Re: K*t, k*t, k*t ingebroken en al m'n horloges foetsie!
Nou, m'n eerste (vervangende) horloge is aangekomen...
And me happy
Het is dan weliswaar qua waarde niet vergelijkbaar met de horloges die ik had (alhoewel?), maar ik vinnum cool!
Het is wellicht niet iedermans smaak, maar het is wel een betaalbare 'Schaltrad' chronograaf. Het uurwerk is echt mooi, (best) bijzonder en heel fraai afgewerkt (al is dat wel 'nabewerkt' waardoor de kwaliteit waarschijnlijk zeer verbeterd is).
De afwerking van het horloge is echt heel goed. De nieuwe (kleinere) 'onion'-kroon past -in ieder geval qua grootte- er heel mooi bij (en beter dan de originele wel erg grote kroon), de sluiting van het bandje is echt heel hoogwaardig, de kast ziet er heel mooi uit (voelt hoogwaardig en ziet er ook zo uit) en de wijzerplaat is smetteloos met een retro look. Er zit ook een Milanese band bij van hoge kwaliteit (massief en met mooi afgewerkte sluiting en 'bars') en alle papieren. Ik heb er zelfs nog bijna een jaar garantie op!
Hier zijn de plaatjes...
Alles erop en eraan:
Ik vind het (optisch) een mooie klok:
Het uurwerk ziet er fraai uit door de glazen bodem (al had voor mij al dat geschrijf er niet op gehoeven
):
De stalen kast is perfect afgewerkt en de merknaam staat er fraai in gewerkt. Het is natuurlijk niet ieders smaak dat een merk z'n naam zo nadrukkelijk in de kast vermeldt, maar als je het horloge draagt, valt dat nauwelijks op):
De sluiting van het leren bandje is echt top! Ook dat is waarschijnlijk niet ieders smaak, maar dat neemt niet weg dat de kwaliteit van deze sluiting echt voorbeeldig is. Het is niet flubberig, sluit als een kluis en de (als schroeven vormgegeven) knopjes aan de zijkant dienen als ontgrendelknopjes:
De grootte van het horloge is ook niet mis (45mm zonder kroon), maar echt heel erg groot lijkt het horloge niet als je het draagt:
Hartstikke bedankt, Thomas... Ik ben er blij mee