Auteur |
Bericht |
ricardo964
Castricum
|
dwangbevel gekregen voor doorrijden zonder betalen na tanken
advies gevraagd!
Mijn broer heeft een brief van een gerechtsdeurwaarder gekregen omdat zijn kenteken is waargenomen op een auto waarmee na het tanken zonder te betalen is weggereden. Het gaat om het Esso station net voor de Maastunnel in Rotterdam, mijn broer woont er 180 km vandaan, komt nooit in Rotterdam en was gewoon op zijn werk op het aangegeven tijdstip. Zijn auto is daar die dag nooit geweest.
Hoe kan hij uit deze ambtelijke molen wegkomen? Hij moet binnen 8 dagen het getankte bedrag betalen en nog een forse toeslag voor gerechtskosten. Die gerechtsdeurwaarders gaan altijd heel agressief te werk. Deze aanpak vind ik wel apart. De deurwaarder zal toch ook wel weten dat 95% van dit soort gevallen gebeurt met vals kenteken?
Mijn broer heeft al contact gehad met de deurwaarden en die gaan "het uitzoeken"...
Wat is nog meer verstandig om te doen? Nieuw kenteken aanvragen en aangifte doen? Zal nog wel vaker gebeuren met zijn kenteken.
|
17 dec 2014 21:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: dwangbevel gekregen voor doorrijden zonder betalen na ta
Aangifte doen en bewijs-materiaal opvragen.
Succes voor je broer!
|
17 dec 2014 21:19 |
|
|
horn
PF #57
|
foto opvragen en checken of het dezelfde auto is (model, velgen, kleur etc). kijken of hij obv kilometerregistratie, agenda met afspraken (en uiteraard degene met wie hij die afspraken had) kan bewijzen dat hij op dat moment elsewhere was. En op het moment dat hij dat kan bewijzen aangifte doen bij de politie. Kan hij het een eventuele volgende keer makkelijker weerleggen.
Ben ooit op de bon geslingerd voor rijden op de trambaan op kenteken terwijl ik 100 km verderop in een vergadering zat. Hetzelfde gedaan als boven. Daarna nog een keer geflitst (ook witte BMW maar andere bumper en andere velgen) waarmee ik met de eerdere aangifte onmiddelijk 'vrijgesproken' werd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 dec 2014 21:43 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
het complete wegennet rondom Rotterdam hangt vol met camera's welke voor opsporingsdoeleinden worden gebruikt... als je nu met je oldtimer op beeld wordt vastgelegd dan weten ze je te vinden hoor! (dec-jan-feb)
rechtvaardigheid voor de gemiddelde burger zal wel niet onder het beleid van cameratoezicht vallen
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
17 dec 2014 21:52 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Klopt, want dat levert de staatskas niet direct iets op.
Enigszins off topic, maar die recente tirade van de rijdende rechter mbt CJIB nog gezien? Zoiets dus.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
17 dec 2014 21:54 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Nee.politie is enkel geautomatiseerd waar ze je vaak voor onbenulligheden een dikke prent aan kunnen schrijven. Waar ze je kunnen helpen en het niets oplevert vaak niet. Ondanks dat de data beschikbaar is in hun databases. Kwestie van police by business case.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
17 dec 2014 21:56 |
|
|
ricardo964
Castricum
|
Filmpje van de rijdende rechter heb ik gezien idd. De angst van mijn broer is ook om in zo'n molen terecht te komen waar je niet meer uit komt. Nu gaat het om nog geen 200,- wat nog te overzien is maar het kan weer vaker gebeuren met zijn kenteken.
Maar dit is niet de overheid maar een deurwaardersbedrijf. Die zijn vaak nog erger dan de overheid met de tunnelvisie naar geld incasseren. Het is nu de omgekeerde wereld omdat mn broer nu moet gaan bewijzen dat hij er niet geweest is... Ik ben benieuwd wat het bedrijf als bewijs overlegd en of ze dat doen.
Toch maar gewoon betalen en andere auto kopen of nieuw kenteken aanvragen waardoor zijn auto een stuk in waarde daalt omdat het kenteken niet meer overeen komt met bouwjaar...
|
17 dec 2014 22:07 |
|
|
ricardo964
Castricum
|
Even offtopic maar ik zie inderdaad ook steeds vaker mobiele flitsers van de belastingdienst omdat die vaak meer geld kunnen incasseren dan de politie op snelheid... Leaserijders en oldtimers pakken...
|
17 dec 2014 22:13 |
|
|
bully
|
Maak je niet zo druk. Laten ze eerst maar met bewijs komen. Ik zou ze uitlachen als ze bij mij voor de deur staan.
|
17 dec 2014 22:15 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Heeft mijn vader ook 's gehad. Geen voorrang verlenen op een zebrapad, toevallig ook in Rotterdam. Hij was al 5 jaar niet in Rotterdam geweest en was die dag met de auto in Duitsland. Heeft veel moeite gekost (want agent had het zogenaamd waargenomen, incl type auto etc, en bleef er ook bij) maar door bewijzen te verzamelen toch er onderuit gekomen. Wel heel veel gedoe gehad.
Succes!
|
17 dec 2014 22:17 |
|
|
erwin964c4
|
Als je geluk hebt heeft het tankstation camera's
Dat zou ik als 1e nagaan
|
17 dec 2014 22:33 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Zou ook even dat incassobureau Googlen om eerst te kijken of het hier niet om een louche bedrijf gaat. Je zal de eerste niet zijn die op deze manier geld overmaakt. Zou ook de Politie inlichten dat er naar alle waarschijnlijkheid een kloon rondrijdt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 dec 2014 22:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Graag on topic blijven en niet de geringste aanleiding gebruiken om wéér een "Klaagmuur-topic" te starten. Bij voorbaat dank
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 dec 2014 23:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Mijn advies is het station ook even bellen en vragen naar de stations manager en eht verhaal voorleggen.
Vraag de manager of hij big brother gebruikt als camera systeem
Ze kunnen vast terug zien wat voor auto en met welk kenteken het was op die dag. Als het een zelfde auto is met dus de valse platen idd aangifte gaan doen.
Ik weet niet hoe het bij hun geregeld is maar rijdt iemand bij mij door dan word deze als doorijder aangeslagen en worden de beelden daar aan toegevoegd aan de administratie: kentekenbeelden auto en persoon.
Op een van mijn stations word het kenteken vanuit drie kanten in beeld gebracht en rdw check gedaan, Zo komt er naast de foto het type, kleur en personen/bedrijfs/vrachtauto te staan. Zie je dat het niet klopt zet je de pomp stil. Komt het kenteken in mijn database voor als verdacht gaat er een alarm en kunnen we de pomp stopzetten.
Gr robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 dec 2014 23:57 |
|
|
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
'Blaffende deurwaarders bijten niet' is mijn credo. Heb in verleden wel eens 'aanmaningen' of andersoortige 'dreigementen' in de brievenbus gehad. Als je ze belt en vraagt om aan te geven wanneer zij voor je deur denken te staan zodat ik mijn advocaat open kan laten doen deinsen ze meestal terug. Zorg dat je beslagen ten ijs komt, je hebt meer rechten dan je denkt. Het laatste wat zij of hun opdrachtgever willen is een op voorhand hopeloze zaak.
Het googlen van het deurwaarderskantoor of incasssoburo in kwestie is 1 van de beste adviezen die ik ooit gekregen heb overigens.
|
18 dec 2014 0:13 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik zet er netjes bij dat mijn ene comment "enigszins" off topic is maar wel relevantie heeft met de post van TS. (werkwijze CJIB). Relevantie blijkt ook wel uit de reactie van TS. En daarna gaat weer gewoon en vooral over de vraag van TS. Had het zelf dus totaal nog niet zo bekeken (geringste aanleiding gebruiken, klaagmuur topic, enz). Maar idd Eric, je hebt een punt(je), maar wel één die je als sticky boven bijna ieder topic kunt plaatsen hier. [klaagmuur modus uit]
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 dec 2014 0:32 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Rotterdam is wel "the place to be".... Paar jaar terug een boete gekregen voor verkeerd parkeren in Rotterdam met een oude Mercedes oprijwagen. Gekocht van een "Turkse meneer".... die waarschijnlijk een setje platen achterhield bij de verkoop en vrolijk rondreed op mijn verzekering.... boete maar gewoon betaald.... geen zin in dat gezeik... gebed zonder eind....
Zou zelf het advies van rob964.c4 opvolgen....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
18 dec 2014 9:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heeft hij echt een dwangbevel gekregen, of een brief van een gerechtsdeurwaarder in zijn hoedanigheid van incassobureau? Het laatste zou ik zo denken.
Mijn advies: leg vast (b.v. middels emails) dat je protest aantekent. Gerechtsdeurwaarders/incassobureaus hebben de neiging om bij minder goede vorderingen op dat uitzoeken niet terug te komen, behalve een paar maanden later een rappel voor betalen. Als je dan niet kan aantonen dat je gereageerd hebt sta je minder stevig. Ik heb zo een vordering van Kluwer (voor een online abbo die ik nooit heb besteld, gebruikt, enz.) die om het half jaar terug komt. Ik mail dan steeds (eerst naar Kluwer, nu naar incassobureau) met de vraag of ze mij even de bewijsstukken kunnen laten zien (zoals een bestelling...). Dan blijft het steeds stil. De laatste keer was nu een jaar terug. Zelfs het incassobureau begreep nu dat het wel erg raar was dat er jarenlang maar geen reactie komt en zegde toe dat er nu OF bewijs op tafel zou komen OF het dossier zou worden gesloten. Kennelijk is het het laatste geworden.
Kortom: wees correct en duidelijk, maar wel op schrift. Zodat mocht het onverhoopt bij de rechter komen je een goed verhaal hebt.
(en nog een kleine tip: als je rechtsbijstandsverzekering hebt: NU inschakelen)
|
18 dec 2014 11:47 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ook een keer aan de hand gehad. Mail naar incassoburo gestuurd met vraag om bewijs. Nooit meer iets van gehoord. Kan dus zomaar een malafide buro geweest zijn.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 dec 2014 12:59 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
18 dec 2014 13:47 |
|
|
nineone1fun
Belgium
|
Een bewijs van de werkgever vragen dat hij die dag aanwezig was tussen ... en ... Zou normaal genoeg moeten zijn om het geheel te weerleggen . In Belgie toch .
_________________________________________ Mvg nineone1fun
|
18 dec 2014 15:05 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Het station heeft sowieso opnames van de auto. Wanneer hij daar nu gaat proberen te tanken gaat er binnen een alarm af. (Idd het big brother systeem) dan komen de foto's van de eerdere tankbeurt ook naar boven. Dan waarschijnlijk een andere auto te zien en bewijst is geleverd, dat hij het niet was. Dit beeld richting de gerechtsdeurwaarder en klaar.... (Denk ik)
De info over de methode komt van mijn vrouw, werkt bij een Esso.
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
18 dec 2014 15:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tijger ...
|
18 dec 2014 15:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Als ze beelden van die auto hebben, hebben ze hoogstwaarschijnlijk ook beelden van die rukker de eruit stapte om proletarisch te tanken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 dec 2014 16:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Kan me niet voorstellen dat zoiets voldoende bewijswaarde heeft. Ook (zelfs) niet in België
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 dec 2014 16:54 |
|
|