De 996 Carrera cabrio van Robin
Dag iedereen,
Afgelopen vrijdag mijn eerste Porsche gekocht (
de 996 Carrera cabrio van Nick). Dus zal mij ook even netjes voorstellen
Mijn naam is Robin, ben 29 jaar oud en woon in Soest. Tijdens mijn studie Digitale Media & Communicatie ben ik er per toeval achter gekomen dat auto techniek toch ook wel erg interessant is. Heb tijdens de studie veel autosport fotografie voor Tachyon gedaan en altijd met interesse naar de techniek van historische raceauto's gekeken. Op dit moment werk ik doordeweeks voor OTYS Recruiting Technology en in de weekeinden breng ik veel tijd door bij The Engineers Garage, het bedrijf van Nick, Bob en Wout. Voor mij een hele fijne combinatie: het (soms saaie) kantoor leven in combinatie met aan gave en bijzondere auto's werken. Daarnaast ook een goede manier om niet alle vrije tijd achter een computer scherm te besteden
Zo'n 7 jaar geleden kocht ik een BMW E28 520i, gewoon omdat hij (toen nog) wegenbelasting vrij was en er een 2 liter 6 cilinder motor in zat. Toevalligerwijs leerde ik toen ook Nick kennen die toen een E28 m535i had. Door veel interesse voor zijn projecten en door goed op te letten heb ik zo'n 2 jaar geleden de beslissing gemaakt om de oude originele motor uit de BMW te halen en er zelf een modernere motor in te bouwen. Dat betekende van 120 pk naar zo'n 230 pk
Erg leuk en vooral super leerzaam!
Oja, weer terug naar Porsche. Een jaar of 10 terug heb ik met mezelf afgesproken dat als het mogelijk zou zijn, er voor mijn 30e een 911 moest komen. Met nog 10 maanden te gaan begon de tijd toch wel een beetje te dringen
Nick heeft bijna een jaar met de 996 gereden en heb er altijd met bewondering naar gekeken. 2 weekeinden geleden hebben we met de Porsche een rally met vrienden gereden in Belgiƫ, Duitsland en Luxemburg. Daar zie je pas echt wat een 911 kan. Voor mij was de kogel door de kerk, deze 911 moest ik hebben!
De afgelopen tijd heb ik gezien wat er allemaal voor onderhoud gedaan is, ik zou gek zijn om deze voorbij te laten gaan want alle nodige dingen zijn aangepakt. IMS, AOS mod, koel mod, etc. Kijk voor de hele lijst maar even in het
verkoop topic van Nick.
Toen Nick 'em nog had heb ik wel eens wat stukjes gereden maar nooit helemaal op m'n gemak kunnen rijden (t'is toch een auto van iemand anders). Maar dit weekeinde even lekker kunnen rijden en van de zon kunnen genieten.
De komende tijd wil ik 'em samen met de BMW als daily gaan gebruiken. Echter gaat de BMW de winterstalling in voor de periode december t/m begin april (oldtimer kwarttarief + een extra maand). Dus ik ben benieuwd hoe de 911 gaat bevallen in de winter maanden. Een extra set velgen met winterbanden heb ik er in ieder geval bij.
Uiteraard heb ik ook nog een to-do lijstje om de 911 helemaal naar de zin te maken maar daar zal ik even een project topic over maken.