|
Auteur |
Bericht |
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
De turbo S van 1988 en de turbo van daarna hadden een aantal upgrades, zoals ander onderstel, remmen, sperrdif, enz.
De motor was verder exact hetzelfde, alleen de turbo een KKK 26/6 werd vervangen door een KKK 26/8. Hierdoor kon de druk .05 bar verhoogd worden en kon de turbo de druk beter vasthouden bij hogere torentallen.
|
03 sep 2007 13:29 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
03 sep 2007 19:54 |
|
|
mayonaise
|
in die tijd, was 27 pk wel aanzienlijk meer dan de normale 944,16% inderdaad heel soepel, en qua prestaties, je mag eens een normale 944 naast mijn S komen zetten, en dan mag je es proberen bij te houden hier op de boereweggetjes... Het was geen turbo, het was een midrange model, maar toch, er is wel degelijk een merkbaar verschil in prestaties, het is gewoon anders rijden, je moet toeren maken, wat echt wel leuk is we hebben die discussie al eens eerder gedaan en dan is er echt geen grond gevonden voor deze uitspraak er zijn er minder gemaakt, en dan kom je sneller op een statistische hogere uitval ivm een lager meetbereik, maar zelfs die statistieken zijn niet bekend, dus die uitspraak, op wat is die gebaseerd? eender wie ik vraag, die een 944S heeft, weet mij te vertellen dat ie nergens last van heeft... dus ja... hier en daar een 944S met problemen, begin de jaren 90, wil nog niet zeggen dat elke 944S motor , kwalitatief minder is... het blok is hetzelfde, en de kop, weet je mij eens te zeggen wat de verbeteringen zijn op de S2 kop?? want voor zover ik kan zien, zijn ze redelijk gelijk, met uitzondering van het vlak waar ze op de cyllinderbussen zitten dan, en de klep grootte
dat zijn van die optimitische pk's
van 't zelfde soort als nieuwe demper +10 , nieuwe spaghetti +10, airbox vervangen door KN filter +10
en als je het allemaal optelt heb je opeens een 924 die 190 pk maakt, zonder dat het blok is gemodificeerd
btw, je kan beter een gasklep van een audi 5 cyllinder of een Vw16klepper scoren bij de sloper, kost je een 150 euro minder die engelsen, en 't is waarschijnlijk exact dezelfde, 't is namelijk geen nieuwe modificatie, die is al lang bekend
feit is , de 924 was al een opgetuned blok
en er zijn al veel mensen die hebben gezocht naar meer pk's uit die setup, en telkens blijkt het de moeite niet waard te zijn, zonder dat er een turbo bij te pas komt...
uiteindelijk is het praktischer om gewoon een 944 te scoren of een 944 turbo , dan kun je nog meer power maken.. en heb je ook de remmerij en versnellingsbak ervoor
|
03 sep 2007 22:23 |
|
|
funnyname
|
Gelukkig is alles wat met Porsche te maken heeft tijdloos
|
03 sep 2007 23:02 |
|
|
mayonaise
|
foto van het land der fabelen?
alstublieft !
Porsche heeft die echt wel gemaakt
slechts 1 keer in competitie gereden , Le Mans, proto, 7th overall
was wel als 924 GT LM ingeschreven, maar de kop zegt al 944, en das zeker geen 924 onderblok
|
03 sep 2007 23:21 |
|
|
funnyname
|
| | | | mayonaise schreef: in die tijd, was 27 pk wel aanzienlijk meer dan de normale 944,16% inderdaad heel soepel, en qua prestaties, je mag eens een normale 944 naast mijn S komen zetten, en dan mag je es proberen bij te houden hier op de boereweggetjes... Het was geen turbo, het was een midrange model, maar toch, er is wel degelijk een merkbaar verschil in prestaties, het is gewoon anders rijden, je moet toeren maken, wat echt wel leuk is we hebben die discussie al eens eerder gedaan en dan is er echt geen grond gevonden voor deze uitspraak er zijn er minder gemaakt, en dan kom je sneller op een statistische hogere uitval ivm een lager meetbereik, maar zelfs die statistieken zijn niet bekend, dus die uitspraak, op wat is die gebaseerd? eender wie ik vraag, die een 944S heeft, weet mij te vertellen dat ie nergens last van heeft... dus ja... hier en daar een 944S met problemen, begin de jaren 90, wil nog niet zeggen dat elke 944S motor , kwalitatief minder is... het blok is hetzelfde, en de kop, weet je mij eens te zeggen wat de verbeteringen zijn op de S2 kop?? want voor zover ik kan zien, zijn ze redelijk gelijk, met uitzondering van het vlak waar ze op de cyllinderbussen zitten dan, en de klep grootte | | | | |
Procentueel had de S inderdaad signifikant meer PK's, het gekke is dat meet technisch de verschillen tussen de 944 en de 944 S bijzonder klein zijn. Ik heb nooit begrepen hoe dit kwam, de enige verklaring die ik kan geven is dat de vermogens bandbreedte van de S dermate smal is dat het top vermogen niet voldoende weerslag heeft op de totaal prestaties van de auto.
Nog even wat cijfers wat ik bedoel:
Vermogen:
944-08V ~165 pk - 205 Nm/3000 rpm - 1260 kg
944-16V ~190 pk - 230 Nm/4300 rpm - 1280 kg
~15% meer vermogen bij ongeveer evenveel gewicht.
Prestaties sprint:
944-08V - 0->100 8.2 (8.4)
944-16V - 0->100 7.9
~3.8% (~6.3%) sneller op de std. sprint
Prestaties top snelheid
944-08V - top 220 km/h
944-16V - top 228 km/h
~3.6% snellere top snelheid
Afgezien van het lichte verschil in gewicht (verschilt per bron)
en de bak verhoudingen zijn het verder bijna identieke auto's.
Ik heb het verschil in vermogen en prestaties nooit begrepen.
Kloppen de doorgaans zeer betrouwbare specs. van Porsche dan niet?
Wat betreft de betrouwbaarheid, die discussie heb ik ook nooit begrepen. Ik kan geen enkele bron vinden die vermeld dat de 16V 2,5L motor minder betrouwbaar zou zijn dan de 8V versie, of de 3L versie.
De enige motor waarvan bekend is dat deze problemen heeft gegeven destijds is de 2.7L motor, deze zou zelfs in coulance gevallen omgewisseld zijn voor een S2 motor. Zo gaan de geruchten althans.
|
04 sep 2007 0:00 |
|
|
funnyname
|
Klopt, dit prototype is inderdaad de enige 4 cyl. 16V turbo ooit gemaakt door Porsche. Misschien zijn er destijds voor deze auto meerdere motoren gemaakt, dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat zelfs de zeer zeldzame en sterkste productie 4 cylinder turbo van Porsche een 8V motor was, namelijk de 968 Turbo S
Laatst bijgewerkt door funnyname op 04 sep 2007 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 sep 2007 0:05 |
|
|
Double G
|
Klopt als een bus, maar er werd gesproken over de normale productievarianten van de 944
|
04 sep 2007 20:04 |
|
|
mayonaise
|
goeie save, maar er stond nergens in je originele post dat we enkel de productie varianten bespraken, om het dan als een fabel af te doen, was toch wel iets te abstract, never say never...zeker niet als Porsche er wel degelijk gemaakt heeft, de Porsche racers, werden nog altijd op deze wereld geraced...
|
05 sep 2007 11:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En verkocht
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 sep 2007 11:44 |
|
|
mayonaise
|
924 Carrera GTR ? toch?
2 liter blok, 375hp, nog altijd 8 kleppen
|
05 sep 2007 11:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idd , maar was een reactie op dit wat er net boven stond
Nog een leuke turbo 16V
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 sep 2007 12:04 |
|
|
mayonaise
|
of een S2 met supercharger?
|
05 sep 2007 12:11 |
|
|
Double G
|
Wat kan er toch veel gedaan worden met die 4 cilinders . Gewoon de buitenkant onaangetast laten en de motor goed opfokken. Dat moet toch voor erg zere kaken zorgen .
@mayonaise: Als we uit gaan van alles dat Porsche ooit heeft ontworpen, gemaakt of mee heeft geexpirimenteerd, dan blijven er nog maar weinig zaken over waar men zich nog niet mee bezig heeft gehouden. (maar ondertussen heb jij de 16v turbo maar toch weer terug gehaald naar onze wereld , waarvoor mijn dank)
|
05 sep 2007 19:39 |
|
|