Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 23:54

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
voor degenen die geen engels spreken - deze staat een keer of 3 in het moppentopic in het nederlands... :cheesy:

09 nov 2012 17:53
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
VM020 schreef:
Ik vraag me af wat het niveau is vd porsche forummer. Geen intellectuele hoogvliegers hier? :mrgreen:

Voor VM wellicht de nobele taak (na het te hebben geknipt en geplakt :roll: ) om middels een inhoudelijke reactie (nog niet eerder meegemaakt) zijn intellect te tonen?

O, en niet stiekem de Nederlandse versie op zoeken hè

10 nov 2012 0:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Micha,

De geplaatste artikelen zijn voor mij duidelijk hoor.

Schroom dus niet om vragen te stellen aan de auteurs mocht je het allemaal niet begrijpen.... of toch je middelbare school afmaken. :cheers:

10 nov 2012 2:41
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
En wederom laat hij de kans om daadwerkelijk inhoudelijk iets bij te dragen aan zich voorbij gaan en verlaagt zich tot respectloosheid. Jammer hoor.......

10 nov 2012 3:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Een lelijk eendje kan nog een mooie zwaan worden. Een strontvlieg niet.

Al lang opgegeven.

10 nov 2012 3:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Hee Deviltje,
Nog niet van het tableau geschrapt? ....

O stom van me. Gij zijt toch die nep-advocaat? :?

10 nov 2012 7:37
Profiel
Moderator
PF #57
Michiel911 schreef:
om middels een inhoudelijke reactie (nog niet eerder meegemaakt) zijn intellect te tonen?

Afbeelding

10 nov 2012 7:48
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
VM020 schreef:
:roll:
Geen intellectuele hoogvliegers hier? :mrgreen:

Klopt. Ik heb MAVO-4 diploma behaald in 5 jaar en ben Porsche 911 gaan rijden. Een laagvlieger dus.... :ass:

10 nov 2012 8:06
Profiel WWW Facebook  Twitter 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Het is hier een beetje als met die mannen die een zeer dominante, bazige vrouw hebben.
In het begin heb je medelijden met ze en vraag je je af hoe ze in godsnaam in die situatie beland zijn.
Later kom je er achter dat ze daar stiekem van genieten.

Menigeen vind het hier wel prettig om een beetje getrold te worden vrees ik want ze blijven terugkeren en hem voeren.

Nu ja, ieder z'n meug :wink:

10 nov 2012 8:13
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Na 30 pagina's doorzwoegen concluderend; Waarom reageren sommigen als een stier op een rooie (lap)?
Kennelijk zit er toch een kern van waarheid in de (ik geef toe enigszins tendentieuze) berichten.
Samenvattend kan gezegd worden dat we in een economisch en politiek minder gunstig klimaat verkeren wat grotendeels in stand gehouden wordt door overheidssteun via belastinggeld (van jou en mij). Klaarblijkelijk vinden we dit allemaal prima want toch stemmen we iedere keer weer opnieuw met zijn allen op de partijen die dit mogelijk maken. Ik ga verder niet in op de details want dat is al tot in den treure uitgemolken op voorgaande pagina's. Maar ik vraag me af waarom we toch iedere keer onze stem uitbrengen op deze onkundige lieden.

10 nov 2012 15:39
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Geef dan eens het juiste stemadvies :wink:

10 nov 2012 16:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Intelligente vraag!

Antwoord; Géén idee!

10 nov 2012 16:07
Profiel
Ewout schreef:
Het is hier een beetje als met die mannen die een zeer dominante, bazige vrouw hebben.
In het begin heb je medelijden met ze en vraag je je af hoe ze in godsnaam in die situatie beland zijn.
Later kom je er achter dat ze daar stiekem van genieten.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

10 nov 2012 16:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
turbocruiser schreef:
Na 30 pagina's doorzwoegen concluderend; Waarom reageren sommigen als een stier op een rooie (lap)?
Kennelijk zit er toch een kern van waarheid in de (ik geef toe enigszins tendentieuze) berichten.

Iedere goede leugen gebruikt de waarheid als fundering...

Citaat:
Samenvattend kan gezegd worden dat we in een economisch en politiek minder gunstig klimaat verkeren wat grotendeels in stand gehouden wordt door overheidssteun via belastinggeld (van jou en mij). Klaarblijkelijk vinden we dit allemaal prima want toch stemmen we iedere keer weer opnieuw met zijn allen op de partijen die dit mogelijk maken. Ik ga verder niet in op de details want dat is al tot in den treure uitgemolken op voorgaande pagina's. Maar ik vraag me af waarom we toch iedere keer onze stem uitbrengen op deze onkundige lieden.

Het heeft niet zoveel met onkunde te maken. Het heeft alles te maken met de negatieve invloed van democratie. De volksvertegenwoordigers zijn niet alleen maar bezig met het beste doen in die 4 jaar (als het al een keer 4 jaar wordt...), ze zijn ook bezig om na afloop van de periode lief, leuk en aardig gevonden te worden. En de grote bulk van de stemmers lijkt (ik zeg lijkt...) wat makkelijker te stemmen op loze beloftes dan op goed beleid.

Tel daarbij op dat goed beleid in deze tijden vaak in eerste instantie vervelend uitpakt en dat de resultaten daarvan pas echt op de langere termijn zichtbaar worden...

Nee, het probleem zit niet bij de politici. Dat is veel te simpel. Het probleem zit bij ons allemaal. Dat zag je al hier toen er gesproken werd over de bezuinigingsplannen. De kritiek was naar mijn mening primair "hé, dat gaat mij geld kosten, doe es nie!". Niet dat de plannen nu echt doordacht op mij overkomen, maar het besef dat we de broekriem aan moeten halen en dat we dus allemaal een stapje terug moeten doen en dat dat ook wel met enige nivellering samen zal gaan omdat de minima nu eenmaal het al niet zo breed heeft.... dat besef zag ik te weinig. Niet alleen hier op het Porscheforum overigens...

Dat gezegd hebbende: er zitten ook wel een hoop idioten in de politiek, dus deze ongemakkelijke waarheid heeft een klote fundering. Ik had beter kunnen liegen. ;)

10 nov 2012 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Uiteraard richt iedereen zich gemakkelijker op korte termijn resultaten dan die op de lange termijn.
Maar ik denk dat je politici onderschat; deze houden zich weldegelijk bezig met hun lange termijn winst; namelijk met hun eigen langere termijn belang: toekomstige commissariaten/ bestuursvoorzitterschappen/ etc. Als zij maar in de smaak vallen bij de grotere bedrijven met dito belangen. Dit natuurlijk gelardeerd met een aantrekkelijk rood sausje voor het grote publiek.

Nu ook weer; De 'inkomensverschillen' worden weggewerkt door maatregelen op het gebied van inkomstenbelasting. Alsof dat tot op heden nooit gebeurde! Er ís al een progressieve schaal. Maar toch is het kennelijk niet genoeg voor onze rupsjes in de politieke arena.

Ooit was de HRA een compensatie voor het hoogste IB-tarief. Straks betalen we een nóg hoger toptarief en vallen alle overige compensaties ook nog eens weg (incl HRA, etc...) (En vergeet niet dat je via het eigen woningforfait alsnog je HRA voordeel gedeeltelijk kwijt bent. ) Maar daarnaast worden de spaarzame hardwerkende medelanders alsnog kaalgeplukt wanneer straks het eigen vermogen incl eigen woning moeten worden opgegeten alvorens aanspraak te mogen maken op bijdragen voor kosten die de zorg met zich meebrengen.

Voortbordurend daarop houd ik ook gemakshalve maar vast rekening met het afschaffen van de AOW voor de hogere inkomens (ook al worden deze in de nabije toekomst tot modaal genivelleerd), en een hoger toptarief (van bijvoorbeeld 52%) voor gepensioneerden vanaf 67 jaar of hoger. Als dat dan tenminste nog bestaat...

10 nov 2012 16:45
Profiel
Het toptarief is veel hoger geweest dan het nu is. In NL haalde we ooit 72%.

(leuk weetje: VK: 95%, VS: 91% en Zweden zou Zweden niet zijn als ze daar niet bovenuit weten te komen... met een marginale druk van 102% (...)).

Nou vind ik 50% ook wel voldoende, maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat mensen geen stapje terug willen doen en allemaal mensen aan kunnen wijzen die dat wel zouden moeten doen. Of dat nu uitkeringsgerechtigden zijn, bankiers, CEO's, politici die geen wachtgeld meer moeten krijgen, Grieken... whatever.

Pijn verdelen is lastig.

10 nov 2012 17:08
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
was boer Koekoek er nog maar...........

10 nov 2012 18:31
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Afbeelding :mrgreen:

10 nov 2012 18:33
Profiel
Waren de prijzen bij Ikea maar inkomensafhankelijk... De enige periode in je leven dat je daar wil kopen is je studententijd en dan moet je geld toe krijgen bij de lack en billy!

10 nov 2012 18:41
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Straks; inkomensafhankelijke krentenbollen (vlgs Wilders)
Of inkomensafhankelijke brandstof...

Inderdaad wat je noemt een feest! (Zie topic titel).

10 nov 2012 18:47
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik denk dat de belastingen de afgelopen jaren voldoende zijn gestegen, maar het is kennelijk nooit genoeg!
Op dit moment is de koopkracht voor een hele grote groep enorm gedaald, zowel arm als rijk.
Storend vindt ik nog steeds dat de overheid de lasten nog verder opdrijft, terwijl er nauwelijks nog geld wordt uitgegeven, gewoonweg omdat het er niet meer is. Uiteraard wel op dit forum, want wij rijden tenslotte in een asociale bak 8)

De belastingen zijn reeds eerlijk :?: verdeeld, en ik ben van mening dat de overheid een heleboel huishoudens onderuit gaat halen, van een kale kip proberen ze nog meer plukken, in de veronderstelling dat dit het tekort gaat opvangen. Er wordt op dit moment bezuinigd op Aanvullende Verzekeringen, toch ook aanschaf auto's, brandstof, kleding, onderhoudt woning, inrichting, en ga zo maar door. Maar wat er niet is kan je niet krijgen. Stoïcijns gaan ze door met inhalen. Ik vraag me dan ook af hoe ambtenaren denken geld binnen te halen als er geen brandstof meer zou zijn......98%tarief invoeren?
Als we nou met zijn allen gratis werken, kan de overheid iedereen bonnen geven om voedsel te kopen, en als je dan in een Porsche wilt rijden, zal je toch echt even voorover moeten bukken...hoe groter je woning, hoe vaker je moet bukken... :ass: :-? :sick:
Vakantie Aruba: 12x bukken! :mrgreen: (+1 gratis voedselbon)

(Brave New World)

10 nov 2012 20:03
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Aanraders voor als je genoeg tijd hebt: "Brave New World -Huxley", "1984 - Orwell" , film "Soilent Green - met Charlton Heston". Er zijn nog genoeg trillers en doem-verhalen die steeds meer onze maatschappij voorspellen.

Ik zie overigens steeds meer camera' s langs de weg gemonteerd.......en dat zijn geen snelheidscamera's, denk ik...

10 nov 2012 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Alle kabinetten hebben hun oog gehad op keihard bezuinigen en tot en met heden heeft dat de economie niet vooruit geholpen.

Nu worden met name de middenklasse en middenstand keihard aangepakt en getroffen en dat zijn juist de groepen die de economie draaiende houden. Waar ik me enorm aan stoor is dat met geen enkel woord wordt gerept over stimulering vd economie maar enkel en alleen over bezuinigen waarbij de lasten stijgen en de koopkracht van miljoenen mensen keihard onderuit wordt gehaald en de economie volledig tot stilstand komt, mensen hun hand op de knip houden, bedrijven en winkels hierdoor moeten sluiten en de werkeloosheid alleen maar verder oploopt en dus ook de kosten. Enkel en alleen maar bezuinigen werkt dus averechts.

Wil je de economie draaiende houden, de werkeloosheid laag en de productiviteit hoog, moeten de lasten snel naar beneden: BTW omlaag naar bv. 10%, de belastingen naar bv. 30% -flattax rate invoeren, etc. Huidige financiering van het zorg onder de loep nemen: zorgverzekeraars buiten spel zetten en nieuw zorgfinanciering instellen net als vroeger. Toen had je nog ziekenfonds en particulier. Nu bepalen de zorgverzekeraars in een onderonsje hoeveel premies moeten betalen en ondertussen knijpen ze tegelijkertijd de fysiotherapeuten, de psychotherapeutren, de artsen en apothekers uit. Dus kassa voor de verzekeraars!

En uiteraard moet de HRA zsm afgeschaft worden. De HRA heeft een aanzuigende werking gehad op speculanten, de huizenprijzen kunstmatig opgekrikt waarbij vele huishoudens onverantwoordelijke tophypotheken afsloten, terwijl de werkelijke waarde van de huizen een fractie hiervan is, de rest is dus gebakken lucht. Miljoenen hebben hierdoor met geleend geld op te grote voet geleefd en dat pakt nu verkeerd uit.

Laatst bijgewerkt door VM020 op 10 nov 2012 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

10 nov 2012 20:16
Profiel
M140i
Rob Herfst schreef:
Geef dan eens het juiste stemadvies :wink:

http://www.libertarischepartij.nl/

10 nov 2012 20:29
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Jij hebt gelijk, VM :shock: !

Over de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek: er is met geen woord gesproken over wat er gebeurd als deze is afgeschaft, en de rente gaat weer omhoog........ook daarmee was de hypotheekrenteaftrek min of meer een middel om die rentefluctuaties in te kunnen dekken. Dus bij weinig rente, weinig aftrek, dus meer belasting betalen, bij een hoge rente, meer aftrek, dus minder belasting betalen (voor als iemand het niet snapt :mrgreen: )

10 nov 2012 20:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 42  Volgende