Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 0:16

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
corrosie op alu raam strips 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993
Edam
Bericht corrosie op alu raam strips
hoe verwijder je de aluminium strips van een 993 die onder de raam rubbers zitten? Het gaat om de achter raamjes, de deurstrippen zijn makkelijk.
Na 13 jaar zit er wat corrosie op, en dat wil weghalen, maar ik kan nergens vinden hoe die strips verwijderd moeten worden......

17 okt 2008 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Achterzijramen eruit, dan zitten er een 4 of 5-tal zeer kleine kruiskopjes die je los moet draaien, vervolgens kan het stripje eraf. Doe dit wel voorzichtig, ze ziiten vast met een soort kit, als je niet uitkijkt zijn ze zo verbogen.

17 okt 2008 11:12
Profiel
PorscheForum Rookie
993
Edam
Bericht 
obviously heb jij dat als eens gedaan dus....En hoe krijg je die raampjes er heel uit: Drukken van binnenuit of met een zuignap aan de buitenkant trekken... En/ of eventueel nieuwe rubbers?
Enlighten me......
Kan het wel uitbesteden, maar vind het ook wel een leuk doe-it-youself klusje

17 okt 2008 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Volgens mij zitten ze gekit! Dus moet het losgesneden worden. 1 rubber zal sneuvelen denk ik.
En bij monteren weer ruitenkit gebruiken dat hard wordt na uitharding.
Klus kan je best zelf doen, maar rustig aan.

17 okt 2008 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Zitten niet gekit, Porsche gebruikt wel een soort van zachte kit tussen raam en rubber en een soort zwarte zachte plakkit tussen rubber en sierlijst. Desondanks zijn de ramen vrij eenvoudig van binnenuit te verwijderen. Voorzichtig in een hoek beginnen, naar buiten duwen en tegelijkertijd het rubber uit en om de sponning duwen. Ik heb het een paar keer gedaan, ging relatief eenvoudig en duurde 2 minuten.

Overigens moet je ook even de sierlijst aan de binnenkant demonteren, zit met 4 schroefjes vast.

17 okt 2008 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Doe wat je niet laten kunt :D

Maarrr, zowel met de 3.2 als de 993 de ervaring dat deze aluminium corrosie niet verder gaat, het is geen roesten zoals van ijzer wat niet stopt :idea:

17 okt 2008 23:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]