Auteur |
Bericht |
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Peter R. de Vries neergeschoten
Ik snap niet hoe iemand na het debacle van het Oekraïnereferendum nog kan pleiten voor een referendum. Een complex vraagstuk teruggebracht tot een ja/nee vraag, en grote met subsidiegeld betaalde misinformatiecampagnes waardoor het publiek ging geloven dat het over uitbreiding van de EU ging. Om nog maar ze zwijgen over de Brexit en alle ellende die dat voor het eiland opgeleverd heeft.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
12 jul 2021 13:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dat dus. Je bent me net voor De Nederlandse democratie werkt uitstekend, het enige wat we nodig hebben is een drempel van 10 zetels.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 jul 2021 13:32 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Je bent me net een slag voor.
|
12 jul 2021 13:58 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
Giant TCR Advanced 1Rotterdam
|
Beste outletvalve, wat is er ongepast? Even zonder op de persoon of überhaupt een persoon te spelen, de mensheid is in zichzelf een "pandemie" en vroeg of laat breekt er wel eens de "pleuris" uit. Is gewoon een natuurlijk proces, kan ik ook niet zo veel aan doen. Dat de mensheid zo slim is om het effect te dempen heeft als consequentie (denk ik) dat de volgende keer dat de "pleuris" weer uitbreekt niet pas weer 100 jaar later is, zoals nu het geval was tussen Spaanse griep en nu Covid-19. Indien je mijn opmerking ongepast vindt, dan spijt me dat, het is niet zo bedoeld.
_________________________________________ "Do. Or do not. There is no try."
|
12 jul 2021 14:06 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Dat is met 2e-Kamer verkiezingen nog veel sterker het geval, want dan gaat het niet om een Ja of Nee op een simpele vraag maar om een hele lijst aan onderwerpen waarover alle partijen van alles uitkramen (en zelden waar maken). Moeten de verkiezingen dan ook maar afgeschaft worden? Wat een ongekend dedain om burgers het recht te ontkennen om zich uit te spreken over wat hen bezig houdt, behalve dan die verkiezing eens in de 4 jaar die niet opleveren wat je als individu beoogt!
|
12 jul 2021 14:11 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Wat een lichtgeraaktheid hier op dit forum? Ik heb niemand in het bijzonder voor ogen met mijn opmerking. Voor elke diersoort geldt dat af en toe de "pleuris" uitbreekt. Als mensen zeggen we dan "dat is soms nodig en goed voor de soort, de sterksten overleven". Maar als het over de mens zelf gaat, dan hanteren we kennelijk andere maatstaven. Wees niet bang, de mens is ook gewoon een dier en voor ons gelden dezelfde natuurwetten. Het is best leuk om af en toe verstoppertje te spelen en denken dat we voor God kunnen spelen, maar op de lange termijn ontkomen we niet aan de basale natuurwetten.
|
12 jul 2021 14:17 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 jul 2021 14:26 |
|
|
Pacoloco
|
Je hoopt dat COVID een hoop overbevolking had opgelost.
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit wat wenkbrauwen doet fronzen.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
12 jul 2021 14:26 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Kan m'n post niet meer aanpassen, sorry.
|
12 jul 2021 14:27 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet iedereen de dood in wens. Maar nee, de mens kan zich ook niet onttrekken aan basale natuurwetten. De " " heb ik 1 regel te laag gezet. Nogmaals sorry.
|
12 jul 2021 14:29 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Maar eerlijk gezegd valt de lichtgeraaktheid hier mij wel op. Naast Covid zijn er nog heel veel meer oorzaken waar mensen dood aan gaan, oorzaken waar we kennelijk al heel lang heel gewend aan zijn en daardoor niet echt meer opvallend zijn. Nu dat we anderhalf jaar Covid hebben zijn we kennelijk massaal licht geraakt. De mens blijft een ondoorgrondelijk wezen in mijn ogen.
|
12 jul 2021 14:32 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Sterk verhaal met duidelijke onderbouwing en argumenten! Lees de artikelen eens door die ik in al mijn posts geplaatst heb. Daarin is duidelijk te lezen dat legalisering zorgt voor een afname van het aantal gebruikers.... Daarbij komt ook nog dat ik liever heb dat mensen stoned rondlopen dan dronken.... van stonede mensen heb je niet zoveel last....die zitten alleen maar op de bank chips te eten en netflix te kijken.. Dronken mensen daarentegen.......
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 jul 2021 14:38 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
De mens is vooral mens, en niet een binair telwerkje. Dan telt alleen waar en onwaar. Ook al zijn we dieren, emotie is net wat mensen een unieke diersoort maakt.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
12 jul 2021 14:42 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Heb je een punt. Aan de andere kant "Daarin is duidelijk te lezen dat legalisering zorgt voor een afname van het aantal gebruikers...." dat heeft zich nog niet bewezen totdat je het daadwerkelijk doet. Mocht het verkeerd uitpakken, zoals bijvoorbeeld nu met Covid, dan is het wel weer erg lastig dat dan weer terug te draaien. Blijft lastige materie. Wat meestal gebeurt met "verbieden" is dat het dan juist interessant wordt en "men" het dan vooral gaat doen (drugs nemen dus). In de opvoeding die mijn vrouw en ik onze dochters geven verbieden we zo min mogelijk. Tot nu toe volgens mij nog niets.
|
12 jul 2021 14:46 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Die emotie kan ook wel eens in de weg zitten, vooral als het om zaken gaat waar wij als mensen geen of juist zelfs verkeerde invloed hebben. Menig mens zit er daarnaast ook nogal dubbel in, wel emotie wanneer het om medemensen gaat, maar 0,0 emotie wanneer het om dieren gaat.
Laatst bijgewerkt door Monster Marc op 12 jul 2021 14:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jul 2021 14:48 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
De ene noemt het lichtgeraakt de ander een gebrek aan sensitiviteit.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 jul 2021 14:48 |
|
|
Monster Marc
Porsche Boxster S 987
Ducati Monster 1200S
|
Is ook een uitleg. Veel mensen zijn zeer emotioneel wanneer een geliefde komt te overlijden, maar knipperen niet eens met de ogen waneer aan de andere kant van de wereld geliefden van andere mensen komen te overlijden, bijvoorbeeld door een aardbeving of een tsunami. Er zijn ook mensen die emotioneel worden van elke dode die te betreuren is van ongelukken of rampen, maakt niet uit waar ter wereld. Emotie is nogal persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Monster Marc op 12 jul 2021 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jul 2021 14:50 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Portugal is hier toch een mooi voorbeeld van lijkt mij. En ook in NL, waar al heel lang een gedoogbeleid is vwb softdrugs. Veel minder gebruikers dan in de landen om ons heen.... Dus het is m.i. al wel redelijk bewezen....
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 jul 2021 14:52 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Ik ben niet overtuigd dat wij minder softdrugs gebruikers in NL hebben dan in de landen om ons heen. Dat wij er minder problemen rondom hebben, dat is zeker wel zo.
_________________________________________ Mvg,
René
|
12 jul 2021 15:36 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Hij mag dat toch gewoon zeggen? Laten we gewoon discussiëren op inhoud tenzij het tegen de wettelijke of forumregels in gaat.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
12 jul 2021 15:38 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
|
12 jul 2021 15:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Ben benieuwd hoe oud je dochters zijn, sprak de vader van twee puberzoons (15 en 16 yo)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 jul 2021 16:10 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
En Horn...zijn die van jou iedere dag helemaal van het pad af?
|
12 jul 2021 16:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee. Maar wel in de fase dat alcohol, roken, blowen (soms mede onder invloed van omgeving en 'peer pressure') zijn kop gaat opsteken. Ben erg van het uitleggen en bespreekbaar maken (van beide kanten), maar soms ontkom ik niet aan beslissen (noem het verbieden) 'omdat ik het niet nodig vind dat iemand van 15 zelfs in de vakantie 3 avonden na 2 uur thuiskomt....'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 jul 2021 16:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Mijn vader had daar de oplossing voor ... voor 11 uur 's avonds thuis of na 7 uur 's ochtends . Dat was de regel - haalde ik hem in ieder geval niet uit z'n slaap
|
12 jul 2021 17:38 |
|
|