Het Porsche hart heeft weer gewonnen. Ik ben van de categorie van jongs af aan een groot Porsche fan. Ik heb een aantal jaren een 3.2 Carrera gehad en heb die P daarna altijd gemist. Ik heb lang als hobby met een klassieke Mini geracet op Zandvoort. Toen ik deze Mini wilde opknappen bleek de staat, zoals vaak met Engelse klassiekers, slechter dan verwacht. Ik heb toen besloten om weer voor een Porsche te sparen. Onlangs kreeg ik groen licht van de CFO (mijn vrouw
). Zo ben ik op mijn zoektocht via twee 996 4S-en bij deze 997 gekomen:
(ik twijfelde nog even tussen de Chrysler die ervoor staat en de 997, maar ja...
Het is een 997 zoals ik hem wilde: een 2, S, handbak, sport chrono, zwart interieur.
Gelukkig had ik me goed voorbereid door met name op dit forum over de 997 en de problemen die hierbij horen te lezen. Daarom heb ik een AKK en een endoscopisch onderzoek laten doen. Uit de AKK kwamen geen bijzonderheden, maar uit het endoscopisch onderzoek wel! Groeven in de cilinderwanden. Het gevolg is dat de motor nu in Peize staat en daar volledig gereviseerd en gemodificeerd wordt (op kosten van de verkoper, de vorige eigenaar en een beetje van mij). Er zijn denk ik weinig mensen die blijer zijn met dit forum dan ik.
Zo stond de motor er vorige week bij:
Wat er nog gaat gebeuren:
- Het geluid mag wat steviger. De bekende buizen worden ertussen gelast (ze liggen er al bij op de foto).
- De (in mijn ogen) Halfords uitlaat eindstukjes vind ik verschrikkelijk. Ik kan niet goed tegen nep, dus ze moeten eraf. Ik heb hier nog geen goede oplossing voor gevonden.
- Hoewel ik de velgen niet lelijk vind, vind ik de Carrera Sport velgen mooier. Iemand ruilen?
- Verder niks. Ik wil er vooral heel lang en heel veel mee gaan rijden!