Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Vleugel verwijderen moeilijk?

09 nov 2011 17:50

Ik overweeg een 3.2 te kopen. Nu heb ik er een gezien met een grote vleugel achterop (geen turbo). Is dat makkelijk te verwijderen? Moet je dan een andere achterklep plaatsen? Heeft iemand een idee wat dat zou kosten?

Re: Vleugel verwijderen moeilijk?

09 nov 2011 17:53

Verwijderen is niet moeilijk. Of idd een nieuwe klep of gaten vol laten solderen/lassen/oid en opnieuw spuiten.

09 nov 2011 17:59

nieuwe klep doen. ouwe klep in de garage, vleugel wordt zo weer hip. heb je lippie voor?

09 nov 2011 19:31

uvb schreef: Nu heb ik er een gezien met een grote vleugel achterop (geen turbo).

Indien "af-fabriek" - of in andere mate origineel incl. de "voor-lip" :arrow: lekker laten zitten :idea:

09 nov 2011 20:45

als de auto verder naar je zin is, zou ik hem laten keuren en dan evt kopen. de eerste maanden even niks doen, wellicht op zoek naar een spoilerloze klep. ik denk dat als je die auto rijdt, die spoiler 'grows on you'. en voor je ander kleppie hebt gevonden besluit je waarschijnlijk dat je hem toch liever origineel houdt... :idea:

geniet van je zoektocht!

10 nov 2011 11:18

Heb jij al een spoiler gevonden, voor op je Benz?

10 nov 2011 11:25

Olaf schreef:
uvb schreef: Nu heb ik er een gezien met een grote vleugel achterop (geen turbo).

Indien "af-fabriek" - of in andere mate origineel incl. de "voor-lip" :arrow: lekker laten zitten :idea:

Eens. Lekker period right. En vergeet één ding niet, je merkt wel degelijk verschil! Zeker bij hoge snelheid op bijv Autobahn, veel meer downforce en rust in de auto. Heb ik zelf ondervonden na montage whaletale. Check inderdaad ook of die wel een frontlip heeft, verplicht volgens Porsche bij een achtervleugel, omdat ie anders voor gaat "zweven".

10 nov 2011 12:51

Kijk, zo ziet dat eruit als je de turbo spoiler van de motorkap afhaalt....
Ik heb mijn spoiler ook van mijn 3.2 gehaald.... vond het ook niet mooi....

Afbeelding

De gaatjes zul je dicht moeten maken en de kap zul je opnieuw moeten spuiten.....
Oh ja, en je moet ook een rooster op de kop tikken..... :D

10 nov 2011 14:19

Dus...ik zou de vleugel verkopen op MP en een nieuw klepje kopen en die overspuiten. Lijkt me sneller, mooier en goedkoper...

10 nov 2011 14:31

Ik was voor € 200,- klaar....

10 nov 2011 15:02

... geplamuurd of gelast :?:

10 nov 2011 15:05

Nee bij Yab Yum :scratch:
Olaf toch :wink:

10 nov 2011 15:11

Olaf schreef:... geplamuurd of gelast :?:

Gelast natuurlijk.... tsss.....

10 nov 2011 15:13

Cloaca schreef:.... tsss.....

Je moe(s)t ze de kost geven die die gaten met plamuur dicht maken :wink:

10 nov 2011 22:23

Check inderdaad ook of die wel een frontlip heeft, verplicht volgens Porsche bij een achtervleugel

De duitse wet stelt het namelijk verplicht. Er waren zelfs schadegevallen waarbij de verzekering niet zonder meer uitkeerde.

En het maakt ECHT uit in wegligging.

Groet, Theo

11 nov 2011 21:01

Dank voor de tips!

Ik heb de 911 gekocht, met vleugel. Ik ga eerst kijken hoe ik het vind, maar waarschijnlijk haal ik 'm er vrij snel af. Dus als er een koper voor is....

Deze wordt het: http://link.marktplaats.nl/494959861 --> geen frontlip dus.
Laatst bijgewerkt door uvb op 11 nov 2011 21:19, in totaal 1 keer bewerkt.

11 nov 2011 21:06

:scratch:??

11 nov 2011 21:19

jan911sc schreef::scratch:??

Nu met juiste link: http://link.marktplaats.nl/494959861

11 nov 2011 21:36

Voor die kleine 32 ruggen mag je MI verwachten dat die Porsche helemaal origineel is. Dus met front- en rear- spoiler ... of zonder.

. en 'm dan (ook) origineel laten :popcorn:

12 nov 2011 4:13

FYI, down force mbt tot de turbo spoiler...... = letterlijk 90kgs minder lift op de achterkant!
En ja frontlip moet erbij, anders teveel 'lift' aan de voorkant.

En wat de 'looks' betreft, waar men tot op heden de turbo spoiler als 'not done' zag merk ik steeds meer 'mooi man!'

En terecht :mrgreen:

12 nov 2011 8:09

vind zo'n tray bij een coupe mooier dan bij een cabrio qua lijn. had er kennelijk overheen gelezen dat je een cabrio wilde kopen. voor dat geld zou ik inderdaad een 2e motorkap kopen en in de goede kleur laten spuiten. en de originele klep in de garage aan het plafond hangen. @ Metalgreen - dit is toch niet de turbospoiler?

Verder van harte gefeliciteerd met de aankoop. mooie kleur!
Plaats een reactie