Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 feb 2006 0:34
Wie heeft er ervaring met het aanbrengen van nieuwe rubbers om de zijruiten (achter)? Het gaat om de uitklapbare ramen op de oudere 911's.
Ik krijg ze er met geen mogelijkheid in/op.
Tips zijn welkom.
21 feb 2006 9:10
Ik heb ergens een link naar een stuk over het vervangen van rubbers op de achterraampjes van 912's.
Maar dat zoek je niet, geloof ik...
21 feb 2006 14:28
Je bedoelt het rubber wat om het frame zit? Ik heb het een keer gedaan (ook het ruuber wat in het frame zit, dat is pas lastig...). Het rubber wat ik had ging er eigenlijk vrij eenvoudig omheen, gewoon met een botte schroevendraaier en wat siliconen was het mogelijk om het rubber in de groef te prutsen.
21 feb 2006 22:23
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat er geen verschil is tussen de (achter-)ruiten van een 911 en 912. Dus als hier een verhaal van bestaat houdt ik me aanbevolen.
Ik ben al een tijd aan het prutsen. Ik begrijp dat het met siliconen en een (stompe) schoevendraaier iemand gelukt is .... ik heb dit geprobeerd, maar als ik 6 cm erin heb, springt het begin weer los... Nog meer tips?
Het zijn overigens originele Porsche rubbers. Niet goedkoop trouwens: € 160,- voor een setje. En als je bij Porsche Centrum Eindhoven vraagt hoe het moet: loopt de 1e monteur weg. Monteur 2 en 3 zeggen dat het makkelijk gaat. Maar als je vraagt wat het kost als zij het monteren, loopt iedereen hard weg. Zelfs als je vraagt wat montage moet kosten, is het antwoord: "daar hebben wij geen tijd voor, je weet zeker niet hoeveel motorrevisies van Cayennes we nog moeten doen" ....
Kortom iemand die het kan is welkom....
21 feb 2006 22:28
Juul van Brussel schreef: je weet zeker niet hoeveel motorrevisies van Cayennes we nog moeten doen" ....