Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 6:36

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Renoveren van de velgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Jeroen914 schreef:
ErikE schreef:
'Standaard' CUP velgen (964). Het lijkt mij ook geen elegante oplossing; maar als de "hap" te groot is.... een nieuwe velg (2de hands?) is ook zo wat.

Hmmm... zelf weten natuurlijk, maar ik zou fijn een andere velg kopen i.p.v. een cup-velg te laten lassen.

Naar wat ik begrepen heb (me laten vertellen door mensen die er meer verstand van hebben dan ik) is, dat als je gegoten aluminium gaat lassen, de las zelf wel sterk is, maar het materiaal direct om de las heen broos wordt...

gr.

Jeroen

Okay J914, ik neem het mee in de overpeinzingen.... thenkz

30 mei 2004 17:56
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht 
iemand wel eens gehoord van de tip om je fuchs velgen (alu) na het poetsen in de turtle wax te zetten zodat je langer dan 3 dagen plezier van je werk hebt?

05 jan 2005 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Beste BS, hier een plaatje van m'n Fuchsen.zijn nog nooit opgeknapt en alleen met een spons afnemen en schoon. uit 1975!!!!

Afbeelding

05 jan 2005 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht 
thanks ziet er goed uit!~

ik heb de zilverkleurige fuchsen; maar als ik ze gepoetst heb lijkt het wel of er een laag corrossie op komt of zo...

05 jan 2005 14:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
BS schreef:
iemand wel eens gehoord van de tip om je fuchs velgen (alu) na het poetsen in de turtle wax te zetten zodat je langer dan 3 dagen plezier van je werk hebt?

ik zet mijn wielen (cuppers) altijd in de wax ... gaat de remaanslag ensow er veeeeel makkelijker vanaf.

Dirk
:wink:

05 jan 2005 15:14
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
André, van jouw Fuchsen is de "lip" geanodiseerd (een dun laklaagje dat electrolitisch op het aluminium wordt aangebracht)

Bij oudere Fuchsen is het anodisatie laagje er vaak af (bv omdat ze gepolijst zijn) en heb je dus blank aluminium en dat corrodeert "like no tomorrow"

Daarom waarschuw ik mensen ook altijd als ze hun Fuchsen willen (laten) polijsten. Voor je het weet zien ze er niet meer uit...
Een laagje was (zoals BS voorstelt) en veel onderhoud is dan nog de enige manier om ze mooi te houden.
Als je je velgen wilt polijsten moet je ze eigenlijk weer opnieuw laten anodiseren of blank laten poedercoaten

06 jan 2005 0:24
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
André, van jouw Fuchsen is de "lip" geanodiseerd (een dun laklaagje dat electrolitisch op het aluminium wordt aangebracht)

Bij oudere Fuchsen is het anodisatie laagje er vaak af (bv omdat ze gepolijst zijn) en heb je dus blank aluminium en dat corrodeert "like no tomorrow"

Daarom waarschuw ik mensen ook altijd als ze hun Fuchsen willen (laten) polijsten. Voor je het weet zien ze er niet meer uit...
Een laagje was (zoals BS voorstelt) en veel onderhoud is dan nog de enige manier om ze mooi te houden.
Als je je velgen wilt polijsten moet je ze eigenlijk weer opnieuw laten anodiseren of blank laten poedercoaten

Kan je dit ook doen met de trommels van een 356? en heb je daar een goed adres voor?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jan 2005 0:36
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
trommels?

06 jan 2005 2:47
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De 356 is voorzien van remtrommels, ik weet niet of men dit in Nederland een andere benaming geeft. Zou wel eens best kunnen.

Een 356 heeft normaal chrome wieldeksels, als echter de remtrommels mooi gepolijst zijn heeft hij een veel sportiever uitzicht zonder deze wieldeksels.

Citaat:

Maar meestal krijg je het bovenstaand resultaat te zien na enkele weken.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jan 2005 7:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Haarlem
Bericht 
ben ook benieuwd naar die adressen!

06 jan 2005 10:26
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
ppp 356 schreef:
De 356 is voorzien van remtrommels, ik weet niet of men dit in Nederland een andere benaming geeft. Zou wel eens best kunnen.

Een 356 heeft normaal chrome wieldeksels, als echter de remtrommels mooi gepolijst zijn heeft hij een veel sportiever uitzicht zonder deze wieldeksels.

Of je de remtrommels kan polijsten weet ik niet...
Anodiseren is specifiek voor aluminium. In andere gevallen (ik neem aan dat de remtrommels gewoon staal zijn) kun je het blank laten poedercoaten
Of zilverkleurig (scheelt je ook polijstwerk :D)

Voor adressen effe het web af surfen of in de gouden gids bladeren

06 jan 2005 13:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3