Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Wat nou Toedeloe,
He Jurgen (om ff on topic te blijven) kijk is op je klokkie man, huppetee als een speer die : s gaan maken joh.
|
03 dec 2005 8:27 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Jij bent net wakker John...maar ik heb er net een nacht opzitten...
Bovendien...sinterklaas is niet zo'n ramp als Kerst...(qua werken dan he... )
|
03 dec 2005 8:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb ook een leuk klokkie gekocht.
Het is wel niet omrond je pols te dragen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2005 16:51 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
GOED GEDAAN
en wederom eentje in vervulling, one down two to go
_________________________________________ Got coffee?
|
05 dec 2005 17:21 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
Ik heb mezelf een nieuw horloge kado gedaan.
Misschien niet zo indrukwekkend als sommige tijdmachines hier, maar ik vind'm errug mooi:
Is in bestelling, wordt einde deze maand, maar ik denk dat ik hem pas in 2006 op kenteken laat zetten.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
Laatst bijgewerkt door Hansv op 10 jul 2006 0:15, in totaal 2 keer bewerkt.
|
08 dec 2005 22:27 |
|
|
Hansv
|
Ha, die Forumgoeroe's;
Wat doe ik niet goed met het plaatje?
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
08 dec 2005 22:28 |
|
|
993_4S
993_4S
|
|
08 dec 2005 22:30 |
|
|
Hansv
|
Ha, die 993;
Ik zag het nu ook; thnx!
|
08 dec 2005 22:32 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Oké...
In plaats van wéér een plaatje van een horloge dat ik fantastisch mooi vind, een mooi plaatje van een prachtig en tijdloos horloge met een vraag aan de kenners...
Het Hanhart-horloge was hét horloge voor de Duitse Luftwaffe-piloten en U-Boot-kapiteins tijdens de 2de Wereldoorlog.
Voor de duidelijkheid was vaak een push-button rood.
Ik vroeg/vraag me af: was deze rode pushbutten rood gelakt, gecoat, of van een rode 'huls' voorzien?
Weet iemand dit?
Ik vind het wel een heel fraai gezicht (en uniek)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 dec 2005 20:35 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
............is dat een pré ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
11 dec 2005 2:19 |
|
|
Black Betty
|
Ligt eraan wat je bedoelt...
Het is allereerst een horloge met een historie en met een design dat sinds 1929 -bijna- niet gewijzigd is. Dát betekent naar mijn mening dat dit design behoorlijk tijdloos is.
Daarnaast had die rode knop én de rode schaalverdeling destijds zeer zeker een functie. In jachtvliegtuigen en onderzeeëers werd destijds rood licht gevoerd (ik weet ook niet waarom ) en deze rode onderdelen van de klok waren dan beter zichtbaar. Waarom nou juist die ene knop rood was, weet ik ook niet...
Het is wel zo dat dit horloge ook zeer gewild was bij de geallieerde soldaten omdat het zo ontzettend goed was én omdat ook zij het een mooi horloge vonden (het werd de ultieme oorlogsbuit).
Ook het bandje met 'het nietje', dat later bij tal van horloges z'n intrede heeft gedaan (het typische vliegeniersbandje) gebruikte Hanhart voor het eerst.
Als je meer wilt weten over Hanhart, kijk dan maar eens op www.hanhart.com .
Het is gewoon een horloge met een rijke historie.
Ik vroeg me alleen af hoe die button rood gemaakt is.
Weet iemand van de kenners dat?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 dec 2005 13:24 |
|
|
Jort
Groningen
|
In duikboten om het dag- en nachtritme van de bemanning niet te verstoren maar nog belangrijker (en dat geldt voor zowel de vliegtuigen als de duikboten), de overschakeling van licht(binnen) naar donker(buiten) kon 's nachts sneller worden gemaakt. Een normaal mens heeft ongeveer 30 minuten nodig om zich aan te passen aan volledige duisternis, komend uit een (ver)lichte omgeving. Bij rood licht is de periode die nodig is om aan te passen vele malen korter.
In duikboten werd 's nachts dan ook altijd met rood licht gevaren en overdag met name bij duiken en tijdens gevechten (beter zicht bij gebruik van periscoop en aan dek bij tergkeer naar de oppervplakte). Jachtvliegtuigen voerden een groot deel van hun missies ook 's nachts uit.
Tot zover een offtopic weetje. Maar dat is nog geen antwoord op je vraag...
|
11 dec 2005 22:13 |
|
|
Black Betty
|
Ach..
Hoe dan ook...
Ik heb vandaag een Hanhart Tele Tachy besteld.
Als het even meezit, krijg ik 'm net voor de kerst!
De rode button is gelakt, trouwens...
En 'mijn' Hanhart heeft een zwart bandje.
|
12 dec 2005 2:12 |
|
|
John
Cayenne
|
strak klokkie.
En een leuk weetje inzake die rode knop, ik kon hem nog niet.
|
12 dec 2005 10:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
speedy944 gefeliciteerd met de aankoop.
met het zwarte bandje dat had ik ook gedaan.
vraagje op de site bestelt of in nederland
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 dec 2005 11:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
leuk kerstcadeautje voor jezelf, veel plezier ervan
_________________________________________ Got coffee?
|
12 dec 2005 11:26 |
|
|
Black Betty
|
Dank je! Het was inderdaad als kerstcadeautje gedacht...
@ rob964.c4: De Nederlandse importeur is Horba Pex in Zwanenburg, maar die gaat ermee stoppen wegens onenigheden met Hanhart. Dat biedt mogelijkheden...
|
12 dec 2005 12:14 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Zo Heren horlogeliefhebbers,
Ben weer terug uit de tropen. Heb een Tagheuer professional gekocht, is wat uiterlijk betreft een hele simpele horloge maar wel een echte voor 875 dollar, lijkt me een redelijke prijs, kan er geen foto van vinden helaas, zit ook niet meer in de collectie.
En als klap op de vuurpijl vandaag ook nog een u-boat besteld.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 dec 2005 10:14 |
|
|
Black Betty
|
Hmmm...
De importeur van Hanhart in Nederland -die er dus mee gaat stoppen- belt me net dat ze het horloge niet (meer) kunnen leveren voor de mij beloofde prijs. De prijs die ze er nu voor willen hebben, ben ik niet bereid om ervoor te betalen. Dat is jammer, maar helaas...
De aankoop gaat dus niet door. Geen horloge als kerstcadeau dit jaar dus....
|
21 dec 2005 11:36 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat is niet zo netjes van ze, is er geen tussenweg mogelijk
altijd vervelend als ze iets niet na kunnen komen .
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 dec 2005 11:52 |
|
|
michael
|
Das jippie ja en niet echt proffesioneel. Misschien eens in Duitsland kijken?
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 dec 2005 12:48 |
|
|
Black Betty
|
In Duitsland issie ook niet zo goedkoop leverbaar, zeker niet met de opties die ik erbij afgesproken had: glazen bodem (met de originele bodem er los bij) én een vouwsluiting...
Ze willen er nu 300 euro meer voor. Dat is dan overigens meteen de prijs die ze in Duitsland rekenen voor hetzelfde horloge (maar dan wel zonder glazen bodem en vouwsluiting)...
Eerst wilden ze er bijna 450 euro meer voor, maar na wat onderhandelen konden ze niet verder gaan dan het laatste aanbod (en dus 300 euro meer dan we oorspronkelijk overeengekomen waren)...
En dus is het wat mij betreft over... Géén Hanhart voor mij dus (voorlopig).
|
21 dec 2005 13:42 |
|
|
michael
|
Jammer, echt een schitterend horloge.
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 dec 2005 14:25 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 dec 2005 15:40 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Gefeliciteerd ! Blijft een mooi merk hè ? (met wat mindere modellen, maar die maakt onze firma uit Zuffenhausen ook...)
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 dec 2005 18:51 |
|
|