Auteur |
Bericht |
Frits77
986 S040
|
routes in Garmin laden: welke toestellen?
Ben al enkele uren aan het proberen een route in een Garmin 255 W te zetten, zonder succes. Nu als ik ergens dat dit type niet geschikt is. Weet iemand welke types daarvoor geschikt zijn. Een handleiding voor dummies is ook welkom btw. Alvast bedankt!
|
30 mei 2014 12:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: routes in Garmin laden: welke toestellen?
Ik heb toevallig recent hetzelfde probleem gehad. De moderne Garmins kunnen dit niet meer. De enige die het kan en nog (via de importeur) te verkrijgen is, is de Garmin Zumo. Een maandje terug hadden ze er nog ongeveer 130 van op de plank liggen.
|
30 mei 2014 12:35 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Bedankt voor je tip Ewout. Maaruh: die 255w is toch niet echt heel modern volgens mij (2008 op de markt als ik me niet vergis).
|
30 mei 2014 12:38 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Ik ben afgelopen week ook aan het stoeien geweest maar dan met een TomTom XL en Tyre route programma. Duurde allemaal even voordat ik e.e.a. doorhad maar gaat nu vrij makkelijk. De TT XL kan maar een X-aantal route punten aan en weigert de route te laden als dat aantal routepunten overschreden wordt. Misschien is dat bij jou ook het geval Heb je wat aan deze link als handleiding? -> Klikkerdeklik
|
30 mei 2014 14:39 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Iig de Zumo serie... 550, 660 etc....anders de firma waypoint vragen), ik gebruik hem al jaren voor op de motor, en daarvoor de streetpilots.. Koop een tweedehandse op MP, en je wilt niet anders.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
30 mei 2014 14:51 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Alleen met oude types Tomtom kun je een "reisplan" maken. Je moet echt goed oppassen welke je koopt want op een XL zit het wel maar dan weer niet op de XL v2! Ga naar de Tomtom site, support, en zoek op reisplan. Daar staan alle types, OOK sommigen waarbij je alleen route punten kunt toevoegen maar dat is niet hetzelfde als het maken van een "reisplan". Vlgs mij kunnen onderstaande types het WEL! Maar ik blijf voorzichtig GO x40, GO x30, GO x20, GO x10, GO, XXL IQ Routes, XL IQ Routes, XL, ONE, ONE 2nd edition, Urban Rider, Rider Pro Rider (2013)
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
30 mei 2014 16:30 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Dit is een betrouwbaar adres waar nog XL aangeboden wordt. Soms zijn het "refurbished " Tomtom's maar die zijn goed. https://www.elnavi.de
|
30 mei 2014 16:41 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Kijk........ daar heb jij dan weer meer verstand van Richard
|
30 mei 2014 18:58 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
|
Ja okay maar nu weet ik OOK wat een koelstop is
|
30 mei 2014 19:16 |
|
|
Marc996
Den Dungen, N-Brabant
|
Ik heb onlangs via MP een Garmin Nuvi 1490t gekocht, dat werkt prima. Via Routeyou.com, of zelf een route maken met Garmin Basecamp. In het begin was het ook wat trial en error, had de routes geupload naar de Garmin, maar kon ze nergens vinden in het apparaat. Uiteindelijk vond ik ze in de map 'mijn bestanden'.
|
30 mei 2014 22:59 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Bedankt voor alle reacties! Ga dus op zoek naar een 1490 of een Zumo serie. Als iemand een lijst kent met verdere Nuvi types die wel en niet kunnen, houd ik me ook aanbevolen.
In de 255 kun je wel routes via de PC opladen maar in het menu van de Garmin kun je ze dan niet inladen. Bij "mijn gegevens" kun je bij deze alleen thuis loctie instellen, favorieten wissen en triplog wissen.
|
31 mei 2014 12:07 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Heb inmiddels een 750 op de kop getikt. Heb ontdekt dat er tegen schappelijke tarieven cursussen worden aangeboden op gps-expert.nl. Toch maar eens doen...
|
01 jul 2014 9:42 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Gewoon op de smartfeun Sygic installeren. Daar importeer je de ITN routes van TomTom. Voordeel van Sygic op de smartfeun is: Lage kosten Europa € 29,99 Wereld € 49,99, ieder kwartaal een update van wegen en software en POI (incl snelheidscontroles). https://play.google.com/store/apps/deta ... aura&hl=nl
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 jul 2014 11:04 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Heb naast een TomTom (die eigenlijk beter bevalt) een Garmin Nuvi 3590LMT. Glazen scherm, mooi ding. Hier kun je ook routes op inlezen, werkt goed. Nadeel van de 3590 bij normaal navigeren is dat je geen stadscentrum kunt ingeven, je moet altijd een straatnaam ingeven.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
01 jul 2014 16:18 |
|
|