Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Welk merk cuprohr, en 1 deel of 2 delen?

24 okt 2013 22:42

Ik zit eens te kijken naar een cuprohr voor mijn 964. Ik heb er eentje gevonden van Dansk (170,-), en ze zijn er van Cartronic (230,-). En ik vond er nog eentje op Ebay voor 359,-. Welk merk bouwt de beste? Cartronic is uit één stuk. Dansk en die op Ebay zijn uit twee delen. Bij die op Ebay staat dat twee delen de montage vergemakkelijken, en dat de splitsing in twee delen de spanningen opvangt die veroorzaakt worden door het uitzetten van het systeem als het heet wordt.

Zijn er nog meer merken? Is twee delen beter dan één? Is de versie van Cartronic uit één stuk da bomb, of moet je een twee delige hebben?

ps. een zoekopdracht hier geeft veel hits op cuprohr, maar ik heb nog geen vergelijk tussen Dansk en Cartronic, of andere merken gevonden.

dansk: http://link.marktplaats.nl/698913638
cartronic: http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... ff_964.php
ebay van gunstiger tuning (grapjassen): http://www.ebay.nl/itm/Porsche-964-Cup- ... 0d9&_uhb=1

Re: Welk merk cuprohr, en 1 deel of 2 delen?

25 okt 2013 12:12

Die van Dansk waren eerder ook uit 1 stuk, als ik mij niet vergis ...

Ik heb bewust voor een 1-delige gekozen ... gebruikt ... maar als je nieuw koopt, zou ik de goedkopere - en 2 delige versie kopen.

25 okt 2013 12:18

Wist niet eens dat er nog verschillende versie's waren :oops: Ken(de) alleen die uit een stuk.

Weer wat geleerd vandaag :D

04 nov 2013 20:33

Heb een aantal malen cup-rohr (steeds nieuw) gemonteerd. Onder de 964C4 uit één stuk, en dat gaf een ongelofelijk fijn geluid. Ten opzichte van de standaard potten. Onder de (vorige) 964C2 - samen met jou Olaf, in jouw eigen "car-centre at home" - een 2-delige cuppijp gemonteerd. Perfect geplaatst natuurlijk :wink: , maar op de één of andere manier vond ik het geluid hier minder tevredenstellend. Misschien toch wat additionele trillingen die het bedoelde cuppijp-geluid wat aantasten?
Ergo: ik zou weer gaan voor één stuk! Tegen de warmte uitzetting moet hij kunnen, RVS exemplaar heeft de voorkeur. Want die echte 964 cup racers kregen ze wel roodgloeiend, neem ik aan...? :geek:

my 2 pennies

10 nov 2013 16:42

Waarom niet gewoon je achterste demper er uit een een g-bocht monteren? Heb ik gedaan en prachtig geluid, niets meer aan doen! Donkere roffel en bescheiden tot 4k toeren en dan breekt het echt los. Prachtig!. Heeft mij toen geloof ik € 75,- gekost. Heb veel 964-jes horen lopen, maar zo mooi als die van mij met een bocht toch niet....
Ik heb geen enkele behoefte om andere ingewikkelde en duurdere opties te overwegen.
Good luck.

10 nov 2013 16:49

als ik ooit weer een 964 koop, gaan er een cuprohr en een g-bocht onder.

10 nov 2013 22:00

horn schreef:als ik ooit weer een 964 koop, gaan er een cuprohr en een g-bocht onder.

Dat is zoooo'n bak herrie..! Mid life crises, zeker? ;-)

10 nov 2013 22:37

Overcompenseren voor die mini denk ik :res:

:popcorn:
Plaats een reactie