Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 14:45

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Accu en gerelateerde materie Carrera 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Software engineer
Bericht Accu en gerelateerde materie Carrera 996
Hoi hoi, wil eerst even kwijt dat ik geen expert ben en nieuw ben hier, dan hebben we dat ef gehad.
Gaat om het volgende. Mijn auto heeft twee weken binnen gestaan en de hele accu was totaal plat, heb zelf via een externe 12V de kap moeten openen om bij de accu te kunnen. Gestart via de leasebak en een half uur rondgereden. Tijdens het rijden gaf het metertje net iets minder dan 14V aan. Onbelast als alles uitstaat 12V, maar zodra ik ga starten dan zwiept die flink naar benende. Accu heeft een uur aan de snellader gehangen en onbelaste spanning nog steeds net 12V.
Wat moet de normale onbelaste spanning zijn? Bij motor uit, alleen alarm wordt gevoed etc.
Hoeveel volt mag de accu zakken bij het aangooien van de startmotor?? Wanneer is het aan te raden een druppelaar te gebruiken?
Er zit ene onderhoudsvrije accu in, maar die geeft niks aan. Groen is OK, Wit is moet opgeladen worden en Rood is defect. Dus ik ga ervanuit dat ik een kapotte acuu heb.

groetjes Dreminee :D

12 okt 2008 20:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
West-Vlaanderen (Belgiƫ)
Bericht 
Alvorens een nieuwe accu te kopen, deze volledig opladen en laten testen door een handelaar (doen ze meestal gratis). Aangezien uw meter een spanning van +-14V aanheeft lijkt deze niet kappot te zijn.
Misschien heeft U ergens verliesstroom?

mvg
Jack-in-the-box

13 okt 2008 13:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Software engineer
Bericht 
jack-in-the-box schreef:
Alvorens een nieuwe accu te kopen, deze volledig opladen en laten testen door een handelaar (doen ze meestal gratis). Aangezien uw meter een spanning van +-14V aanheeft lijkt deze niet kappot te zijn.
Misschien heeft U ergens verliesstroom?

mvg
Jack-in-the-box

De 14V(weergave in dsahbord) is de dynamospanning, de accuspanning zelf blijft net iets onder de 12V(11.8V), maar bij starten gaat die ver naar onder, zelfs met een volgeladen accu. Ga die idd eerst laten controlleren ergens, maar zelf vermoed ik dat er een cel kapot is.

14 okt 2008 22:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Accu en gerelateerde materie Carrera 996
Dreminee schreef:
Dus ik ga ervanuit dat ik een kapotte acuu heb.

Dat denk ik ook. En als dat nog niet zo was, jij deed er alles aan om de accu om zeep te helpen.

Met een snellader laden of een half uur rondrijden om een totaal lege accu weer op te laden is de manier om jouw accu definitief af te schrijven.

Een 12V accu heeft een klemspanning van 13.2V en mag niet onder de 12.5V komen. Als de spanning wel lager is geworden , dan altijd de accu laden met een druppellader.
De laadstroom bedraagt bij een druppellader ongeveer 1A afhankelijk model.

Als je gaat rondrijden om de accu op te laden laadt je met ongeveer 30A tot 50A. Hierdoor gaat de capaciteit van de platen die de energie opslaan erg snel achteruit waardoor je nog wel 13V in jouw accu kunt krijgen, maar de accu zal weinig startkracht over hebben.

.

14 okt 2008 22:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Software engineer
Bericht Re: Accu en gerelateerde materie Carrera 996
Renntech schreef:
Dreminee schreef:
Dus ik ga ervanuit dat ik een kapotte acuu heb.

Dat denk ik ook. En als dat nog niet zo was, jij deed er alles aan om de accu om zeep te helpen.

Met een snellader laden of een half uur rondrijden om een totaal lege accu weer op te laden is de manier om jouw accu definitief af te schrijven.

Een 12V accu heeft een klemspanning van 13.2V en mag niet onder de 12.5V komen. Als de spanning wel lager is geworden , dan altijd de accu laden met een druppellader.
De laadstroom bedraagt bij een druppellader ongeveer 1A afhankelijk model.

Als je gaat rondrijden om de accu op te laden laadt je met ongeveer 30A tot 50A. Hierdoor gaat de capaciteit van de platen die de energie opslaan erg snel achteruit waardoor je nog wel 13V in jouw accu kunt krijgen, maar de accu zal weinig startkracht over hebben.

Accu is nagekeken en defect bevonden. Volgens hun moet een accu ertegenkunnen om aan de snellader gehangen te worden.
Wanneer heb je een druppellader nodig, bij hoeveel weken stilstand is het aan te raden een druppellader te gebruiken.

15 okt 2008 13:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Is natuurlijk sterk afhankelijk van de ingeschakelde stroomgebruikers (bv. alarm). Mijn ervaring (3.2) is dat de accu wel een week of drie zonder druppellader kan. Voor de veiligheid hang ik de accu eraan als ik twee weken (in de winter) niet gereden heb. Daardoor nooit startproblemen.

15 okt 2008 15:55
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]