Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Appende apen
Als ik EUR 75 zou kunnen vangen van iedere automobilist die ik tijdens mijn woon-werk verkeer zie zitten te klooien met zn smartphone, dan zou ik alleen daarmee al meteen boven de Balkenende norm zitten. En ik woon niet eens ver van mn werk. Schandalige taferelen, iedere dag.
Bellen tijdens het rijden (waarbij iemand nog wel permanent naar voren kijkt) is van heel ander orde dan die mannelijke genitalien die in een patroon van "5 seconden naar beneden kijken - 1/4 seconde naar voren kijken" door het verkeer harken. Wat mij betreft wordt dit gelijk gesteld aan een misdrijf.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
08 mei 2015 19:09 |
|
|
geertsabine
|
Re: Appende apen
Compleet mee eens. Volgens mij is gisteren een vrachtwagenchauffeur (die een dodelijk slachtoffer had gemaakt) er voor veroordeeld. Ik rij dagelijks de A2 (Utrecht - Amsterdam vice versa) en misschien wel mede door de trajectcontrole en snelheidsbeperking is dit, zo lijkt het, de nationale app route geworden. Aanpakken die handel, misschien dat de terugkeer van de snelwegpolitie een steentje daar aan bijdraagt.
|
08 mei 2015 19:13 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ja het gekke is dat degene die de "mazzel" heeft dat het niet mis gaat veel softer wordt bestraft dan degene die de "pech" heeft dat t wel mis gaat. Wat mij betreft zou de eerste categorie ook meteen tot nader order "niet rijvaardig" moeten worden bestempeld met een invordering.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
08 mei 2015 19:20 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Met een hamer stukslaan, net als "vroegeaa" met een opgevoerde brommert.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
08 mei 2015 19:29 |
|
|
geertsabine
|
te weinig mensen realiseren zich dat ze hun auto op die manier ombouwen tot moordwapen. Dus, inderdaad, begin maar eens met rijbewijs afpakken voor een maand.
|
08 mei 2015 19:32 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Gelukkig krijgen steeds meer auto's internettoegang, zodat je je niet hoeft te beperken tot appen, maar ook GTA 5 kunt spelen tijdens het rijden en je met een beetje geluk virtual en reality met elkaar kunt vermengen: Ehhh, was dat nou een echte voetganger op m'n bumper?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
08 mei 2015 20:09 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
08 mei 2015 20:19 |
|
|
horn
PF #57
|
is toch anderhalf uur werktijd per dag. appen, mailen, bellen, forum checken, fb bijwerken. anders moet ik dat allemaal thuis doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2015 20:27 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Voor het doodrijden van de wegwerker op de A58? Iets van 240 uur taakstraf dacht ik.
|
08 mei 2015 21:19 |
|
|
geertsabine
|
Maar ook 2 jaar zijn rijbewijs kwijt.... ik doelde inderdaad op die zaak. Over die 240 uur kan je uiteraard discussiëren of dat toereikend is maar het signaal dat zijn rijbewijs 2 jaar is afgenomen vind ik prima.
|
08 mei 2015 21:22 |
|
|
horn
PF #57
|
zeker als je een jonge beroepschauffeur bent. carriere weg. opnieuw beginnen. heeft de rechter meegewogen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 mei 2015 21:41 |
|
|
geertsabine
|
dat is dan inderdaad de consequentie. die mag inderdaad opnieuw beginnen, maar heeft tenminste nog de kans. Dat kan je helaas niet zeggen van de omgekomen wegwerker.
|
08 mei 2015 21:50 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
En die Bluetooth setjes zijn zooooo goedkoop tegenwoordig dat ik niet snap dat er nog met de telefoon in de hand gebeld wordt. Dat appen doe je dan gewoon als je niet rijdt
|
08 mei 2015 21:54 |
|
|
geertsabine
|
Exact, appen, je e-mail lezen, en ja inderdaad ook het Porscheforum volgen ( ) etc etc, doe je gewoon niet tijdens het rijden.
|
08 mei 2015 21:58 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Mee eens. Niet doen. Ieder denkt 'dat gebeurt mij niet'. Nou, echt wel. Deed appen "vroeger" ook, tot het een keer bijna mis ging. Kwam tot stilstand naast mijn voorganger door combi van geluk en instinctieve reactie op het moment dat ik zag dat het verkeer plots stilstond waar het dat nooit deed. Ik ben erg geschrokken, terwijl er geen schade was behalve aan mijn ego. Je denkt altijd 'dat gebeurt mij niet, da's voor anti-chauffeurs en zo'. Keep on dreaming als je dat echt gelooft.
Sindsdien niet meer gedaan, en als je dit leest en wel eens appt oid; neem van mij aan: NIET DOEN.
|
08 mei 2015 22:34 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Dat helpt denk ik..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
08 mei 2015 23:30 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Dat evolutie experiment met slimme apen was misschien toch niet zo'n goed idee
|
09 mei 2015 0:13 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Don't text while driving. This guy did
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
09 mei 2015 5:48 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Dat vind ik dus flauwekul. Ik werk in een "highly regulated industry" en als ik het verkloot, mag ik niet meer (op niveau) werken in de branche. Dus ook mijn carriere einde verhaal. Moraal van het verhaal: niet verkloten, opletten. Geldt voor zo'n chauffeur dus ook. En daar gaat het om levens, bij mij alleen maar om geld. Voor appende mensen in het verkeer heb ik geen begrip, geen respect, en als ze door hun gedrag een ernstig ongeluk veroorzaken dan mogen ze van mij voor altijd hun rijbewijs kwijtraken. Beroepschauffeur of niet.
|
09 mei 2015 10:24 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Mensen zijn tegenwoordig bang om niet bereikbaar te zijn en daarom willen ze alles onmiddellijk beantwoorden, ook in de auto. Van mijn twee smartphones ( één privé en één zakelijk) heb ik er één overdag gekoppeld via blue tooth aan de auto, de andere info neem ik pas tot mij op de plaats van bestemming of op kantoor. Ik had laatst een Italiaanse leverancier op bezoek, die werkelijk de hele dag berichten aan het verzenden was, waar hij ook continu zijn excuses voor maakte, maar het slaat nergens meer op. Als ik in bespreking ben staat alles uit.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
09 mei 2015 10:33 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Heb zelf al moeite met wisselen van radiostation, laat staan appen. Gebrek aan aandacht voor wat je aan het doen bent geldt overigens niet alleen voor automobilisten, vorige week nog bijna een fietser op de kofferklep gehad, die denk ik terplekke de voorrangsregels aan het googelen was. En dan ook nog zo'n blik hebben alsof ik iets verkeerd doe.
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
09 mei 2015 11:11 |
|
|
912
|
Mooi toch al die techniek. Overal bereikbaar, overal op de hoogte.
Mensen die niet begrijpen dat je af en toe even ook wat andere zaken in de gaten moet houden, hebben een narcistisch trekje...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
09 mei 2015 16:36 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Is er een verschil tussen 'appen' of twee (vaak blonde) vrouwen die zonder telefoon in de auto zitten? Die kakeltrutten zien echt helemaal niets meer in het verkeer Net zo weinig als iemand die zit te bellen, ook al is dat handsfree! Zelfreflectie is kennelijk het moeilijkst wat er is voor de mens…. Die paar keren dat ik zelf op mijn telefoon heb gekeken, viel het me telkens weer op hoe weinig richting ik hou! Ook al doe ik mijn best, ik weet niet waar die auto naar toe stuurt. Als ik rij, dan rij ik! Als ik wil bellen, dan ga ik bellen, niet rijden! Maar ja, dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn auto's betaald heb, en niet op schade zit te wachten. Ik ben zuinig op mijn spullen, maar ook op de medemens en mezelf!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 mei 2015 17:28 |
|
|
geertsabine
|
Oei, generaliseer jij de autorijdende vrouwen even....
|
09 mei 2015 17:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Andersom ook zo. Klanten die je om 10u een email sturen en je om half 12 bellen 'of je hun email nog niet gelezen hebt'. Gesprek van anderhalf uur en 'of je je aanbieding overmorgen bij hun kan hebben'. Vroegah stuurde je een brief en belde je na twee weken of ze wellicht je brief ontvangen hadden...
|
09 mei 2015 19:27 |
|
|