Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Dunlop Run Flats

16 feb 2006 19:13

Iemand ervaring met Dunlop Run Flat banden. Ik hoor en lees er nogal gemengde berichten over, vooral wat betreft afrol lawaai.

BTW, het is voor mijn M5....

16 feb 2006 19:19

Op de mini staan Pirelli run-flats onder.
Ik vind er geen kl*t* aan.
Rolgeluid is enorm, maar daar kan ik nog mee leven, maar grip, en dan vooral met regen is -2 op 10.
Voor mij geen run-flats in de toekomst. Bel ik wel de takeldienst als het nodig is.

16 feb 2006 19:56

Ik vind de Bridgestone Potenze RE050 RFT aardig presteren...

Re: Dunlop Run Flats

16 feb 2006 20:10

Marcel schreef:Iemand ervaring met Dunlop Run Flat banden. Ik hoor en lees er nogal gemengde berichten over, vooral wat betreft afrol lawaai.

BTW, het is voor mijn M5....

Zoals je waarschijnlijk wel weet, werkt (het door mij geliefde) BMW samen met de firma Bridgestone voor hun banden, maar die worden (m.n. in de VS) vaak vervangen (zie ook de RFC van de Z8 b.v.) De M heeft, naar ik aanneem, ook RDC ?
De 'wang' is natuurlijk véél stugger uitgevoerd, rubber harder: meer herrie, maar ook 'benadrukte' low profile rij-eigenschappen, en dat kan leuk zijn.
Waarom wil je naar RFC ? Ruimtewinst omdat reservewiel eruit kan ? Of gewoon handig ?

17 feb 2006 10:04

Marcel schreef:BTW, het is voor mijn M5....

Dan hoort dit eigenlijk bij "overige zaken"... :cheesy:

...en ben ook wel geïnterresseerd in het "waarom" van run-flats... 8)

17 feb 2006 11:24

Jurgen schreef:

Heb jij wel eens een lekke band onderweg gehad? Dan weet je waarom men naar alternatieven zoekt...

Ik heb zelf ooit op de A12 een lekke rechter achterband gehad met mijn vorige 964. Geen pretje om te verwisselen. En het rechterachterwiel past niet voorin...

17 feb 2006 12:44

Devils son schreef:..... En het rechterachterwiel past niet voorin...

:roll: ..... Aangezien je zelf zo graag op "punten & komma's" let. :wink:

17 feb 2006 20:45

EriC4C schreef: :roll: ..... Aangezien je zelf zo graag op "punten & komma's" let. :wink:

Getver ... ik zie nu pas dat je alweer een paar dagen aan het posten bent :roll: :wink:

17 feb 2006 21:13

Jurgen schreef:
Marcel schreef:BTW, het is voor mijn M5....

Dan hoort dit eigenlijk bij "overige zaken"... :cheesy:

waarom, omdat ze onder een M5 komen?? Net zo toepasselijk voor een Porsche, zelfde maat... :wink:

17 feb 2006 21:15

Devils son schreef:
Jurgen schreef:

Heb jij wel eens een lekke band onderweg gehad? Dan weet je waarom men naar alternatieven zoekt...

Ik heb zelf ooit op de A12 een lekke rechter achterband gehad met mijn vorige 964. Geen pretje om te verwisselen. En het rechterachterwiel past niet voorin...

Reden is simpel, ik hbe nieuwe banden nodig voor de M5 en kan deze zeer voordelig overnemen.

BTW, M5 heeft geen reservewiel maar een thuiskomkitje, met zo'n pomp etc.... volpompen en naar huis rijden.....(hoop je dan)

17 feb 2006 22:02

Marcel schreef:..... ik hbe nieuwe banden nodig voor de M5 en kan deze zeer voordelig overnemen.

:shock: ..... Een ezel ..... :idea: ;) :lol:

17 feb 2006 23:33

Marcel schreef:
Devils son schreef:
Jurgen schreef:

Reden is simpel, ik hbe nieuwe banden nodig voor de M5 en kan deze zeer voordelig overnemen.

BTW, M5 heeft geen reservewiel maar een thuiskomkitje, met zo'n pomp etc.... volpompen en naar huis rijden.....(hoop je dan)

OK, dus de M5 en de 993 hebben meer gemeen dan ik dacht... Bandenmaat én een hopeloze 'Reifenpanne' oplossing......

Zeer voordelig overnemen ? Marcel; goedkoop=duurkoop hè ?

Je had RDC hè ? Wees voorzichtig voor de RDC sensoren (direct achter ventiel) met overzetten, en wellicht dan ook even accu's van RDC sensoren checken als de band toch van de velg ligt......

18 feb 2006 0:47

EriC4C schreef:
Marcel schreef:..... ik hbe nieuwe banden nodig voor de M5 en kan deze zeer voordelig overnemen.

:shock: ..... Een ezel ..... :idea: ;) :lol:

jij mag nooit meer mee doen, jouw geheugen is net een machine, maar de vorige keer had hier eigenlijk niets mee te maken...of toch wel..

maar ja als ik 2 nieuwe Dunlop RF over kan nemen voor 150 euro in de maat 275 terwijl nieuwe 450 euro zijn, ja dan overweeg ik dat toch even....

18 feb 2006 0:50

Epicurus schreef:[

OK, dus de M5 en de 993 hebben meer gemeen dan ik dacht... Bandenmaat én een hopeloze 'Reifenpanne' oplossing......

Zeer voordelig overnemen ? Marcel; goedkoop=duurkoop hè ?

Je had RDC hè ? Wees voorzichtig voor de RDC sensoren (direct achter ventiel) met overzetten, en wellicht dan ook even accu's van RDC sensoren checken als de band toch van de velg ligt......

993 heeft thuiskomer, M5 verdelede spuitbus oplossing, niet hetzelfde dus...

M5 heeft alles maar geen RDC geloof ik (weet niet zeker, er zitten zoveel toeters en bellen op dat ding)..

18 feb 2006 8:46

Olaf schreef:
EriC4C schreef: :roll: ..... Aangezien je zelf zo graag op "punten & komma's" let. :wink:

Getver ... ik zie nu pas dat je alweer een paar dagen aan het posten bent :roll: :wink:

Verrek ja!!! :lol:

Het las eigenlijk zó vertrouwd, dat ik het ook niet in de gaten had... :wink:

Mooi ! :thumright:

18 feb 2006 9:49

ppp 356 schreef:Op de mini staan Pirelli run-flats onder.
Ik vind er geen kl*t* aan.
Rolgeluid is enorm, maar daar kan ik nog mee leven, maar grip, en dan vooral met regen is -2 op 10.
Voor mij geen run-flats in de toekomst. Bel ik wel de takeldienst als het nodig is.

dito.

heb in 16 jaar leaseauto's één keer een klapband en nog nooit een lekke band gehad.
Ik waag het er ook op als de standaard runflats op zijn. Wat een ^&$&^%#*$ banden. Maar wat dan? :?: :roll:

18 feb 2006 19:19

horn schreef:heb in 16 jaar leaseauto's één keer een klapband en nog nooit een lekke band gehad.
Ik waag het er ook op als de standaard runflats op zijn. Wat een ^&$&^%#*$ banden. Maar wat dan? :?: :roll:

Die ene ervaring heeft wel zand in jouw ogen gestrooid :wink: , dus of je dit "probleem" nou wel zo helder kunt bekijken :?: :roll: :lol:
Plaats een reactie