Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 21:29

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Gevalletje bumperkleven 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Gevalletje bumperkleven
:evil: :evil: :bang: :bang:
Een of andere onverlaat heeft gisteravond bumpergekleefd met mijn - geparkeerde - Superbeeb. En heeft uiteraard geen briefje achtergelaten. :ass: :ass:
We hoorden wel iets kraken rond 11 uur gisteravond, maar waren allebei te grieperig om ons bed uit te komen, anders hadden we een witte auto 2 pogingen zien (en horen) doen om weer los te komen van onze nummerplaat (buurman had wel iets gezien/gehoord, helaas geen kenteken van de dader).
Net dus maar digitaal aangifte gedaan, voor de vorm (en de verzekering). Morgen maar eens kijken hoe erg de schade is en of de parkeersensor het nog doet.
Wat voor een dag was het ook al weer vandaag :scratch:
63967

13 feb 2015 22:46
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gevalletje bumperkleven
Aso. Gevalletje waarborgfonds?

13 feb 2015 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben je lekker mee zeg, wat een onfatsoenlijke lui.
Sterkte met de afhandeling.

13 feb 2015 22:50
Profiel
Leiden
Update:
Er zijn toch nog fatsoenlijke mensen. Totmbo heeft vandaag even wat buurtonderzoek gedaan, kwam een 'verdachte' auto tegen en heeft aangebeld. Dader had wel iets gemerkt, heeft nog gekeken maar dacht dat een andere auto was geraakt; daaraan was niets te zien, evenmin als aan eigen auto. Excuses aangeboden, samen netjes schadeformulier ingevuld. Prima zo.
Parkeersensoren werken nog, bumper heeft wel een (gedeeltelijke) respray nodig en nieuwe kentekenplaat is inmiddels besteld. Kreeg alleen de oude houder niet los, zit met grijze plaksmurrie vast. Komt dus wel goed.

14 feb 2015 14:46
Profiel
Neppert
Neppert
Faith in humanity restored!!!!

Heel netjes van die persoon...goede mensen bestaan dus toch nog!

14 feb 2015 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Beter, mooi opgelost zo.

14 feb 2015 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Silent Witness all over!
Emilia Fox (http://silentwitness.kro.nl/over_silent ... emilia_fox) valt echter in het niet bij je Totmbo :cheers:
If ever there was a reason for Valentine........ :D
Reden genoeg voor een beetje verwennnen lijkt me :mrgreen:

Fijn dat iets dat traumatische kan zijn ook een mooie wending kan krijgen :thumleft:

14 feb 2015 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelukkig heb je na eigen recherchewerk de dader kunnen opsporen. In ieder geval wordt jouw schade volledig vergoed en heb je zelf geen noemenswaardige onkosten. Maar je moet ze de kost geven die dat geluk niet hebben en met de gebakken peren blijven zitten.
Heb zelf ook een keer een anonieme bumperklever gehad; maar heb hem (of haar) ondanks een buurtonderzoek helaas niet kunnen vinden.
De schade viel gelukkig mee en was na wat stevig poetswerk zo goed als weggewerkt. Maar ik hield toch een soort van kl@te gevoel dat er een of andere klojo mijn Porsche fors geraakt had waarbij het alarm zeer waarschijnlijk af gegaan moet zijn en hij ondanks dat gewoon is doorgereden.
Dit was voor mij aanleiding om een voertuigbewakingssysteem in m'n Jubi te monteren. Is misschien voor jou ook te overwegen. Camera's nemen alle verdachte situaties op en in geval van aanrijding wordt vastgelegd wat er in de omgeving van je auto gebeurt. Je kan dan de volgende dag de beelden bekijken en het kenteken van de auto noteren die de schade veroorzaakt heeft.

15 feb 2015 0:08
Profiel Facebook 
Leiden
Herman,
Camerabewaking voor de P zou ik me nog wel kunnen voorstellen (maar die staat gelukkig meestal in de garage als hij niet rijdt).
Voor de DD heb ik gelukkig oplettende buren, zonder hun tips hadden we niet geweten waar we het moesten zoeken.
Saillant detail overigens: de 'dader' woont naast de mevrouw die vorig jaar over mijn uitgeladen spullen heenreed....
En allebei hebben ze 2 witte auto's: elk 1 Renault en 1 Honda. Verder totaal verschillende mensen. Die van deze schade zijn tenminste wel beschaafd :mrgreen:

15 feb 2015 8:00
Profiel
Moderator
PF #57
Targa Floriaan schreef:
Er zijn toch nog fatsoenlijke mensen.

Targa Floriaan schreef:
Dader had wel iets gemerkt, heeft nog gekeken maar dacht dat een andere auto was geraakt; daaraan was niets te zien, evenmin als aan eigen auto.

Als je dat laatste gelooft is het eerste waar. Ik geloof er geen ruk van. Als ik jouw auto zie gebeurt dat niet zonder dat je het merkt. Als je naar een andere auto kijkt waar je niks aan ziet kijk je even naar de auto waar je deze schade niet had kunnen missen.
Maar ja, "shit, ik had het wel gezien maar hoopte dat ik ermee weg zou komen' klinkt ook een stuk minder fatsoenlijk.

Mooi dat hun verzekering wel gaat betalen.

15 feb 2015 9:15
Profiel
Cayman S
M.b.t. video bewaking. Veel mensen hebben tegenwoordig al ergens een oude smartphone liggen en dat is deze app misschien wel een oplossing voor videobewaking:

https://play.google.com/store/apps/deta ... u&hl=nl_NL

Kan zo 123 niet een vergelijkbare app vinden voor de IOS, maar deze zal er vast en zeker zijn.

Ik heb met de app voor Android gespeeld en deze deed precies wat ik er van verwachte.

René

15 feb 2015 9:50
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Afgelopen vrijdag de halve voorbumper van de DD van Totmbo eraf gereden......mogelijk op de parkeerplaats van een winkelcentrum, geen videobewaking......en bedankt... :salut:

15 feb 2015 11:01
Profiel
Leiden
horn schreef:
Ik geloof er geen ruk van. Als ik jouw auto zie gebeurt dat niet zonder dat je het merkt. Als je naar een andere auto kijkt waar je niks aan ziet kijk je even naar de auto waar je deze schade niet had kunnen missen.
Maar ja, "shit, ik had het wel gezien maar hoopte dat ik ermee weg zou komen' klinkt ook een stuk minder fatsoenlijk.

Mooi dat hun verzekering wel gaat betalen.

Harald, ik geloof in dit geval wel dat het waar was. Aan de andere auto was weinig te zien, t was donker en als je over een plastic fles rijdt, geeft dat ook gekraak

@ Steef: da's balen. :bang:

15 feb 2015 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Tegenwoordig hebben de meeste dashcams een P stand, waarbij ze zodra er beweging rond de auto is, beginnen op te nemen.
Zelf zit ik hard op het punt er één aan te schaffen.
Buiten bewijsvoering voor een legio aan schades en de schuldbepaling, heb je tevens gelijk tegenbewijs als een agent eens in een slechte bui is en je onterecht een bon geeft.

15 feb 2015 14:00
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Zo'n dashcam snachts laten zitten is ook weer zo'n magneet voor diefstal, verborgen lijkt me een goede optie.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik de meeste makkers die ik met een dashcam zie rijden, vaak types zijn die mogen hopen dat een ander HEN niet filmt. Beetje van "ik doe wat ik wil" maar "als jij doet wat jij wilt heb ik je lekker wel op beeld ".

16 feb 2015 1:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]