|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
![](./styles/pf2010/theme/images/content_top_left.gif) |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
924
Omgeving Leuven
|
![Bericht Bericht](./styles/pf2010/imageset/icon_minipost.gif) 924 vraagjes
Dag beste forummers,
na enige tijd draait de 924 mooi, eindelijk, maar soms hoor ik als ik gas geef een soort tikkend geluid, ik vrees dat er iets mis in de kop, want het lijkt van daar te komen...
Wat kan het zijn? Het lijkt op een tikkend/rammelend geluid.
Wat moet de oliedruk bedragen bij 950toeren, warme motor? ik zit rond de 2bar, is in orde toch ?
Met vriendelijke groet,
924
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
26 apr 2006 21:51 |
|
![](./styles/pf2010/theme/images/spacer.gif) |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Tikkend geluid kunnen de kleppen zijn. De oliedruk moet bij koude motor maximale uitslag van het metertje zijn, dus zo'n 4,5 a 5 bar. Bij warme motor moet dit bij stationair toerental tussen de 1 en de 2 bar zitten.
_________________________________________ NPC 0577
|
26 apr 2006 22:07 |
|
924
Omgeving Leuven
|
Dat zit al goed dan, die oliedruk.
|
26 apr 2006 22:32 |
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Kleppen stellen? Is eenvoudig klusje.
Heb het bij mij ook gedaan, maar het hielp niks, tikken bleef. Nu schijnt het de uitlaatpakking lekt (pufjes schieten er als het ware uit). Kan het me voorstellen en het lijkt er inderdaad op.
Binnenkort is de brug op het werk weer vrij en dan kan ik 'm eens losmaken. Je hebt kans dattie gevlakt moet worden omdat door een klein lekje er een soort slijtage aan het metaal ontstaat. Als...
Dus misschien hetzelfde euvel? Zou wel even de kleppen controleren. Beste is als de auto een dag heeft stilgestaan, dan is de motor koud. Op internet is een mooie tutorial te vinden over hoe dat moet. Even googelen.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
27 apr 2006 11:01 |
|
924
Omgeving Leuven
|
Bedankt thijzer
|
28 apr 2006 21:51 |
|