Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Gesloten onderwerp

Climate control 964 C2

14 jan 2006 10:59

Goedemorgen P liefhebbers en liefhebsters.

Het volgende probleem doet zich voor bij mijn P 964 C2. De auto heeft een AC die bestuurd wordt door een Climate Control Unit.
Als ik deze op bijv 21 graden zet begint hij warme lucht te produceren om vervolgens na ongeveer zo'n 30 kilometer alleen nog maar koude of koele lucht af te geven.
Wil ik dan weer wat warme lucht dan moet ik de verwarmingsknop hoger zetten. en zo blijft het dan door gaan tot aan het maximum. (temp regelaar op het rode puntje) De temp blijft wanneer deze het op maximum staat alleen nog maar zeer warme lucht aan voeren.

Heeft iemend enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank

Rob S

14 jan 2006 20:19

Denk dat dit meer voorkomt bij de 964, vorig jaar een technische avond gehad bij CarCare (Paul Veens) en toen werd dit ook door een aantal mensen gevraagd :!:

Hij gaf aan dat bij de regelaar op het dashboard een aantal gaten zitten die de temperatuur voelen en dat deze vuil kunnen zijn en je moet ze goed uitblazen met een luchtpistool :idea:

Volgens hem doet een goede garage dat bij een servicebeurt :shock:

14 jan 2006 20:22

misschien dan wel eerst het roostertje eruit halen voor dat je iets er achter stuk blaast?

robert

15 jan 2006 1:06

hallo

ik heb het zelfde gehad aan de hammer en er kwamen 4 storingen naar vooren.

1. aan de achter kant van de unit er zit een klein ventilatortje dat is de temperatuur voeler die kan dus stuk zijn.

2. airco weerstand diezit boven op de cooler achter de bumper.

3. stelmotor koude lucht.

denk dat het de temp voeler is bij jou part nummer 99361652101.

4. relais 14 aircocondensor ventilator.

heb de foto van de onderdelen in mijn album gezet.

anton964

15 jan 2006 3:36

Hallo anton 964,

Ik heb de voorkant van de unit eruit gehaald en vervangen door een andere van een kennis van me.
De kachel wekt wel. Mijns inziens heb je gelijka als het ligt aan de tempvoeler achter het geruite blokje. Ik heb dit doorgeblazen maar geen resultaat.Waarschijnlijk kapot. Ik kan de foto's op je album niet bekijken .
Hoe kom ik daarin?

Gr Rob P

15 jan 2006 3:38

Hallo anton64 Ik ben in je album en bestudeer de foto's van de unit.

Rob

15 jan 2006 9:51

hallo

de temp voeler moet gaan draaien als hij dat niet doet is hij stuk.

porsche part nummer 96465914800.

anton964

15 jan 2006 10:27

Ik ga dit uitproberen zodra ik weer terug ben van wintersport.
Bedankt, neem daarna contact met je op

Gr Rob P

Climate control p 964

16 feb 2006 17:18

Motortje zat inderdaad vast.
Heb dit gerepareerd en unit doet het goed.

Thnx
Rob P
Gesloten onderwerp