is, namelijk rijden Mijn volgende DD zal dan waarschijnlijk een EV worden.
|
14 jan 2020 14:25 |
|
|
Alfred
|
Ik neem aan dat je druppellader bedoeld of ben je stiekem langs Frank Schmidt in Oss gegaan.
|
14 jan 2020 14:40 |
|
|
Ewout
|
Dat eerste
|
14 jan 2020 15:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee joh, Ewout. Niet verwennen die jongen. Wat? Over naar 6VWO? Hier, een 997 cabrio. Veel plezier ermee! Geintje, goed verhaal. Ik koop toch die €1000 peugeot 306 cabrio voor mijn kind.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jan 2020 15:20 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Het enige juiste antwoord aan de kapiteins op de wal
|
14 jan 2020 16:01 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Die van mij krijgen een boekenbon en een ijsje.
|
14 jan 2020 16:02 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Zo, hier gaan we dus nooit meer ventileren.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
14 jan 2020 16:22 |
|
|
Ewout
|
Het blijft natuurlijk wel MIJN Porsche, zoonlief mag er alleen in rijden.
|
14 jan 2020 16:27 |
|
|