Schokdemper advies Porsche 944
Sommigen weten dat ik al jaren een 944 heb waar ik af en toe klassiek rally's mee rijd. De wagen heeft dan ook wat meer onderhoud en aandacht nodig. Dit doe ik zelf. Het grootste compliment kreeg ik vorige week toen de wagen voor de APK moest. De keurmeester keek eerst erg bedenkelijk toen hij de werkorder pakte en dacht dat ie een ruim 40 jarige 'sloper' moest gaan keuren, hij had zijn notitieblok al in de hand. Na 45 minuten kwam ie verwonderd naar me toe om te melden dat ie helemaal niets kon vinden en nog nooit zo'n goed onderhouden wagen van die leeftijd had gezien
.
De 944 is toe aan nieuwe schokdempers en daar wil ik graag advies van de kenners en/of sleutellaars onder ons:
Origineel zit er Fichtel+ Sachs of Koni onder. Ik hou van origineel alleen Koni heeft zowel een rode lijn als een gele lijn. Wat zijn de verschillen tussen Sachs en Koni en tussen rood en geel? Ik heb ook contact gehad met Alpo en die kunnen ook evt Bilstein leveren. Niet origineel gemonteerd dus niet mijn voorkeur maar als dit de beste zijn voor wat ik met de wagen doe dan is dat zeker ook een optie.
Wie heeft hier ervaring mee en kan evt voor/nadelen/advies geven?