Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Velgen dilemma ... (voor onder m'n Boxster)

31 jan 2012 17:29

Ik heb een setje GT3 velgen klaar laten maken door de velgendokter (absoluut een aanrader). Maar nu dat ik ze wil gaan plaatsen begin ik toch te twijfelen. Met name omdat op de achterste velgen spporverbreders moeten om het te laten passen. Ik heb ze gebruikt gekocht en die man zei dat ze onder een boxster zaten. IK heb een S misschien omdat er verschil zit in een 2.5 en 3.2 in de et waarde?

Des al niet te min, deze heb ik er nu onder:

Afbeelding

en deze was/ ben ik van plan te plaatsen:

Afbeelding

Wat zouden jullie doen: nieuwe velegen eronder met spoorverbreders (heb ik al aangeschaft) of oude laten zitten en op zoek naar iets wat goed past?

Re: Velgen dilemma...

31 jan 2012 17:35

Wat zouden jullie doen: nieuwe velegen eronder met spoorverbreders (heb ik al aangeschaft)
Ja de GT3 eronder...

31 jan 2012 17:40

LEX schreef:Ik heb ze gebruikt gekocht en die man zei dat ze onder een boxster zaten.

wss met spacers :popcorn:

Als de spacer niet meer dan 25 mm (per kant) is, zou ik de GT3 velgen er onder knallen 8)

31 jan 2012 17:51

GT3 ... any day. :thumleft:

31 jan 2012 17:53

Olaf schreef:Als de spacer niet meer dan 25 mm (per kant) is, zou ik de GT3 velgen er onder knallen 8)

ze zijn 18 mm per kant, ik heb nu et 47 en de gt3's zijn et 65, dus dat zou precies moet kloppen.

31 jan 2012 18:39

GT3 no doubt about it!

31 jan 2012 19:05

GT3's eronder (tussenstand: 6-0), maar je moet het voor jezelf doen :ba:

31 jan 2012 20:35

Geen van beide.
Op een brede kont moeten brede velgen, liefst demontabel :mrgreen:

Afbeelding

Of anders de originele die je al hebt, die GT3 velgen lijken echt nergens op, sorry voor zij die ze wel graag zien...

31 jan 2012 21:05

7-0 :wink:

GT3 velgen staan in mijn ogen super bij alle 996-achtigen. Alhoewel die je er nu onder hebt ook erg fraai zijn.

Re: Velgen dilemma ... (voor onder m'n Boxster)

31 jan 2012 21:34

Als het geen orriginele Porsche gt3 velgen zij niet eronder zetten tenzij je zeker weet dat de naaf heeeeeel goed zit en er echt geen speling in zit. Anders heb je spacers gekocht en banden en dan kom je er bij 160 km /uur achter dat ze trillen omdat ze niet echt om de naaf passen. Is mij overkomen met replica velgen onder mijn Cayenne destijds. Altijd dus voor originele gaan zou ik zeggen.

31 jan 2012 21:39

Voor de slechte tellers onder ons: 7-1 8)

31 jan 2012 22:01

7-0.

Je gaf aan: geen van beide. Dus neutraal. :mrgreen:

31 jan 2012 22:43

GoldenHands schreef:Als het geen orriginele Porsche gt3 velgen zij niet eronder zetten tenzij je zeker weet dat de naaf heeeeeel goed zit en er echt geen speling in zit. Anders heb je spacers gekocht en banden en dan kom je er bij 160 km /uur achter dat ze trillen omdat ze niet echt om de naaf passen. Is mij overkomen met replica velgen onder mijn Cayenne destijds. Altijd dus voor originele gaan zou ik zeggen.

zowel velgen als spoorverbreders zijn originele onderdelen

31 jan 2012 22:53

GT3 heeft wel de voorkeur hier op het forum!

Er zullen nog wel wat meningen bijkomen, maar ik denk dat ik ze in het voorjaar toch maar is er onder ga zetten.

Ik weet niet hoe gewild de velgen zijn maar verkopen kan altijd nog.iemand een idee wat een dergelijke set nog kan opbrengen?

31 jan 2012 23:13

Ga je ze er nou onder zetten of verkopen? :scratch: in het eerste geval maakt de prijs niks uit en in het tweede geval heb je ons voor niks laten stemmen :wink:

01 feb 2012 8:49

Nee ik ga ze plaatsen! ik bedoelde meer dat mocht het tegenvallen ik ze altijd nog kan verkopen.

Als het weer over een paar weken beter is laat ik ze even wisselen.

01 feb 2012 21:17

Lex, ga voor de GT3. :ba:
In mijn album staan enkele foto's van de combinatie met een grijze Boxster ... :salut:

02 feb 2012 9:26

BOXTUR schreef:Lex, ga voor de GT3. :ba:
In mijn album staan enkele foto's van de combinatie met een grijze Boxster ... :salut:

Thanks was dat ook 18 inch? Vind ze wat klein ogen of is dat optisch bedrog?

02 feb 2012 10:23

Nog een stem voor de GT3's :thumleft:
Dat is inderdaad optisch bedrog, heb zelf ook de GT3 velgen en die ogen inderdaad wat kleiner dan bijv. de 18"Carrera's van de winterset die er nu onder zit.
Vind die turbovelgen op zich ook fraai maar die hebben een optische 'richting' en dat stoort mij persoonlijk.

22 feb 2012 21:04

Mocht je de Turbo velgen kwijt willen, dan heb ik wel interesse.

24 feb 2012 22:49

Tilt! schreef:Op een brede kont moeten brede velgen, liefst demontabel :mrgreen:

Afbeelding

Dat zijn pas DIKKE velgen :thumleft:

25 feb 2012 10:35

Ik zou de huidige eronder laten zitten. Ik vind die GT3 velgen niet zo mooi. Er zijn veel mooiere velgen. Spacers achter is (bijna) verplicht, ook op je huidige velgen. Staat veeeeel mooier. Ik gebruik zelf 15 MM spacers. Voor zou ik het niet doen, omdat die ook het stuurgedrag beïnvloeden, tenzij het niet anders kan.

03 maart 2012 15:44

Op de eerste generatie Boxter zeker de gt3 plaatsen
:cheers:

03 aug 2013 19:27

[quote="LEX"]Ik heb een setje GT3 velgen klaar laten maken door de velgendokter (absoluut een aanrader). Maar nu dat ik ze wil gaan plaatsen begin ik toch te twijfelen. Met name omdat op de achterste velgen spporverbreders moeten om het te laten passen. Ik heb ze gebruikt gekocht en die man zei dat ze onder een boxster zaten. IK heb een S misschien omdat er verschil zit in een 2.5 en 3.2 in de et waarde?

Des al niet te min, deze heb ik er nu onder:

Afbeelding

Wat ligt jouw boxster super mooi in de wielkast :thumleft: , zo wil ik het ook !

Heb je dit met een schroefset of heb je al het M030 onderstel eronder zitten ??
btw, ik zou die turbo/4S velgen laten zitten, (ik heb dezelfde eronder :mrgreen: ) staat em echt super mooi man !

04 aug 2013 21:25

Deze is verlaagd met techart veren
Plaats een reactie