Auteur |
Bericht |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Forummers' Fietsen
ik heb mij er nooit in verdiept wat is het voordeel? betere tractie?
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
11 jan 2013 12:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Betere tractie, makkelijker door blubber en los zand en over obstakels in het algemeen. In theorie iets mindere acceleratie, maar merk ik nix van.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 jan 2013 13:59 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Dat ligt aan de conditie
|
11 jan 2013 14:07 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Voor zover ik heb begrepen is de geometrie van een 29er vaak -inderdaad- kleiner dan bij een 26er (soms 'slechts' 1 of 2 inch), maar omdat de wielen (aanzienlijk) groter zijn, is de afstand tussen de 'vooras' en de 'achteras' (je zou kunnen zeggen 'de absolute lengte') langer, waardoor de combinatie van frame met voorvork groter is dan een 26". De hoogte van een 29er kan daarentegen wel kleiner zijn dan een 26er (volg je 'm nog?). De ruimte achterin een 964 is niet alleen krap in de hoogte, maar vooral in de breedte (denk ik zo), dus denk ik dat een 26er frame met voorvork eerder zal passen dan een 29er frame met voorvork. Bovendien kun je 26er wielen ook gemakkelijker kwijt dan 29ers... Ik heb onlangs een stukje mogen rijden op een Cannondale Trigger 29er en ik vond dat een stuk minder manoeuvreerbaar en onaangenaam groot aanvoelen ten opzichte van een 26er. Het gaat wel duidelijk 'harder' (op de openbare weg behaal je met gelijke inspanning t.o.v. een 26er volgens mij een aanzienlijk hogere (gemiddelde) snelheid) en over grintpaden en stevige bosweggetjes dender je ook probleemloos (en harder dan op een 26er schat ik zo in), maar je levert voor m'n gevoel wel in op wendbaarheid en atb-gedrag. Ik zie geen grond/reden om m'n 26er in te ruilen tegen 29er...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
11 jan 2013 14:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zou m ook niet ingeruild hebben, maar de omstandigheden waren nu eenmaal zo. Verschil in wendbaarheid merkt ik niet echt, maar dat heeft zeker ook met lengte en gewicht te maken (1.93m en 103kg) Grappig is dat ik tot voor kort meestal achteraan bungelde in ons cluppie van 5-6 man, terwijl ik nu volop voor de overwinning meestrijd
|
11 jan 2013 14:31 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
vind het wel leuk om te zien dat er weer wat extra leven in dit topic is gekomen.
heb het altijd wel zijdeling gevolgt maar had hier niks te melden.
_________________________________________ remmen is angst
|
11 jan 2013 20:26 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
19 feb 2013 17:36 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Dat lijkt mij best wennen zo een roei fiets
_________________________________________ remmen is angst
|
19 feb 2013 18:45 |
|
|
ironpatje
|
valt eigenlijk best mee, na 3 minuten was ik ermee weg...... ligfiets (lage racer ) was veel moeilijker.....
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
19 feb 2013 19:02 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Voor mtb: kijk ook eens naar Bulls. Heb paar maanden geleden een Copperhead 3 aangeschaft, geen seconde spijt. Voor ca 1000 e heb je volledig xt afgemonteerd frame, ca 11,5 kilo en Reba voorvork (hardtail, en 26 "). Winnen alle testen, en volgens mij prima opstapper.
|
19 feb 2013 23:41 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Nieuwe woon werk fiets gekocht met riemaandrijving en naafversnelling. weegt 12 kg .....helemaal top!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
16 jun 2013 10:19 |
|
|
ironpatje
|
|
13 jul 2013 17:12 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Welke mountainbike
Heb het idee dat er hier best wat kennis aanwezig is. Wie kan mij tips geven?
Aangezien ik voorzichtig weer eens wat aan mijn conditie wil gaan werken, ben ik voornemens een mountainbike aan te schaffen. Vanmiddag ga ik kijken naar een gebruikte (heeft jaren werkeloos stil gehangen) Santos (weet helaas nog niet welk type).
Waar moet ik op letten? Wat is verstandig om op te selecteren?
Ben van plan om er wat mee over bospaden (al dan niet verhard) en eventueel wat single tracks mee te gaan rijden.
Alle tips zijn welkom!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 jul 2013 11:46 |
|
|
ironpatje
|
Beste henk, als je vooral in de blubber gaat rijden, dan steek je best brede banden, met toppen, rij je hoofdzakelijk op asfalt, en verharde bospaden, dan kan je beter (smalle ) slick's steken (alles daartussen is mogelijk, hangt er vanaf wat jij wil doen met je fiets.... je kan ook een paar wielen (2e hands ...) aanschaffen, en op een stel leg je dikkere banden, en op het andere paar wielen leg je snelle slick's, dan is het makkelijk om te wisselen, in functie van de rit die je die dag wil doen .... (ik heb dat ook zo gedaan, en is echt handig ) verder kijken of er geen speling zit op de kopserie, versnellingsapparaat, dat de tandwielen niet versleten zijn, anders nieuwe tandwielen, en nieuwe ketting leggen (heb ik ook gedaan, kost geen stukken van mensen, en gerust voor een hele tijd....) waarschijnlijk vergeet ik nog wel iets, maar dat zal dan hier op het forum wel aangevuld worden....
|
17 jul 2013 12:08 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Dank je voor de tip! Ben er inmiddels achter dat ik waarschijnlijk voor een nieuwe zal gaan. Denk nu aan een 29er (o.a. iets grotere velgen) twijfel nu alleen nog welk merk en type het moet gaan worden.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 jul 2013 19:47 |
|
|
ironpatje
|
nog maar eens nieuw speelgoed gekocht.... carbon achterbrug, mono-voorvork, vooraan 20", achteraan 28" wiel, max versnelling 53 x 13 (zal snel 65 x 13 worden (need for speed...)....) zitje is (makkelijk, door middel van snelsluiting) verstelbaar, en kan nog zo'n 10 cm zakken... redelijk snel (lees heel snel ) fietsje....
|
05 nov 2013 18:13 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Mooi ding! Maar wat een megalange ketting Loopt die er nooit af? En zit er niet veel speling in zodat je het gevoel krijgt met een rubberen ketting te rijden?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 nov 2013 19:31 |
|
|
ironpatje
|
'k heb de fiets pas sinds gisteren, en nu nog maar 100 km mee gereden , ketting voelt niet aan als rubber (begrijp wat je bedoeld ...), er is idd een (klein) beetje teveel speling op de ketting, maar door het plaatsen van een 65 tands kettingblad denk ik (ben bijna zeker...) dat dit verholpen zal zijn.... op 100 km is de ketting er niet afgelopen, dus ik verwacht niet echt veel problemen zalig (en snel) fietsje, ik denk dat ik die een hele tijd ga bijhouden kruissnelheid van boven de 40 km/u (eerder 45 km/u) met matige inspanning, doortrappen (denk niet meer dan een uur vol te houden) haal ik 55 km/u, piekje tot 65 km/u (niet langer dan 1 minuut....)
|
05 nov 2013 19:44 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Leuke fiets!
|
05 nov 2013 19:56 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Ik probeer die snelheden te halen zonder te trappen: Net op de kop getikt, komend seizoen wat vaker naar bikeparken en heb geen zin meer om steeds te huren.
|
05 nov 2013 20:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nieuw fietske nadat de "oude" op 30-12 uit de garage is gejat Ben benieuwd hoe dat fietst een fully met een lefty
|
31 jan 2014 21:31 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Gaaf ding! Welke trappers ga je kopen? Had je hiervoor ook al een 29''? Mijn fiets is helaas nog niet gejat, ga 'm dus voorlopig niet inruilen. Ben wel benieuwd of 't in het begin wennen is, of dat je het na 10 minuten al vergeten bent.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
31 jan 2014 21:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
29er is super, was mn vorige fiets ook al. Wel gerelateerd aan lichaamslengte en -gewicht. Ben zelf 1.93 en 100kg, dan is een 29er altijd een voordeel.
|
01 feb 2014 9:56 |
|
|
Dirk PFN
Niederrhein (D)
|
Good morning everybody ! This is my new bike which I received about a week ago. My first "fully" and I won't miss it anymore. regards DIRK
_________________________________________ Check out my website ! Porschefreunde Niederrhein
|
01 feb 2014 10:50 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Cool bike. The adjustable seat is a nice gadget.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
01 feb 2014 10:53 |
|
|