Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

997 - tweede sigarettenaansteker - dashcam

11 jun 2016 9:58

Ik heb me recent een dashcam aangeschaft en ben deze nu aan het installeren. (wat overigens een rotklus is met een buitentemperatuur van 40c :roll: )
Nu ontdekte ik een tweede sigarettenaansteker (of hoe je dit soort stopcontacten ook noemt) onder het dashboard bij de passagierszijde. Was me nog nooit opgevallen maar leek me wel handig om daar de dashcam op aan te sluiten. Deze lijkt continue onder stroom te staan wat natuurlijk wel handig is voor de parkeerfunctie.

Nu de simpele vraag: Trekt de dashcam de accu volledig leeg bij lange stilstand of zit er een beveiliging ingebouwd dat de accu altijd voldoende stroom heeft om te starten?

Re: 997 - tweede sigarettenaansteker - dashcam

11 jun 2016 10:10

De druppellader kan ook aan de sigarettenaansteker rechts onder het dasboard. Daar blijft dus spanning op staan.

Ieder geval bij de 997.2

11 jun 2016 10:22

Als de Dashcam stroom trekt zal de accu na een bepaalde periode zeker leeg zijn.
Er is geen beveiliging tegen te diep ontladen.
Gr Hans

11 jun 2016 10:27

Duidelijk. Thanks!

11 jun 2016 10:37

Heb in de 997.2 geen sigarettenaansteker bij voetenruimte aan passagiersruimte zitten. Wel 1 extra onder de armsteun.

Zou toch tegen de middenconsole aan moeten ziten?

11 jun 2016 10:43

ik heb laatst ook bij Ali voor 20,- een dashcam gekocht. Hij heeft net als een radio een aansluiting die constant op de 12v (rode draad) moet om de klok bij te houden etc.. En een gele draad die de camera aan zet die op de 12v via het contactslot zou moeten. Dan kan hij gaan opnemen.

Als hij aan staat en opneemt loopt er 0,1 ampere. Als hij uit staat loopt er nog 0,04 ampere op de rode draad(op een Ali voltmeter:-). Dat is ongeveer zo veel als het alarm. Hij zou theoretisch opnemend een 70 ah accu in zijn eentje in 30 dagen leegtrekken. De berekening klopt niet helemaal want het is geloof ik niet zo lineair. Met een alarm er bij zou hij dus in 2 weken leeg zijn.

PS. Ik heb tevens koud weer met waterkoeling geregeld om je te helpen met het afmaken van je rotklus.

11 jun 2016 12:17

MarcoB schreef:Heb in de 997.2 geen sigarettenaansteker bij voetenruimte aan passagiersruimte zitten. Wel 1 extra onder de armsteun.

Zou toch tegen de middenconsole aan moeten ziten?

Ja inderdaad, met een keurig klepje..

11 jun 2016 13:04

Zit inderdaad tegen de middenconsole aan.

Denk dat ik hem maar gewoon volledig uitzet bij lang stilstaan. Staat soms namelijk een week of max 2 weken op lang parkeren met actieve beveiliging.

11 jun 2016 21:01

911b schreef:De druppellader kan ook aan de sigarettenaansteker rechts onder het dasboard. Daar blijft dus spanning op staan.

Ieder geval bij de 997.2

Bij een 981 schakelt de spanning na ca 15min automatisch af (en in de winter hangt de lader er gewoon aan). Vraag me niet hoe het werkt, maar het werkt wel.

09 jul 2016 8:46

Ik heb het idee dat de gewone sigarettenaansteker ook op spanning blijft staan. Kan dit?
Plaats een reactie