Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 14:26

Antwoord op onderwerp  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vliegtuig vermist tussen Kuala Lumpur en Beijing 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Vliegtuig vermist tussen Kuala Lumpur en Beijing
@dobbelsteen: dat kunnen we dus wel. Al het gas, bestemd voor de Europese markt wordt via Nederland gedistribueerd. Er is lef voor nodig en goed overleg met de ons omringende landen, maar als we onze gasrotonde voor Rusland zouden afsluiten, dan heeft dit grote gevolgen voor Rusland.

20 jul 2014 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964 c2
Den Haag
Wimpie67 schreef:
Al het gas, bestemd voor de Europese markt wordt via Nederland gedistribueerd.

Dat is niet waar.
Maar los daarvan ben ik 't wel redelijk met je stelling eens. Ik denk dat NL geen enkele statement gaat maken. Helaas.

20 jul 2014 20:28
Profiel
911 3.2 Carrera
Vind dat Rutte het goed doet...stille diplomatie werkt vele malen beter...

Ohja, mijn vlucht is gewijzigd in mh19....,., :mrgreen:

20 jul 2014 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
En die diplomatie lijkt nu te gaan werken...

Poetin heeft zijn medewerking toegezegd de trein met stoffelijke overschotten te laten vertrekken naar grondgebied wat onder Oekraïens gezag staat en zegt zijn medewerking toe zodat de onderzoekers onbelemmerd hun gang in het rampgebied kunnen doen. Gelukkig had ik ongelijk, al moeten we ons beseffen dat de Russen alvast even de boel hebben "geïnspecteerd" voordat zij ons op de rampplek toe hebben willen laten...

20 jul 2014 22:30
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Eerst zien.

21 jul 2014 2:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Wimpie67 schreef:
al moeten we ons beseffen dat de Russen alvast even de boel hebben "geïnspecteerd" voordat zij ons op de rampplek toe hebben willen laten...

En dat alle persoonlijke bezittingen van enige waarde van de slachtoffers inmiddels ook weg zijn, bleek gisteren uit een rapportage dat alle cameratassen, portemonees etc. leeg zijn...

21 jul 2014 7:12
Profiel
Neppert
Neppert
Echt ongelooflijk hoe harteloos mensen kunnen zijn om dingen van de slachtoffers mee te nemen.
Geen greintje respect. :bang:
Walgelijk!

21 jul 2014 7:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Daarom is de Oekraine ook typisch een land wat asap bij de EU moet. Dan kunnen we ze tenminste een beetje opvoeden :wink:

21 jul 2014 8:22
Profiel
Neppert
Neppert
Je bedoelt zoals met de Roemenen en de Bulgaren... :lol:

21 jul 2014 8:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Cultuurverrijkers in het algemeen.

21 jul 2014 9:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Rod schreef:
Wimpie67 schreef:
al moeten we ons beseffen dat de Russen alvast even de boel hebben "geïnspecteerd" voordat zij ons op de rampplek toe hebben willen laten...

En dat alle persoonlijke bezittingen van enige waarde van de slachtoffers inmiddels ook weg zijn, bleek gisteren uit een rapportage dat alle cameratassen, portemonees etc. leeg zijn...

Hoe gewetenloos moet je hier wel niet voor zijn. Zo'n mensen kan je niet meer opvoeden. Gewoon in de bak, of nog beter... gewoon van deze wereld verwijderen.

21 jul 2014 9:33
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Wimpie67 schreef:
Verder zouden we kunnen besluiten al onze handelsbetrekkingen met Rusland op te schorten. Vervelend voor ons, maar vervelender voor Rusland. Een voorbeeld: onze kennis op het gebied van landbouw en voedingsmiddelen technologie is goud waard in Rusland. Rusland ontbeert deze kennis en heeft onze kennis hard nodig om minder afhankelijk te worden van import (wat het nog steeds is). Stoppen wij met het leveren van kennis, dan lopen talloze projecten enorme schade op. Deze projecten worden geïnitieerd / gefinancierd door (de bedrijven van) de vrienden van Poetin en gesubsidieerd door de overheid (jawel...met de gasopbrengsten!). Zij zullen direct een dubbele schadepost hebben: hun project / investering loopt gevaar en de subsidie die zij daarop krijgen ook... Hiermee verliest Poetin snel zijn (machtige) achterban...

ik wil zeker niet zeggen dat ik het niet met je eens ben dat we iets zouden moeten doen. Maar besef je wel wat voor consequenties dit heeft voor onze eigen (broze) economie als we een vuist zouden maken. ik wil daarmee niet zeggen dat we geen statement moeten maken maar we zijn inmiddels allemaal veel te afhankelijk van elkaar en NL als exportland in het bijzonder. dit soort beslissingen hebben dan ook voor onze economie directe, vergaande consequenties. Ik denk niet dat er een politicus is die zo'n beslissing durft te nemen...

21 jul 2014 12:26
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Weet je wat het grote verschil is? Als hier in Nederland een Russische Ambassadeur meegenomen wordt naar het bureau vanwege mishandeling van zijn kind, dan hangt dezelfde dag Poetin aan de telefoon om excuses te eisen waar men meteen aan voldoet. Hier in Nederland moeten we 4 dagen voorzichtig onderhandelen en hopen dat we onze Nederlandse slachtoffers terug mogen krijgen. Door hun toedoen notabene. Je mag het de juiste beslissing vinden maar ik vind dat het van geen kanten deugt.

21 jul 2014 17:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik ben blij dat ik niet in Rutte zijn schoenen sta. Hier op een forum is het makkelijk oordelen toch? Er staan veel belangen op het spel voor het hele NL volk. Je doet het niet gauw goed. Iets met korte en lange termijn. Vooralsnog heeft ie het voordeel van de twijfel v.w.b. zijn handelswijze wat mij betreft.

21 jul 2014 17:53
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
hij had wel iets meer op zijn strepen kunnen gaan staan zoals ook laura starink, zeer goed ingevoerd, in nota bene de nrc schrijft.
het leger sturen, zoals sommigen hier willen, is natuurlijk van de zotte.

21 jul 2014 18:05
Profiel
Noord-Brabant
Ik denk dat de meesten hier vergeten dat we het inmiddels over een oorlogsmisdaad hebben.

21 jul 2014 18:17
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
welnee. we weten nog niks. we hebben wat ideeen en veel emoties.

21 jul 2014 18:52
Profiel
Noord-Brabant
Wat we nog niet met zekerheid kunnen zeggen is wie deze aanslag gepleegd heeft maar de kans dat het vliegtuig neergeschoten blijkt te zijn is toch wel wat groter dan het af te doen als zijnde zomaar wat ideeën.

21 jul 2014 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Franz schreef:
Wat we nog niet met zekerheid kunnen zeggen is wie deze aanslag gepleegd heeft ....

Ik vraag me af of we hier van een aanslag moeten spreken. Bij een aanslag denk ik aan een bewuste daad. Ik vraag me af of hier iemand bewust een passagiersvliegtuig wilde neerhalen of dat het een ongeluk is en men dacht met een militair vrachtvliegtuig te maken te hebben.
Niet dat het hierdoor minder erg is voor de nabestaanden maar het maakt wel verschil.

Helaas is dit niet de eerste keer en ik ben bang dat het ook niet de laatste keer zal zijn. In 1983 verloren 269 mensen het leven toen de Russen per ongeluk Korean Airlines flight 007 neerhaalden. In 1988 schoot een Amerikaans oorlogsschip Iran Air flight 655 neer waarbij 290 mensen het leven verloren en in 2001 werd Siberian Airlines flight 1812 neergehaald door, jawel, Ukrainse militairen tijdens een legeroefening. Alle 78 passagiers verloren het leven.
Ik weet het, vergissen is menselijk en een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dit soort ongelukken zouden niet mogen gebeuren.

Wat ik het allerergste vind is dat bij deze ramp men nog steeds politieke spelletjes speelt over de rug van de nabestaanden!

21 jul 2014 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
wolf schreef:
welnee. we weten nog niks. we hebben wat ideeen en veel emoties.

Wolf heeft wel een punt, maar aan de andere kant doet Rusland (met zijn seperatisten) er wel alles aan om de schijn tegen zich te krijgen.

Hoe eenvoudig hadden de seperatisten dit incident kunnen aanwenden om zich van hun menselijke kant te laten zien door mee te werken en daardoor wereldwijd goodwill voor hun "strijd tegen de fascistische machthebbers van Oekraine" te kweken?

Kennelijk lag dat wat lastig...

21 jul 2014 20:41
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
In oorlogs gebied tellen andere wetten. degeen die het meest provoceert die wint.
Ik mag hopen dat die trein ooit Charkov bereikt.....

21 jul 2014 21:13
Profiel
Noord-Brabant
Oekraine heeft er niets aan om daar raketten te plaatsen want de separatisten hebben geen vliegtuigen. En om een Russisch vliegtuig neer te halen is ook vragen om veel problemen. Rusland is er alles bij gebaad om chaos te creëren in Oekraine dus die hebben een motief. Rusland wordt verdacht van het leveren van de raketten en eventuele kennis dus zijn ze medeverantwoordelijk voor het neerhalen van de MH17. Maar het wordt lastig om keihard bewijs aan te leveren want dat wordt nu niet meer gevonden natuurlijk. En ook die twee zwarte dozen zullen geen uitkomst bieden. De VS is het enige land ter wereld wat beschikt over satellieten die dit soort raketlanceringen kunnen vastleggen en zeggen te beschikken over bewijsmateriaal dat de raket is afgeschoten vanaf bezet gebied. Dus zal er de komende dagen wel het één en ander duidelijker gaan worden. Ik voorzie een hoop problemen iig.

21 jul 2014 21:27
Profiel
Franz schreef:
De VS zeggen te beschikken over bewijsmateriaal.
Tja zoiets zeiden ze ook over Irak.

21 jul 2014 21:53
Profiel
Moderator
PF #57
Na "wag the dog" geloof ik niks meer dat officieel in Amerika wordt verteld...

21 jul 2014 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Wimpie67 schreef:
[Hoe eenvoudig hadden de seperatisten dit incident kunnen aanwenden om zich van hun menselijke kant te laten zien door mee te werken en ...

Wie zegt dat de separatisten niet mee willen werken? Ik zie op tv niet anders dan dat de zelfbenoemde “Premier” en zijn woordvoerders zeggen dat internationale teams en ook Nederland welkom zijn als ze daarom vragen. Zelfs gewapende Nederlandse militairen wil men toelaten! De OVSE is daar, de media is daar, niemand is/werd weggestuurd! Je hoeft het alleen maar te vragen zeggen ze. En daar zit nu de crux.
Het probleem is volgens mij dat ze voor Nederland en ander landen geen gesprekspartner mogen zijn omdat men bang is dat door met de separatisten te onderhandelen over toegang tot het gebied ze daarmee impliciet de separatisten erkennen als de “lokale autoriteit” en dat wil men natuurlijk niet.
Nederland kan niet gaan onderhandelen met separatisten/ rebellen/ terrorristen of hoe je ze ook wil noemen. Vandaar dat het via de Russen gespeeld wordt die niet zo happig zijn om te helpen omdat die al maanden roepen dat ze er niets mee te maken hebben en geen invloed hebben op de separatisten. We weten natuurlijk allemaal beter maar ja, politiek he?

21 jul 2014 21:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende