Update vandaag:
Ik heb de knik in de slang ertussenuit gezaagd en vervangen door een alu. bocht met slangenklemmen. Dit even als tussenoplossing. Ik vervang deze later wel als de motor er om een of andere reden nog eens onderuit moet.
Ook heb ik de kabel van de cruise control losgehaald van de gasklepbediening. Deze trok de gasklep al enigszins open en de verstelling zat muurvast! De c.c. werkt momenteel toch niet en heeft voor mij ook geen prioriteit om deze werkend te maken (komt later mss. nog wel ooit).
Ik heb vervolgens de motor weer gestart, met de stationairschroef een klein beetje open (halve slag). Hij sloeg na enig protest aan en zonder witte rook. Hij bleef wel onregelmatig stationair pruttelen en gas geven was er niet bij (sloeg meteen af). Lichtjes de luchtklep omhoog lichten had wel meteen effect op een betere stationairloop. Ik heb wat gewinkeld met het verder opendraaien van de stationairschroef, gasbediening en luchtklep (deze laatste alleen maar iets met de hand omhoog gelicht). Uiteindelijk werd hij wat warmer an kon ik hem stationair met de stelschroef op een 950 rpm laten lopen.
Na enkele minuten gelopen te hebben en wat gas geven met het gaspedaal (directe respons en zonder afslaan) begon hij wel weer meer witte rook (olie) uit te blazen. Opvallend is dat de oliepeilmeter in het dashboard strak op max. staat. (toch teveel olie?). Mss. is het nog de olie van de vorige keer die er eerst uitgestookt moet worden. Oliedruk lijkt OK en gaat met gas geven mee omhoog en daalt weer zoals verwacht bij gas los.
Volgende keer eerst maar eens een goede benzinedruktest uitvoeren, om te zien of alle drukken OK zijn en de warmloopregelaar goed werkt.
Wordt vervolgd...