Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 12:45

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Eerste Porsche Classic center ter wereld in Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Eerste Porsche Classic center ter wereld in Nederland
w.w.doet vandaag in een ander topic schreef:
weet niet of jullie het al gehoord hebben, in Heteren komt het eerste Porsche klassieker centrum van de wereld.
Was gisteren op tv Gelderland.
Zal wel goedkoop adres worden!!!

Lekker bij de tijd ... :thumleft:

Laatst bijgewerkt door MarkS op 27 nov 2015 19:56, in totaal 1 keer bewerkt.

27 nov 2015 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
..

:mrgreen:

27 nov 2015 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Magnifiek ondernemerschap en veel succss gewenst.
Maar compleet gestoord welke bedragen gevraagd worden voor 20 jaar oude auto,s.
Is echt wat de gek ervoor geeft.
Hoop niet dat hij zijn investeringen in deze al te veel heeft gespiegeld ten opzichte van voorraad en mogelijke omzet.
Zou anders bij tegenvallende verkopen wel eens heul snel afgelopen kunnen zijn.

27 nov 2015 20:15
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik ben ook wel benieuwd naar z'n business model voor het Classic Center maar denk niet dat ze zo afhankelijk zijn van de verkopen.

Daarbij is het een volledig onderdeel van Porsche Centrum Gelderland, wat al niet zo heel slecht liep (understatement). Dus als je daar al zo veel winst op maakt en je een deel van die winst kunt investeren in de uitbreiding van je dienstverlening gericht op klassiekers en de algehele beleving van het merk Porsche. Tel daar nog bij op de globale strategie van Porsche en ontwikkelingen in de huidige markt.

Geef het wel een kansje. :mrgreen:

27 nov 2015 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Cayman GTS-4.0 993 Carrera (ex) WRX-STi TD05-18G
Gezien de prijsstelling hb ik de indruk dat ze de huidige voorraad niet zo snel willen verkopen. In ieder geval niet voordat er weer nieuwe bijzondere exemplaren voor terugkomen. Een "lege" showroom is ook wat. Huidige wagens staan er in ieder geval al een tijdje.

27 nov 2015 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ede
Ik heb enorm veel respect voor deze ondernemer. Mark Wegh, is een self made automotive man met visie die het aandurft een dergelijke investering te doen in ons koude kikkerlandje. Nooit te beroerd voor een praatje en loopt niet naast zijn schoenen. Een autoliefhebber (VW & P) pur sang.
De opzet van dit classic center is zo bijzonder dat zelfs de "grote classic baas" overkomt voor de opening. Er is nergens op bespaard en dit centrum is met hart en ziel neergezet. Kunnen wij, Porscheliefhebbers, best waarderen lijkt mij..

Veel wordt er gezegd over prijzen. PCCG richt zich naast Nederland natuurlijk op de internationale markt. Daar zijn prijzen van tonnen voor echt unieke stukken heel normaal. Dan moet je niet zenuwachtig worden dat een auto soms langer staat. Dat wij hier wat van schrikken; tja...Mark kennende gaat hij ze zeker niet sparen. PCCG zoekt, koopt en verkoopt de collectie dan ook van over de gehele wereld.

Of je er nu zaken doet of niet, ga er gewoon eens kijken. Zal je Porschehart goed doen. Zoveel liefde wordt er nl in de collectie en bovenal het merk gestopt, zowel sales als after-sales. Daarnaast is het een enorm vriendelijk team dat de neus niet ophaalt als je er geen klant bent of in een " betaalbaar" exemplaar rijdt.

Ik ga er zeker binnenkort ook weer eens langs. Ook al is het voor en kop koffie of het kopen van een sleutelhanger :D

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

28 nov 2015 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
MPH schreef:
tja...Mark kennende gaat hij ze zeker niet sparen. PCCG zoekt, koopt en verkoopt de collectie dan ook van over de gehele wereld.

Of je er nu zaken doet of niet, ga er gewoon eens kijken. Zal je Porschehart goed doen. Zoveel liefde wordt er nl in de collectie en bovenal het merk gestopt, zowel sales als after-sales. Daarnaast is het een enorm vriendelijk team dat de neus niet ophaalt als je er geen klant bent of in een " betaalbaar" exemplaar rijdt.

Ik ga er zeker binnenkort ook weer eens langs. Ook al is het voor en kop koffie of het kopen van een sleutelhanger :D

Naaaaahhh, Mark is zéker niet vies van sparen hoor.. :wink:
Vandaag was ik even in de WP vanwege inleren van een nieuwe sleutel, en heb meteen het nieuwe Classic Centre bekeken. Mn vrouw en ik hebben een rondleiding gekregen door het hele pand.

Top hoe men "ons" merk daar etaleert!

28 nov 2015 0:22
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW G21 330i Touring
Gisterochtend even langs geweest... Wel lekker als je dan in alle rust even door het pand kan lopen en de heren (incl Mark) ook gewoon tijd nemen voor een praatje.

De verzameling auto's die op dit moment boven in het autohotel staan is wel indrukwekkend en mooi te zien dat de opzet van dit Classic Center helemaal op basis van pure liefhebberij is gebeurd, al zal het businessmodel ook wel serieus kans van slagen hebben als je ziet wat er in de klassieker hoek de afgelopen jaren om gaat qua bedragen. Verkoop zal een bijdrage leveren aan de omzet, maar onderhoud en restauratie zal toch het grootste verdienmodel zijn. Inderdaad veel respect vor Mark Wegh hoe hij dit in toch relatieve korte tijd heeft weten op te zetten...

29 nov 2015 12:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Was top avond, knap hoor van het hele team om de bezoekers iedere keer weer weten te verbazen. Nu lekker nagenieten met de CD met Classy Mix uit de goodiebag. Wens het team veel succes! :thumleft:

29 nov 2015 14:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Vandaag nog eens naar de snoepwinkel geweest. http://www.porscheclassiccentergelderla ... ad-classic

Afbeelding

Jammer dat het hotel alleen nog onder toezicht is te bezichtigen omdat lieden niet van andermans spullen kunnen afblijven (jatten van emblemen o.a.)

Ook nog lekker geblaat met wat forummers.

12 dec 2015 21:48
Profiel
Vond de combinatie van het stallen van klantautos in combinatie met (vrije) toegang voor het publiek al niet zo'n fijne combi.

Wel triest dat ze ook daar hun handen niet van ander mans spullen af kunnen houden. Misschien ook een beetje de keerzijde van al die publiciteit.

13 dec 2015 2:42
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Zaterdag persoonlijke rondleiding gekregen, geweldige collectie.

14 dec 2015 16:36
Profiel
PorscheForum Junkie
zoek morgen nog een bestemming voor een stukje sturen, is dit de moeite waard?

25 maart 2016 0:11
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Het 10 jarig bestaan van PCG wordt gevierd momenteel, er zijn uitnodigingen verstuurd hiervoor. Misschien beter een andere keer langs gaan.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

25 maart 2016 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
bedankt voor de tip, andere keer dan maar :wink:

25 maart 2016 0:21
Profiel
Ja precies, dan kunnen wij een beetje relaxed rondlopen daar. :mrgreen:

25 maart 2016 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo, 991.2 GT3
arjan schreef:

Ik zou gewoon effe bellen of je mag komen, zo moeilijk zullen ze daar niet over doen. Ik ben uitnodiging maar had oorspronkelijk vrijdag opgegeven, er kwam wat tussen dus heb ik gebeld om te veranderen naar zaterdag en ze zeiden dat het geen probleem was, ik hoefde niks door te geven.

Er belooft heel wat moois te staan, oa alle RS en turbo modellen ooit. :popcorn:

25 maart 2016 13:09
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Heb inmiddels al van een aantal kenners vernomen dat ze niet onder de indruk zijn van datgeen wat er staat/aangeboden wordt. Iemand die daar wat meer over kan vertellen?

25 maart 2016 13:55
Profiel
thatonealex schreef:
arjan schreef:

Ik zou gewoon effe bellen of je mag komen, zo moeilijk zullen ze daar niet over doen. Ik ben uitnodiging maar had oorspronkelijk vrijdag opgegeven, er kwam wat tussen dus heb ik gebeld om te veranderen naar zaterdag en ze zeiden dat het geen probleem was, ik hoefde niks door te geven.

Er belooft heel wat moois te staan, oa alle RS en turbo modellen ooit. :popcorn:

Gewoon gaan. Het is niet druk, "feestje" verspreid over drie dagen nu.

En ze houden geen presentielijstjes bij. :wink:

25 maart 2016 16:08
Profiel
Franz schreef:
Heb inmiddels al van een aantal kenners vernomen dat ze niet onder de indruk zijn van datgeen wat er staat/aangeboden wordt. Iemand die daar wat meer over kan vertellen?

Ik ben wel onder de indruk. Maar ben ook geen "kenner" wellicht.

Misschien moet je zelf even gaan kijken en een AKK laten uitvoeren op zo'n 993 turbo s of 964 3.6 turbo.

25 maart 2016 16:13
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Franz schreef:

Waarschijnlijk zijn ze niet op de 1e etage geweest. :thumleft:
http://www.abhd.nl/video/porsche-classic-center/
vanaf 2min55 zijn ze op de 1e etage.

25 maart 2016 16:44
Profiel
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

25 maart 2016 16:50
Profiel
911 3.2 Carrera
Fraaie aanbod.

Iig een leuke 'uitje' om auto's te bekijken....met mooi weer ga ik over een paar weken wel kijken en een bakje koffie erbij.

25 maart 2016 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoe lang zouden die auto's daar nog blijven staan. Ik denk maar voor een paar dagen helaas... :scratch:

25 maart 2016 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Tot en met 2e paasdag.

Volgens het jubileum boek dat we bij de uitgang kregen zou de 991R er ook staan. Heb ik die dan totaal gemist?
Vond het zeker de moeite waard en zoals altijd bij PCG perfect georganiseerd.

25 maart 2016 17:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende