vraag: 'Klappenauspuff' voor 996
Hallo,
Ik overweeg een zgn. 'Klappenauspuff' op mijn 996 te monteren. Ik weet niet hoe je zo'n ding in het Nederlands noemt. Ik rij een 996 van november '98. Bij dat type kun je een uitlaatsysteem monteren waarbij de mogelijkheid bestaat om middels een schakelaar de kleppen zo te zetten dat de motor echt lekker rauw klinkt of naar keuze heel beschaafd. Ik heb vandaag bij de dealer in Oirschot een sportuitlaat gehoord, maar die vond ik niet echt spectaculair klinken. Weet iemand waar ik 'sound-files' kan vinden?
Ongetwijfeld zijn er op dit forum een aantal 996-rijders die met zo'n uitlaat rond rijden. Wat is jullie ervaring. Is het de moeite waard? M.a.w. klinkt de Porsche inderdaad een stuk 'echter' en is het een betrouwbaar systeem? Volgens de Porsche dealer zijn er eigenlijk nooit klachten.
Ik wil die uitlaat zelf monteren. Lijkt me niet zo moeilijk. Of ik ook de electronica kan aansluiten, weet ik niet. Op
www.renntech.org is bruikbare informatie te vinden. Is er op dit forum iemand die dat uitlaatsysteem zelf gemonteerd heeft? Wat zijn jullie ervaringen. Makkelijke klus, of niet?
Lijkt me een prachtige klus voor de wintermaanden.
Groet,
jo996