@Spastblast
Klopt, olieverbruik kan ik zeker zelf gaan monitoren mocht ik m eenmaal hebben, en dat is dan een goede indicatie voor eventuele serieuze problemen. Is alleen een beetje te laat dan
@Binko
Dat is best een interessante benadering; je hebt gelijk, elke andere 911 waar ik zou gaan kijken heeft dan wel wat om tegen op te boksen. Deze auto is verder gewoon heel netjes, goed onderhouden en al veel vervangen.
@Goofy1
Een krasje is niet zo erg inderdaad en ook helemaal niet raar voor een auto met 2 ton op de klok, maar een groefje wordt alleen maar erger en meer. Onderscheid tussen die twee is slecht te maken alleen met een scopie, dan zou je eigenlijk ook moeten voelen en vooral ook de sikrts van de zuigers moeten bekijken want daar begint de ellende. Maar om voor een AKK nou het hele blok uit elkaar te trekken
@Cazzo
Een 996 heeft cilinders met lokasil coating en daar zie je normaliter geen hoonsporen op. Waar hoonsporen bij stalen cilinderbussen bedoeld zijn om de olie vast te houden, is dat bij Lokasil niet nodig. Sterker nog, als je ooit een 996 met niet-stalen cilinderbussen ziet met wél hoonsporen erop, dan heel hard weg rennen.....!
Die "zwarte" zuigers en onderste randje van cilinderkop had was mij inderdaad ook opgevallen. Moet nog beetje research doen of dat ok en acceptable is of niet. Rondom de klepzittingen ziet het er bijvoorbeeld ookwel donker maar verder niet heel beroerd uit.
En algemeen vwb prijs, wat zal ik zeggen, het is geen 20.000eu auto (wat ik als onderkant van de markt voor een uberhaupt rijdende 996 zie) maar ook geen 35.000eu auto (voor een hele héle mooie low mileage handgeschakelde C2 cabrio) Zit er een soort van tussenin zeg maar
Laatst bijgewerkt door
StefanE op 24 feb 2022 10:28, in totaal 1 keer bewerkt.