Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 7:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Huizenmarkt is in onze regio al aan het instorten. Ik zie zeer sterke prijsdalingen in 't Gooi. Mijn ex-buren zitten b.v. al een half jaar met hun huis en het staat nu voor een schijntje te koop in vergelijking met de prijs die wij er een paar maanden geleden voor hebben gevangen. Zijn al bijna 15% gezakt met de vraagprijs.
Mijn neef is weer in zijn oude huis gaan wonen en heeft zijn nieuwe huis nu uit nood verhuurd.
Ik hoor ook van bevriende makelaars dat de aanloop bijna geheel stil is komen te liggen. Er zijn simpelweg geen mensen die nu een huis durven te gaan kopen. Trend is ook om eerst het huis te verkopen, opdat men met een bekend, zeker budget kan gaan shoppen voor een nieuwe woning.

15 nov 2008 19:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
het vreemde was: mijn overburen boden 3 weken geleden hun huis te koop aan. Moest ook wel want ze hebben elders in B'hoven een nieuwbouw gekocht die in april wordt opgeleverd. Ze vroegen een prijs waarvan ik dacht 'daar mag je de mijne ook wel voor hebben...' (mijn grond is anderhalf keer hun grond, mijn woonoppervlakte is 1,4x hun woonoppervlakte, mijn tuin is volledig op het zuiden, die van hun op het noorden etc). Wat schetst mijn verbazing - afgelopen vrijdag verkocht :shock: :shock: :shock: :roll: In 3 weken voor 6 mille onder de vraagprijs... :?:

Wellicht aan iemand die niet doorheeft dat er een kredietcrisis is... :shock: Blijkt maar weer (ook voor degenen die momenteel hun Porsche te koop aanbieden): je hoeft er maar één te hebben die bereid is die prijs neer te leggen :idea:

15 nov 2008 20:17
Profiel
Timeless
Bericht 
wel per maand 5000 hyp verhogingen , we blijven wel verbouwen :idea:

15 nov 2008 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
horn schreef:
het vreemde was: mijn overburen boden 3 weken geleden hun huis te koop aan. Moest ook wel want ze hebben elders in B'hoven een nieuwbouw gekocht die in april wordt opgeleverd. Ze vroegen een prijs waarvan ik dacht 'daar mag je de mijne ook wel voor hebben...' (mijn grond is anderhalf keer hun grond, mijn woonoppervlakte is 1,4x hun woonoppervlakte, mijn tuin is volledig op het zuiden, die van hun op het noorden etc). Wat schetst mijn verbazing - afgelopen vrijdag verkocht :shock: :shock: :shock: :roll: In 3 weken voor 6 mille onder de vraagprijs... :?:

Wellicht aan iemand die niet doorheeft dat er een kredietcrisis is... :shock: Blijkt maar weer (ook voor degenen die momenteel hun Porsche te koop aanbieden): je hoeft er maar één te hebben die bereid is die prijs neer te leggen :idea:

Ja maar Harald, de Bilt/Bilthoven lijkt me niet exemplarisch. Ik heb een aantal jaren in Utrecht gewerkt en dan is deze locatie toch het fraaiste om op fietsafstand van je werk te wonen. Niet de drukte van de stad; wel ruimte, natuur en alle voorzieningen.
Ik dacht destijds ook dat ik wat veel voor mijn woning had betaald, doch onverwacht met behoorlijke winst kunnen verkopen.

Het is locatie, locatie en locatie. Blijft in trek.

15 nov 2008 21:09
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Hier in 020 roepen de makelaars dat er weinig aan de hand is (Q3 'maar' 15% minder verkocht: yeah right, dat is dus wat er in Q3 gepasseerd is en dus grotendeels in Q2 gekocht. Ik wil Q4 wel eens zien). Vriend van me zoekt in de 800K-1m categorie een dubbel benedenhuis in Zuid (voor de niet Amsterdammers, dat is dus 7k per m2 en dan een tuin van 20m2). Maandenlang achter de makelaar aanbellen en dan de grootst mogelijke bagger voor veel te veel aangeboden krijgen. Zelf de makelaar bellen is nu niet meer nodig. Die belt nu 3x per dag :mrgreen:

16 nov 2008 0:27
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Maarten schreef:
Maandenlang achter de makelaar aanbellen en dan de grootst mogelijke bagger voor veel te veel aangeboden krijgen. Zelf de makelaar bellen is nu niet meer nodig. Die belt nu 3x per dag :mrgreen:

Precies, dat is mij op mijn zoektocht naar een appartement voor oudste dochter in Amsterdam vorig jaar dus ook overkomen. De arrogantie ten top. Ik kreeg er bijna een minderwaardigheidscomplex van. Ze moeten nu in ieder geval weer eens werken voor hun commissie!

16 nov 2008 11:20
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Daarom een gezonde shake-up , Vind al jaren dat makelaars veel te makkelijk shaggles hebben verdient . Het Kaf gaat zich eindelijk van het Koren scheiden :P

16 nov 2008 11:49
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb ooit mijn makelaarspapieren gehaald maar als je dan in een zaal zit met allemaal van die makelaartjes in spe dan vraag je je wel af waar je het voor doet. Wat een volk. Kunnen niets en krijgen er veel te veel voor betaald.

16 nov 2008 17:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Die discussie heb ik gehad met de verkopende makelaar toen ik mijn huidige huis kocht. Ik had geen kopende makelaar, daar ik onderhandelen over iets wat ik wil hebben niet heel spannend vind en ook best zelf kan. Deze verkopende makelaar moest daar in ieder onderhoud wel een opmerking over maken "tja, dat kunt u natuurlijk niet weten, u bent tenslotte geen makelaar..." Een pot arrogantie :shock:

Toen ik dat na 3 dagen zat was heb ik hem verteld dat ik over dergelijke bedragen wekelijks, zo niet dagelijks, onderhandel en dat ik het huis (20er jaren) sowiezo nog technisch zou laten nakijken en dat ik in mijn leven nog niet vaak een slimme makelaar was tegengekomen :twisted: dus dat als meneer er geen bezwaar tegen had, hij toch echt met mij zelf moest onderhandelen.

Na een paar dagen heen en weer bieden kwamen zij terug met een bod waardoor we nog 9500 euro uit elkaar zaten.
Reactie van de verkopende makelaar: "Zo, dan zijn we er dus uit hè?"
Ik: "huh? volgens mij zitten we nog bijna 10 mille uit elkaar..."
Hij: "Ja, dat weet u natuurlijk niet, maar bij ons is het gewoon dat als je minder dan 10 mille uit elkaar zit, je de prijs middelt en dat je dan een deal hebt."
Ik: "Tja, daarom verdienen jullie dus ook veel te veel. Mijn uiterste bod is 500 euro meer dan wat ik nu geboden heb, inclusief de houten vloer en de kastenwand. En dat bod is tot morgenmiddag 12.00u geldig."
Hij: "Haha, klinkt stoer. Maar ik denk niet dat u na bijna 4 dagen op een paar duizend euro dit huis zult laten lopen..."
Ik: "Hmmm, als u dat denkt moet u vooral niet vóór 12 uur morgen terugbellen...."
Hij zegt nog lachend 'tot morgen' en presteert het om me de volgende dag om 14.30u te bellen: "Wij komen terug met een bod van xxxx euro (3000 lager dan hun bod van de dag ervoor)"
Ik: "Sorry, mijn bod was geldig tot 12.00u. Wij zien af, zoals aangegeven, van het betreffende huis en hebben om 16.00u een bezichtigingsafspraak elders in Bilthoven" (bluf :lol: )
Hij lachte wat zenuwachtig dat hij dat niet geloofde. Ik heb hem geantwoord dat ik daar helaas niets aan kon doen en dat ik hem eea toch echt duidelijk had uitgelegd gisteren. 'Oja, prettige dag' en toen heb ik neergelegd.
10 minuten later belde hij weer - uiteraard niet opgenomen - en sprak hij in of ik hem nog even wilde bellen. 10 minuten later weer en 10 minuten later weer. Ik heb hem om 15.40u teruggebeld dat ik in de auto zat op weg naar mijn bezichtiging en net zag dat hij een paar keer had gebeld.
"Mijn clienten gaan accoord met uw bod van gisteren."
"Sorry, dat bod is al een paar uur niet meer geldig, dat weet u..."
"Dat kunt u toch niet serieus menen, na alle tijd die u en ik erin gestoken hebben..."
"Tja, die inschattingsfout heeft u al eerder gemaakt" (heerlijk, als ze spartelen...)
"Is daar nog over te spreken?"
"Op één voorwaarde - overdracht over anderhalve maand ipv over 7 maanden zoals de verkopende partij als absolute voorwaarde heeft"

Enfin, anderhalve maand later trokken wij in ons nieuwe huis. Makelaars... :twisted: (nee hoor, ik ken absoluut ook een paar goede :thumleft: maar deze vroeg erom... :mrgreen:)

16 nov 2008 21:51
Profiel
Timeless
Bericht 
Je lijkt mij geen makkelijke dude om mee te onderhandelen Horn, wel knap staaltje zenuwen getoond :wink:

16 nov 2008 22:29
Profiel
Bericht 
Zo hoort het Horn, meeste mensen trappen nog in grappen van zulke 'oplichters'!

16 nov 2008 23:06
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Goed verhaal Horn!

Mijn truc afgelopen voorjaar was om een vriend van mij, makelaar in A'dam, in te zetten als onderhandelaar. Hij gebruikte mijn opmerkingen die ik tijdens de bezichtigingen expres had laten vallen ("je weet hoe hij is, het is een rekenaar", "hij vind de vloer en de badkamer niet echt om over naar huis te schrijven, daar moet nog geld in") om extra scherp in de onderhandelingen te gaan staan. De verkopende partij wist niet dat hij makelaar was, en dacht dat ik op wintersport was en daarom een vriend naar voren had geschoven.
Zo heb ik de prijs die ik in mijn hoofd had exact betaald. Hij gaf wel toe dat hij het bij zijn eigen klanten niet zo hard zou durven spelen. Nu kostte het me een goede fles wijn. 55 k van de vraagprijs afgepraat...
Fight fire with fire :!:

16 nov 2008 23:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Mijn les is geweest om als je iets gaat (ver)kopen dat meer waard is dan 100 euro, nóóit je vrouw mee te nemen... :idea: :^: Bij de bezichtiging was zowel de heer als vrouw des huizes aanwezig. Terwijl meneer mij meer dan eens bezwoer dat hij het best naar zijn zin had in dit huis en niet echt zat te wachten om het te verkopen. 'Hij had zijn vrouw beloofd om eens te onderzoeken wat ze voor het huis konden krijgen, maar als het niet verkocht zou worden, zou het niet uitmaken...'
Dat terwijl de vrouw des huizes op ongeveer datzelfde moment aan totmbo vertelde 'dat zij een nieuwbouwhuis gekocht hadden dat over 7 maanden werd opgeleverd, dat het huis al 6 maanden te koop stond, ze 6 bezichtigingen hadden gehad, maar nog geen enkel bod.' :shock: En bedankt. Scheelde een hoop in het openingsbod....

Heb met een vorige vriendin jaaaaaren geleden eens een design meubel willen verkopen. Haar vriendin wilde dat graag hebben, maar kon het niet betalen. Haar vriend zou het voor haar kopen... Komen met zijn tweeen op bezoek, drinken wat, dames zeggen vervolgens 'zullen we jullie maar even alleen laten, kunnen jullie even over de prijs praten....'
Waarna mijn vriendin nog even hardop tegen mij zegt 'niet vergeten dat hij in het nieuwe huis niet past, je móet hem echt verkopen' en de betreffende andere mevrouw tegen haar vriend zegt (niet heel hard maar wel duidelijk hoorbaar) 'ik wil hem écht graag hebben, alles onder de 3500 gulden is een goede prijs...'

Enfin, ik wilde eigenlijk 2950 gulden vragen, maar kreeg uiteindelijk 3550.... na begonnen te zijn op 3800... :cheesy: :mrgreen:

Vrouwen... je kan beter kippen houwen... :^:

Laatst bijgewerkt door horn op 16 nov 2008 23:38, in totaal 2 keer bewerkt.

16 nov 2008 23:24
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Geweldige verhalen!

Ik heb een vermoeden maar durf toe te geven dat ik niet zeker weet wat TOTMBO betekent indien we het over onze vrouw hebben.... :o

Iemand?

16 nov 2008 23:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
geen google thuis? :mrgreen: The one that must be obeyed... idd je vrouw/vriendin/vriend/levenspartner :wink:

16 nov 2008 23:37
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
8)
Zal ik maar weer.......
"Iemand" :^: heeft dat hier geintroduceerd: the one that must be obeyed

edit
OK, "iemand" :lol: :lol: :lol: was me voor

16 nov 2008 23:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Ha.... dat was snel. Dacht al, die van mij had het MBO wel afgemaakt :mrgreen:

16 nov 2008 23:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
Vrouwen... je kan beter kippen houwen... :^:[/i]

Mijn vrouw is anders wel goed in onderhandelen. Totaan het moment dat ik medelijden krijg met de wederpartij...

Maar goed, die draait dan ook een vrij aardige onderneming.

16 nov 2008 23:51
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
sorry hij is niet grotahhhh

Afbeelding

http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={CA605B1A-1F1B-4B3F-A9DA-FD685951DCBF}

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 nov 2008 23:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Mijn vrouw is anders wel goed in onderhandelen.

L'excepcion confirme la règle... :wink: (franstalige chinees...)

17 nov 2008 0:15
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
chinees: lègle dan :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

17 nov 2008 0:28
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
De ellende is nog lang niet over. Volgens Diederik Schmull dan he? Ik moet zeggen dat ik zijn stukjes in het algemeen wel sterk vind en deze is geen uitzondering!

18 nov 2008 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Een lang epistel... :mrgreen:

Met een beetje gezond verstand kan je zelf ook wel bedenken dat het nu niet goed gaat met de economie. Wie had een half jaar geleden nog kunnen bedenken dat het misloopt met onze economie en straks de huizenmarkt?

Van makelaars en degenen die met de hypotheken en huizenmarkt hun brood verdienen hoor je altijd gerustsstellende woorden. Je moet dus nooit aan een makelaar, die daar zijn brood mee verdient, vragen of het slecht gaat met de huizenmarkt en datzelfde geldt voor de economie. :mrgreen:

Degene die denkt dat de recessie aan Nederland voorbijgaat verkeert in de ontkenningsfase of is in het bezit van maar 1 werkende hersencel.

In Amerika staat de autoindustrie op instorten. Als dat daadwerkelijk gaat gebeuren dan sleept het velen met zich mee. Japan en China verkeren in grote moeilijkheden, VS, Engeland en Duitsland in recessie.

Ik merk aan mijn praktijk dat werknemers bij mij aan de deur kloppen vanwege arbeidscontracten die zomaar opgeheven worden. Ja, de kredietcrisis wordt door werkgevers gebruikt om mensen te dumpen.

18 nov 2008 15:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Doorlopen mensen: niets aan de hand. Het is dan wel Almere maar toch:
Afbeelding

18 nov 2008 15:57
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Daar wil je toch ook niet wonen..........

18 nov 2008 16:18
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 99  Volgende