Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 1:48

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
kwaliteit 996 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
996 c2 cabrio i schreef:
ga er heel gauw 5ton op zetten

Gert schreef:
Volgens mij is die auto zo plat als een duppie als ie er 5ton op zet.

996 c2 cabrio i schreef:
bij 5 ton is i echt niet plat hoor, dan is i gewoon nog nieuw

... als je een gewicht van 5 ton op je auto zet is hij plat.... (als je een grap moet uitleggen is hij niet meer leuk... :wink: )

18 nov 2007 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Dacht even aan een broodje-aap verhaal...maar als idd zulke lange afstanden aflegt per keer is zo'n verbruik niet ondenkbaar.

18 nov 2007 9:37
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: kwaliteit 996
996 c2 cabrio i schreef:
ik rij alleen vlot op de snelweg, erg lange afstanden minimaal stukken van 800km op een dag, vaak zeer veel meer.

en

koplampen zijn dus ook al nieuw want daar kwam na 300dz km bijna geen licht meer door (gewoon mat plastic).

Gek, he als je de hele dag achter de vrachtwagens hangt dan haal je inderdaad dat soort verbruik maar wordt je ook heerlijk gezandstraald...

18 nov 2007 10:14
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Roest rond de deurvangers is een algemeen probleem, dat vroeg of laat
bij elke 996 de kop op steekt. Zo ook bij de mijne.
Inmiddels gerepareerd en vervangen door een deurvanger die geisoleerd gemonteerd zit. eigenlijk een kleinigheidje veroorzaakt door galvanische
inwerking / ontwerpfoutje.
Wat mij wel verbaasd is dat dit bij jouw door de dealer onder garantie is gedaan. :roll:
Ik zal zien of ik wel een nota ontvang, zoja..... :twisted:

Ik zou je verhaal graag serieus willen nemen maar.......
60K km met je banden, is vrijwel onmogelijk. Tenzij je als een "ouwe theetante" ( :wink: ) over de weg scharrelt. En zo'n rijstijl zou 400K km op de teller kunnen verklaren, alsmede het lage gemidd. verbruik. :wink:
Zijm jouw cijfers niet ietsie opgeleukt, of rij je echt zo beheerst ?

18 nov 2007 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Kan me gelukkig ook slechts aansluiten bij louter positieve ervaringen. 260.000 km. Rijdt absoluut nog als nieuw. Eerste (3.4) motor zonder problemen. Uberhaupt geen problemen met de auto. Geen roest, uiteraard wel wat steenslagschade. Bij enkel snelwegkilometers is verbruik inderdaad ongeveer 1 op 9. Rijd met winter-/zomerbandsetjes (Pirelli/Conti's) en zeker de voorbandjes gaan dan echt wel >40K mee. Achterbandjes slijten sneller. Kortom: superauto zonder broodje aap of Pon supplement. En rijdt waarschijnlijk wel wat leuker dan een Toyota (kan ik niet beoordelen...).

Zal niet ontkennen dat slijtage en verbruik toenemen bij stadse kilometers met regelmatig stoppen, optrekken, etcetera, maar met steady snelwegkilometers valt een en ander best wel mee....

18 nov 2007 11:38
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Volgens mij is een Porsche en dus ook de 996 een pur-sang sportwagen.... als je daarmee zuiniger rijdt dan 1 op 9 zouden ze je moeten opsluiten! :wink: :lol: Gaaaaan met die kar!

18 nov 2007 12:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
ja, wat moet ik zeggen. Blijkbaar rijd ik er gewoon te rustig mee. Maar in iedergeval rijd ik er wel in, meer dan gem...

het bewijst meteen mooi wel wat ik altijd tegen mensen met een toyota zeg:
jullie auto is niks beter dan welke duitse auto dan ook, alleen jullie rijden er als mietjes in, en daarom gaat i niet stuk. Want met die duitsers wordt dus gewoon hard en sportief gereden. En probeer dat maar eens 4 ton zonder problemen met je toyotatje te doen. Gaat je dus mooi niet lukken met die domme Jap. Dan gaat i dus wel gewoon stuk.

Slechte wegen kost geen banden en motor. Hoogstens wat vaker draagarmen en een x een schobreker setje.

ik zal gauw even een foto maken van de km stand want blijkbaar komt het niet vaak voor bij een 996 cabrio. Merkte het ook al toen ik laatst bij de dealer stond en het voltallige personeel ff kwam kijken na dat een monteur melde wat hij nou toch zag.

18 nov 2007 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
t kan dus toch? maaruh, laten we nou niet meteen gaan generaliseren en denken dat ze allemaal 4 ton kunnen lopen :roll: :lol: :wink:

18 nov 2007 13:17
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Merkwaardig blijft het dat een deel na korte tijd de geest gaf, en een ander deel idioot hoge km-aantallen produceert zonder problemen....
Nah, mss is het kaf inmiddels van het koren gescheiden.
Bewijst bovendien : niet bang zijn voor aankoop van een originele 996, met veel kilometers. :wink:

<-- 133000, no problems :D

18 nov 2007 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
Maar het is iedereen toch wel bekend dat de serie 1 996 tot eind 2000 een motor probleem heeft.

hij heeft een probleem op de koeling/smering.

de slechste 996'en die je kunt kopen zijn die van serie 1 met lage km standen. garantie is weg en ze gaan gewoon plof. De meeste gaan tussen de 20dzkm en de 120dzkm.

dus nu 1tje uit 99 met nog maar 70dzkm en originle motor, mhhh das dus echt niet goed.

motor serie 2 heeft dat probleem niet, die heeft porsche kompleet aangepast.

mijn motor is serie 2, dus die gaat nog wel 2ton mee, kapot lopen zal i wel niet, gaat waarschinlijk olie drinken en de puf zal er wel eens uitgaan.

speling op de aandrijfassen is dus ook gewoon 0

net bij MH Porsche in Peize nog geweest en die vonden het echt heel goed er uit zien allemaal.

18 nov 2007 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht Re: kwaliteit 996
996 c2 cabrio i schreef:
het bewijst meteen mooi wel wat ik altijd tegen mensen met een toyota zeg:

Zo zo ben je wel druk mee zeker met al die Toyota's :lol: Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot je wereld is...... :wink:

996 c2 cabrio i schreef:
Want met die duitsers wordt dus gewoon hard en sportief gereden.

Tja in duitsland rijden ze alleen met duitse auto's en/of als je in een duitse auto stapt ga je ineens anders auto rijden. Toen ik een Renault had ging ik ook ineens meer stokbrood eten en wijn drinken :?

996 c2 cabrio i schreef:
Want met die duitsers wordt dus gewoon hard en sportief gereden. En probeer dat maar eens 4 ton zonder problemen met je toyotatje te doen. Gaat je dus mooi niet lukken met die domme Jap. Dan gaat i dus wel gewoon stuk.

Afbeelding
Tja daar staat inderdaad 158 km/h gemiddeld over een afstand van 457 km.
Probeer dat maar eens met je 996i enne als je staat te tanken de tijd door laten lopen hè.
Graag een foto erbij :lol:

996 c2 cabrio i schreef:
domme Jap

Hmm vandaar dat fabrieken over de hele wereld inclusief Porsche gebruik maken van de Toyota en andere Japanse know how op het gebied van Kwaliteitsverbetering, productietechnieken, voorraadbeheer, logistiek etc. etc.
Denk maar even aan TPM, Kaizen, 5S, Toyota kan-ban, SMED (Single Minute Exchange of Die, ook al Toyota) etc. etc.
Porsche heeft concreet kennis van Toyota ingehuurd om het kwaliteits niveau te verbeteren.
dus als het waarheids gehalte van je overige posts net zo hoog is dan weet ik genoeg.

18 nov 2007 21:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heel gek.....vraag me ineens af waar 928rookie is gebleven.......gereincarneerd???

18 nov 2007 21:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
He 996 c2 cabrio i, je jokt toch niet he? :oops: :evil:

18 nov 2007 21:28
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
komt er een keer een man met een hekel aan japanners en positieve verhalen over Porsche, gelooft niemand hem... :^: :mrgreen:

18 nov 2007 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
He 996 c2 cabrio i.... hoeveel tijd zit er tussen de twee foto's.. die in de Baltic en die voor je huis??????

Laatst bijgewerkt door dynamic op 18 nov 2007 21:49, in totaal 1 keer bewerkt.

18 nov 2007 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Oke, voordeel van de twijfel. :scratch:

18 nov 2007 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
ja, weinig vertrouwen hier op het forum zie ik wel weer.

ik zal eind volgend jaar wel weer eens kijken en zien of die 5 ton er dan in gaat.

Want ja, als mensen je niet geloven en je toch maar voor gek uit maken en voor slak op de weg dan weet ik het ook niet meer.

Het lijkt er op dat je alleen maar oke bent hier, als je je P in een zo kort mogelijke tijd stuk maakt. Of als je gaat klagen op het forum omdat er iets lekt en er iets rammelt.

gr, ciao ciao

18 nov 2007 22:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
beetje relativeren zou ook geen overbodige luxe zijn. de meeste verhalen gaan hier over wel of niet revisie rond de 2 ton. plotseling komt er een onbekende knakker met ongelofelijke verbruikscijfers en probleemloos 4 ton op de teller van zijn 996. Niet vreemd dat mensen hier een beetje wantrouwend tegenover zijn.
Zeker als je dan ook nog zo'n vreemd verhaal over japanse auto's begint - niet voor niets is toyota al jaren de meest betrouwbare auto by far en echt niet omdat ze alleen maar kleine stukjes rijden en < 20K per jaar rijden. Dus daarmee maak je jezelf zoals reeds eerder gepost een beetje belachelijk. Top dat je zo tevreden over je 911 bent, fantastische cijfers als het klopt en bewondering voor iemand die probleemloos in een paar jaar vrachtwagencijfers op een sportwagen zet. Maar als jij zoveel kilometers maakt in landen waar de wegen zo slecht zijn, zou je toch wel meer ellende verwachten met een sportwagen die geen KJN is.

Enfin, mijn insteek. Was idd ook benieuwd naar de reeds gestelde vraag: hoeveel tijd zit er tussen beide foto's in je album? :roll:

Tenslotte: relax, het is maar een forumpje... :wink:

18 nov 2007 23:07
Profiel
Westervoort
Bericht 
Welk album?

18 nov 2007 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Rob Herfst schreef:
ik ook niet! :wink:

maar eh plaats eens wat foto's van die mooie 996 tiptronic :wink: met dezemmooie kmstand! :P

@rob: waar zie (zag) je dat aan--> tiptronic ???

18 nov 2007 23:42
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Jurgen schreef:
Welk album?

dat zojuist geleegd is. waar 2 foto's van een 996 cabrio in stonden, één in het oostblok en één thuis.

19 nov 2007 0:34
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
dynamic schreef:
@rob: waar zie (zag) je dat aan--> tiptronic ???

Niet, twas een gokje, maar gezien de kilometerstand..... :wink:

19 nov 2007 1:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
@dynamic;
Ik kreeg hetzelfde gevoel :wink:
Dat waren nog eens 2 onstuimige weken op het forum............ :roll:

19 nov 2007 2:03
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Afbeelding

@jb: I have a Sportec stage 3 upgrade: 542 HP and 788 Nm, redline at 7'200 instead of 6'750, etc. BTW, I now have 60'000 km with this setup, and it's still working fantastically good.

Deze TT is uit Zwitserland, pretty impressive ! :shock:

19 nov 2007 10:44
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Inderdaad wat Harald schrijft of krabbelt (dat staat bij mijn kinderen) dit zijn vrachtwagen km. standen.
Bij mij komen trucks met meer als 1000.000 km's, als ik een keer een truck meeneem en moet dan de kaart invullen is 200 of 300.000 heel normaal :idea:
We wachten maar weer af :!:

19 nov 2007 11:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende