Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 14:32

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Is de jeugd helemaal de weg kwijt? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Is de jeugd helemaal de weg kwijt?
Delnoy schreef:
En als jou kinderen dat zouden flikken en daar een goed verhaal bij hebben dan verdedig je ze. Hebben ze geen goed verhaal dan geef je ze de educatieve veeg uit de pan. Justitie bepaald wie de bak in gaat en niet jij

Goed verhaal? Ik heb het over een onschuldig iemand zonder reden in elkaar schoppen. Daar is nooit een goed verhaal bij. En uiteraard snap zelf ik dat ik niemand in de gevangenis kan zetten. Het gaat om het principe: er is geen enkele tolerantie aan mijn kant voor zinloos geweld. That's all.

En geweld gebruiken is in veel, niet alle, andere situaties sowieso een zwaktebod.

28 aug 2014 10:41
Profiel
Neppert
Neppert
+1

Ik kickbox al een behoorlijk aantal jaren.
En mijn trainer leert nieuwelingen altijd als eerste :
Het enige gewonnen gevecht is een vermeden gevecht!!!

28 aug 2014 10:48
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Dat heeft in mijn opinie veel te maken met je eigen normen en waarden. Dat kinderen makkelijk beïnvloedbaar zijn weet is als geen ander. Maar aanspreken op ongewenst gedrag helpt wel degelijk. Ingrijpen voordat het mis gaat en niet het kalf zwemles geven als de koe verdronken is.

Voorbeeld (helaas) binnen eigen familie. Hebben twee kinderen, druk, schreeuwen, krijsen, rennen door het restaurant etc. En dan moet je die ouders horen, het zijn maar kinderen. Laat ze toch. Ik erger me daar groen en geel aan. En als ik er dan wat van zeg vindt men dat ook nog raar. We zouden laatst met de familie weer gaan uit eten. Ik zei we gaan niet mee want dan zit ik me toch alleen maar te ergeren. Zegt mijn schoonmoeder : "nou, die twee van jou kunnen er anders ook wat van hoor want toen ik ze meenam naar de Intratuin waren ze ook alleen maar aan het rondrennen." Waarop ik zei: "En dat is alleen omdat je zaken niet onder controle hebt want als ik met ze naar Intratuin of waar dan ook heen ga dan doen ze dat niet."

Zo, weet die het ook weer.

Komt dat de sfeer ten goede? Nee op dat moment niet maar het zet wel aan tot nadenken. Mensen zijn inderdaad mondiger geworden, nou en. Ga mee met de tijd en wordt weerbaarder. Daarnaast zijn er regels, ook op scholen, waar zowel leraren, leerlingen maar ook ouders zich aan moeten houden. Gaat men fatsoensnormen te buiten dan heeft dat consequenties. Maar dat moet je dan niet alleen op papier zetten maar ook doen. Niks mis met verhaal halen bij een leraar maar dat kan ook op een normale manier zonder schelden of dreigen. Ben je daartoe niet in staat, hop, wegwezen en neem je kind ook maar mee. Daaaag. Klassen zitten toch al te vol. Succes op de volgende school. Durf gerust eens een voorbeeld te stellen ipv. al dat geouwehoer, mantel der liefde, begripvol, ja maar, slechte jeugd gehad, tijdelijk ontoerekeningsvatbaar etc. Schelden, grote bek, dreigen, dacht het niet.

Maar ja, zo zijn wij Nederlanders niet hè :wink:

Afbeelding

28 aug 2014 11:09
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
En geweld gebruiken is in veel, niet alle, andere situaties sowieso een zwaktebod.

:res: :thumleft:

Citaat:
Ik kickbox al een behoorlijk aantal jaren.

Tof. Paar keer mee geweest met een vriend van me maar iets te heftig naar mijn zin. Blijf wel lekker bij de Jiu Jitsu. Ben meer van de zachte aanpak :wink:

28 aug 2014 11:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Wat ik in dit filmpje zie gebeurde 30 jaar geleden ook. Alleen had toen niemand een mobieltje die kon filmen bij zich...

28 aug 2014 11:23
Profiel
Moderator
PF #57
Delnoy schreef:
Daarnaast zijn er regels, ook op scholen, waar zowel leraren, leerlingen maar ook ouders zich aan moeten houden. Gaat men fatsoensnormen te buiten dan heeft dat consequenties. Maar dat moet je dan niet alleen op papier zetten maar ook doen. Niks mis met verhaal halen bij een leraar maar dat kan ook op een normale manier zonder schelden of dreigen. Ben je daartoe niet in staat, hop, wegwezen en neem je kind ook maar mee. Daaaag. Klassen zitten toch al te vol. Succes op de volgende school. Durf gerust eens een voorbeeld te stellen ipv. al dat geouwehoer, mantel der liefde, begripvol, ja maar, slechte jeugd gehad, tijdelijk ontoerekeningsvatbaar etc. Schelden, grote bek, dreigen, dacht het niet.

100% mee eens. Helaas kiest in de praktijk het gros van de schoolleiding ook nog eens de kant van de ouders. Tot mijn verbazing... :scratch:

28 aug 2014 13:02
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Het is heel gek, maar ik merk dat heel veel mensen gewoon niet meer weten hoe 'het' heurt. Dat begint al met het dekken van een tafel en hoe je je mes en vork vasthoudt. Even een deur open houden voor iemand, dankUwel zeggen, iemand even naar buiten laten gaan, voordat jij naar binnen gaat, moet ik een stagiaire nog vertellen dat er een schoteltje onder een kopje hoort als ze een koffie serveren :shock: , handen uit de zakken op de werkvloer, iemand aankijken als je tegen ze praat, opstaan in de bus voor oudere mensen (mensen die ouder zijn dan jij).....pfoeh, kan nog wel even doorgaan. Delnoy, goed relaas (ook van je schoonmoeder :mrgreen: :thumleft: ). Alles staat en valt met respect, niet alleen voor mensen, maar ook voor leefstijl en algemene omgangsvormen. Dat is wel een beetje aan het verdwijnen. Maar zal ongetwijfeld ook weer eens terugkomen. Alles is een golfbeweging.

28 aug 2014 14:28
Profiel
PorscheForum Junkie
@DS +1

Citaat:
iemand zonder reden in elkaar schoppen.

ook +1, maar dat gebeurt niet vaak denk ik. Ook op dit filmpje weet je niet wat de voorgeschiedenis is, zoals Rob al aangaf. Niet dat ik het goed wil praten uiteraard. Geweld is nooit goed maar vaak wel te begrijpen.

Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 28 aug 2014 18:36, in totaal 3 keer bewerkt.

28 aug 2014 14:38
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
begrijpelijk. begrijpbaar is geen nederlands.

28 aug 2014 15:07
Profiel
Neppert
Neppert
Bovenstaante nodigd wel uid tot gewelt!!!
:mrgreen:

28 aug 2014 15:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2