Auteur |
Bericht |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dunlop Run Flats
Iemand ervaring met Dunlop Run Flat banden. Ik hoor en lees er nogal gemengde berichten over, vooral wat betreft afrol lawaai.
BTW, het is voor mijn M5....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 feb 2006 19:13 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Op de mini staan Pirelli run-flats onder.
Ik vind er geen kl*t* aan.
Rolgeluid is enorm, maar daar kan ik nog mee leven, maar grip, en dan vooral met regen is -2 op 10.
Voor mij geen run-flats in de toekomst. Bel ik wel de takeldienst als het nodig is.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 feb 2006 19:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vind de Bridgestone Potenze RE050 RFT aardig presteren...
|
16 feb 2006 19:56 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Dunlop Run Flats
Zoals je waarschijnlijk wel weet, werkt (het door mij geliefde) BMW samen met de firma Bridgestone voor hun banden, maar die worden (m.n. in de VS) vaak vervangen (zie ook de RFC van de Z8 b.v.) De M heeft, naar ik aanneem, ook RDC ?
De 'wang' is natuurlijk véél stugger uitgevoerd, rubber harder: meer herrie, maar ook 'benadrukte' low profile rij-eigenschappen, en dat kan leuk zijn.
Waarom wil je naar RFC ? Ruimtewinst omdat reservewiel eruit kan ? Of gewoon handig ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
16 feb 2006 20:10 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Dan hoort dit eigenlijk bij "overige zaken"...
...en ben ook wel geïnterresseerd in het "waarom" van run-flats...
|
17 feb 2006 10:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heb jij wel eens een lekke band onderweg gehad? Dan weet je waarom men naar alternatieven zoekt...
Ik heb zelf ooit op de A12 een lekke rechter achterband gehad met mijn vorige 964. Geen pretje om te verwisselen. En het rechterachterwiel past niet voorin...
|
17 feb 2006 11:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Aangezien je zelf zo graag op "punten & komma's" let.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 feb 2006 12:44 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Getver ... ik zie nu pas dat je alweer een paar dagen aan het posten bent
|
17 feb 2006 20:45 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
waarom, omdat ze onder een M5 komen?? Net zo toepasselijk voor een Porsche, zelfde maat...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 feb 2006 21:13 |
|
|
Marcel
|
Reden is simpel, ik hbe nieuwe banden nodig voor de M5 en kan deze zeer voordelig overnemen.
BTW, M5 heeft geen reservewiel maar een thuiskomkitje, met zo'n pomp etc.... volpompen en naar huis rijden.....(hoop je dan)
|
17 feb 2006 21:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 feb 2006 22:02 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
OK, dus de M5 en de 993 hebben meer gemeen dan ik dacht... Bandenmaat én een hopeloze 'Reifenpanne' oplossing......
Zeer voordelig overnemen ? Marcel; goedkoop=duurkoop hè ?
Je had RDC hè ? Wees voorzichtig voor de RDC sensoren (direct achter ventiel) met overzetten, en wellicht dan ook even accu's van RDC sensoren checken als de band toch van de velg ligt......
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
17 feb 2006 23:33 |
|
|
Marcel
|
jij mag nooit meer mee doen, jouw geheugen is net een machine, maar de vorige keer had hier eigenlijk niets mee te maken...of toch wel..
maar ja als ik 2 nieuwe Dunlop RF over kan nemen voor 150 euro in de maat 275 terwijl nieuwe 450 euro zijn, ja dan overweeg ik dat toch even....
|
18 feb 2006 0:47 |
|
|
Marcel
|
993 heeft thuiskomer, M5 verdelede spuitbus oplossing, niet hetzelfde dus...
M5 heeft alles maar geen RDC geloof ik (weet niet zeker, er zitten zoveel toeters en bellen op dat ding)..
|
18 feb 2006 0:50 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Verrek ja!!!
Het las eigenlijk zó vertrouwd, dat ik het ook niet in de gaten had...
Mooi !
|
18 feb 2006 8:46 |
|
|
horn
PF #57
|
dito.
heb in 16 jaar leaseauto's één keer een klapband en nog nooit een lekke band gehad.
Ik waag het er ook op als de standaard runflats op zijn. Wat een ^&$&^%#*$ banden. Maar wat dan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 feb 2006 9:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
18 feb 2006 19:19 |
|
|