Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 15:39

Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ervaring rijker Illusie armer 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Ervaring rijker Illusie armer
molen934 schreef:
Deze heeft alles wat een 911 moet hebben :cheers:

57079

niets aan toe te voegen :mrgreen: :thumleft: :thumleft:

06 apr 2013 10:24
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ErikE schreef:
Bijzonder dat de keus voor een F*rr*r* zo makkelijk kan verschuiven naar een P (of iets anders...) :shock:
Zijn voor velen toch fundamentele verschillen in ontwerp, filosofie, design, etc., etc., etc. :popcorn: :popcorn:

Ik ben op zoek naar een sportwagen die voldoet aan mijn eisen. Volgens mij zijn zowel Porsche als Ferrari grote sportwagenmerken, welke binnen mijn smaak vallen. Daar buiten vallen Aston Martin, Jaguar.... ja zelfs Audi, Maserati en Lamborghini. En over smaak valt niet te twisten.

Weet je wat, ik gooi gewoon mijn hele "probleem" op tafel.
Voelen jullie je vrij om erop te reageren.

Na altijd met heeeeeeeeel veel plezier Alfa Romeo te hebben gereden ben ik nu op zoek naar iets anders, mede omdat er binnen het AR concern geen mogelijkheden meer voor mijn zijn. Zowel de 8C als de 4C zijn twee zitters en ik heb mijn SZ al omgebouwd tot driezitter.
Afbeelding

Afbeelding

Daar past mijn dochter nu ook niet meer in. Hier heb ik inmiddels al 9 jaar met zo'n plezier in gereden. 225 pk is vandaag de dag ook niet meer iets waarmee je de lakens uitdeelt op de AutoBahn. Maar op een bergweg in de Pyreneeën of Alpen staat ie nog steeds zijn mannetje. Zijn bijnaam "Il Mostro" is zeker van toepassing, het is een echte mannenwagen die brult van bocht naar bocht. Een pure en fantastische en uitdagende sportauto. Sterker nog naar mijn beleving voelt de SZ beter aan dan een Ferrari 456. Daarom is die ook afgevallen, ik heb het idee dat ik niet voor- maar achteruit ga in rijplezier.

De SZ voldoet niet meer omdat we er niet meer met z'n drieën in kunnen, Basta!
De SZ staat nu één week te koop en ik heb behoorlijk wat geïnteresseerden. Sommige serieus, andere minder. Die van gisteren deed meteen een goed bod en nu sta ik op het punt sta om te verkopen. Dat doet best pijn.

De andere Alfa's krijg ik niet verkocht (heb er 4) en er moet toch echt minimaal 1 wagen de deur uit.
Het dichts bij de SZ zit volgens mij Ferrari of een andere Italiaan. Welke vierzitter zijn er dan?
Mondial? valt af want is behalve berenlelijk ook slecht.
456? Die komt het dichts bij maar daar hebben we het al over gehad, trouwens wel handschakelen en niet al te zwaar.
612? Voor mijn gevoel overgewaardeerd, te zwaar (bijna 2 ton) alleen automaat en eerlijk gezegd vind ik 'm ook niet mooi. Valt ook buiten mijn budget.
Maserati 3200 of de opvolger 4200 GT? Nee, geen optie vindt ik zowel qua uiterlijk als interieur niet mooi en niet waardevast
Quatroporte? Nee en na Intouchables is ie te salonfähig geworden (grapje), wel te groot, te zwaar en niet waardevast.
GT? Ja heel mooi .... maar ook weer zo'n zware wagen

Blijft over?
Porsche 911 997. Daar kunnen we mijn zijn allen in, geeft comfort, zekerheid, veiligheid en sportiviteit, bovendien is ie erg mooi. En belangrijk voor mij: is een echte pure sportwagen.

Iemand nog wat te zeggen? :lol:

06 apr 2013 11:22
PorscheForum Junkie
Citaat:
Blijft over?
Porsche 911 997. Daar kunnen we mijn zijn allen in, geeft comfort, zekerheid, veiligheid en sportiviteit, bovendien is ie erg mooi. En belangrijk voor mij: is een echte pure sportwagen.

Iemand nog wat te zeggen? :lol:

..gewoon kopen die 997.... :mrgreen:

06 apr 2013 11:41
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Inderdaad een 997 carrera coupe S met sportuitlaat, mechanische sper, sportstoelen en sportonderstel. Misschien een X51 pakket erop, dan heb je naast de sportuitlaat ook nog wat extra pk's. Ik weet zeker dat de beleving nog beter wordt dan met de Alfa.

Achterin mijn 996 carrera Coupé heeft recent nog een 13 jarige jongen gezeten en dat gaat prima. Inhoud van de 997 is identiek!

Veel plezier met zoeken; als je misschien Porsche centrum Gelderland aandoet, die zijn niet zo bang om merk vreemd in te ruilen!

06 apr 2013 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Neem een 997 s en als ie niet hard/sportief genoeg is doe je wat aftermarkt aanpassingen aan je ophanging/uitlaat/motor om het meer naar je smaak te brengen. Je kan een tubi uitlaat op je 997 laten zetten, klinkt ie wat meer italiaans als je dat zoekt. Zo zijn er genoeg opties om je de auto naar je eigen smaak te maken. Voordeel van de 997 is bovendien dat je waarschijnlijk genoeg budget over houdt om alle aanpassingen te maken.

06 apr 2013 11:55
Profiel
Wat reageren jullie snel zeg.
Perfect.

Ik lees Carrera S als de ideale keuze voor mij. Daar gaat mijn gedachte ook steeds meer naar uit.
Niemand die hier zijn handen warm klapt voor de 997 Turbo.
Waarom is dat?

06 apr 2013 12:18
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
molen934 schreef:
Deze heeft alles wat een 911 moet hebben :cheers:

57079

Passen de kids niet in.
Anders had ik allang zo'n ding.

06 apr 2013 12:56
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
ver boven de 200 schreef:
Inderdaad een 997 carrera coupe S met sportuitlaat, mechanische sper, sportstoelen en sportonderstel. Misschien een X51 pakket erop, dan heb je naast de sportuitlaat ook nog wat extra pk's. Ik weet zeker dat de beleving nog beter wordt dan met de Alfa.

Achterin mijn 996 carrera Coupé heeft recent nog een 13 jarige jongen gezeten en dat gaat prima. Inhoud van de 997 is identiek!

Veel plezier met zoeken; als je misschien Porsche centrum Gelderland aandoet, die zijn niet zo bang om merk vreemd in te ruilen!

Zo 1-tje heb ik dus, ik heb/had hetzelfde probleem als jij Harry, ik heb 2 zoontjes die ook graag mee willen.
Hel liefste zou ik een GT3 hebben maar omdat het een echte 2 zitter is valt die dus af.
De bovenstaande modificaties maken echt een beest van de 997.
Net nog een stuk gereden en het blijft elke keer weer genieten.

06 apr 2013 13:06
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Een Ferrari zal NOOIT zo bruikbaar worden als een 911. Maar dat is denk ik ook niet de bedoeling.
Niet in kosten, en niet in gevoel. Een 911 is gemaakt voor dagelijks gebruik, en de enige in zijn klasse.
Welke Ferrari dan ook, zijn voor een happy-few, die om een beurtje van 15 mille geen zier geven, en er zeker geen dagelijkse kost van willen maken om er in te rijden. Vooral er naar kijken, en luisteren, daar gaat het hier om.
En daarom zal een Cayman de 911 ook nooit voorbij streven qua inzetbaarheid. Dat is weer een sportauto op zich.
Waar laat je tenslotte je kids en boodschappen? 8)

06 apr 2013 13:17
Profiel
964 c2
Den Haag
Wat een vervelende keuzes toch allemaal.. :twisted: :wink:
Succes daarmee.

SZ blijft toch ook altijd op een bepaald lijstje staan, wat een gaaf ding. :thumleft:

Afbeelding

06 apr 2013 13:18
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Turbo is niks mee hoor Harry! Rij ermee en ervaar zelf of het verschil met de Carrera groot genoeg voor je is om er ook meer aan uit te geven

06 apr 2013 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Hmmm, lastig.....

Je zegt dat je gemiddeld zo'n 9 a 10 jaar van een auto wil genieten, past je dochter gedurende die periode nog wel realistisch achterin een 997? :scratch:

Vind de 997 een prachtig model maar vergeleken met die SZ wel erg klinisch, een beetje 'slick'.....Pierce Brosnan vs. Daniel Craig in termen van James Bond.

Oplossing? Lambo LM002 ;-)

06 apr 2013 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Of deze:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ma ... eage=50000

Ik weet dat je hem uitgesloten hebt maar kijk nog eens goed;-)

06 apr 2013 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Harry700 schreef:
Wat reageren jullie snel zeg.
Perfect.

Ik lees Carrera S als de ideale keuze voor mij. Daar gaat mijn gedachte ook steeds meer naar uit.
Niemand die hier zijn handen warm klapt voor de 997 Turbo.
Waarom is dat?

Turbo kan natuurlijk ook, lijkt me het verstandigst om met de verschillende versies te rijden en zelf te kijken wat je het beste bevalt.

06 apr 2013 14:23
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Panamera :idea:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... ra/9739960

06 apr 2013 14:58
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Laat je niet gek maken hier. Een 13-jarig kind achterin een 997 is eigenlijk geen optie. Misschien niet het eerste waar je aan zult denken maar wat vindt je van een CLK 63 AMG? Qua specs overtref je de 997 en dat blok behoort tot één van de beste op dit moment.

06 apr 2013 15:14
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Qua beleving weet ik het niet maar een GT-R is ook zeker niet verkeerd

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nis ... 8648/fotos

Of deze 1967 Iso Fidia...

Afbeelding

06 apr 2013 15:22
Profiel WWW
‘64 Kever
997 Turbo is wel gaaf (KNALLEN), maar in principe is de meerwaarde boven een 997-S alleen de PK's... Doordat ze het turbogat netjes weggefilterd hebben (veiliger) is de ervaring stukken minder als tot en met de 965.... Denk dat daarom mensen relatief weinig voor de Turbo opteren....

Moet me aansluiten bij het algemene idee, dat een meid van 10+ achterin een 997 volgens mij niet realistisch is... Kan aan mij liggen, maar.... Zelfde gaat natuurlijk op voor alle coupe's die genoemd worden, maar misschien zit ze 1x per jaar achterin ;)...

997-S met klappenauspuff geeft een lekker geluid hoor! En relatief betaalbaar (zowel in aanschaf als onderhoud toch?)

Ervaring moet je niet meer zoeken in auto's > 2000 :) (ik zou zelfs willen zeggen > 1985)... ;)

06 apr 2013 15:50
Profiel Facebook 
M140i
Pascal schreef:
Ervaring moet je niet meer zoeken in auto's > 2000 :) (ik zou zelfs willen zeggen > 1985)... ;)

Ervaring?

06 apr 2013 16:58
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Harry700 schreef:
De SZ staat nu één week te koop en ik heb behoorlijk wat geïnteresseerden. Sommige serieus, andere minder. Die van gisteren deed meteen een goed bod en nu sta ik op het punt sta om te verkopen. Dat doet best pijn.

Niet gek voor dat geld.....

06 apr 2013 17:34
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Een heerlijke Porsche met ruimte voor 2 kids achterin tot 160cm.... kuch... 928GT(S)!
Maar dan wel een met mijn uitlaat eronder.

Zie die Alfa SZ op geen enkele site te koop staan, ben toch wel erg benieuwd naar die auto, vond en vind hem nog steeds prachtig! :thumleft:

06 apr 2013 18:05
Profiel WWW Facebook 
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Aha toch nog gevonden: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Staat onder RZ ipv SZ...

06 apr 2013 18:14
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
De 4S hoef je ook niet te laten staan.

06 apr 2013 18:38
Profiel
PorscheForum Rakker
nu 996 MK2 C2, ex 2.7 Boxster & 2.5 Boxster
Leeuwarden
3200GT noooooit kopen.. Uit ervaring weet ik dat onderdelen lastig te krijgen zijn en steeds schaarser worden.
Onderdelen die er nog zijn zijn opgekocht door handelaren. Prijzen van onderdelen worden steeds duurder en
auto word steeds minder waard. (wel een fijne reis auto)

Ferrari is leuk maar een 911 heeft veel meer gevoel/ stijl in mijn beleving! En er zijn ZOOOO veel onderdelen voor een 911 dat je hem helemaal je eigen kan maken!

:thumleft:

06 apr 2013 21:31
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Glas_911 schreef:
Ferrari is leuk maar een 911 heeft veel meer gevoel/ stijl in mijn beleving!

ik denk dat dit erg persoonlijk is. ik ben het dan ook niet met je eens. :wink:

07 apr 2013 4:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende