Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 0:00

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
gaspedaal van een 911 uit 1985 dat niet helemaal terug komt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht gaspedaal van een 911 uit 1985 dat niet helemaal terug komt
Hoi , Iemand ervaring met het gaspedaal van een 911 uit 1985 dat niet helemaal terug komt, met gevolg hoog toerental bij loslaten gaspedaal, kabel gevolgd maar niets gevonden , kan het zijn dat de veren op de carburator of tussen de achterwielen versleten zijn ? :roll:

08 mei 2008 23:01
Profiel
Bericht 
Heb je dit tijdens ontkoppelen, of bij gewoon gas loslaten en hij dan versneld blijft lopen, zodat de auto bijna niet in snelheid vermindert.

09 mei 2008 7:30
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
Er is iets met de kabel of de veren die de kabel terug trekken in de hoogste stand ( dus bij een niet ingetrapt gaspedaal ), komt na het intrappen van het pedaal deze niet meer in de oude positie terug, ik kan dit gaspedaal echter wel met de hand terug op zijn hoogste stand brengen waardoor het toerental weer normaal is;ik heb al kruipolie tussen de 3 scharnierpunten gespoten maar dit verhelp het probleem niet, 50 cm achter de handrem in het middenconsole is er een luikje wat je open kunt schroeven en daar zie ik de kabel lopen, daarna verdwijnt deze naar buiten, waar tussen de achterwielen onder de auto een scharnierstuk met veer zit, ik kan hier bijna niet bij zonder de auto op de brug te plaatsen, vervolgens gaat de kabel over in een 3mm ijzer draad die via een scharnierpunt naar de carburator gaat, daar zit wederom een veer die de gasklep terug dicht trekt na het loslaten van het gaspedaal, kan iemand zeggen of er een revisie set bestaat van de kabelset, dit zijn kabels die aan het uiteinden zijn voorzien van speciale scharnier punten.

Kan er iemand vertellen hoe de kabel allemaal in normale toestand het gaspedaal terug omhoog trekt na het loslaten, ter info het heeft altijd gewerkt,

Alvast bedankt voor jullie tips , mvg Chris :roll:

09 mei 2008 13:35
Profiel
Bericht 
Naast versnellingsbak zit scharnierend stuk, waar de vaste klikverbinding naar de gasklep gaat, misschien erg vervuild en gaat daarom stroef.
Even kijken schoonmaken en smeren.
Koppelingskabel ligt er toevallig ook niet tegenaan. :idea:

09 mei 2008 19:40
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
Hallo Wim, Ik ga morgen even kijken bij daglicht, thx voor de tip, ik vind het wel raar dat het gaspedaal zelf niet via een of andere veer veer terug in 0 positie gebracht word maar dat het ergens op 2/3 en 3/3 van de kabel gebeurd, ik hoop maar dat er geen marter of muis enz… in de auto heeft gezeten.

09 mei 2008 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
Hallo Wim, Het probleem is opgelost, er heeft een iets ??? in de midden console de winter door gebracht, het verzamelde voedsel zorgde ervoor dat de kabel net na de versnellingspook belemmerd werd in de bewegelijkheid, omdat deze plaats moeilijk toegankelijk was heb ik deze met perslucht doorgeblazen, en alles terug met teflon gesmeerd.

Thx voor de reahtie :lol:

12 mei 2008 22:12
Profiel
Bericht 
Gelukkig opgelost, en zie je, je bent niet de enigste die graag Porsche rijdt. :lol: :wink:

13 mei 2008 7:36
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
Klopt helemaal , geniet er maar van grts Chris :wink:

13 mei 2008 22:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]