Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 10:38

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Voertuigvolgsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voertuigvolgsysteem
was dat niet grote FIK :mrgreen: :wink:

15 jul 2012 14:45
Profiel
Moderator
PF #57
nope, fikkie brandsma... :wink:

15 jul 2012 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Mijn mening is dat het systeem veel te makkelijk te storen is, bij onze Chinese buren koop je voor een paar tientjes als een gps/gsm stoorzender.... en ja die krijg je daar met cigarettenplug stekker (3x raden waar deze voor bedoelt is :bang: )

Iemand die het op je auto heeft voorzien en ook maar het kleinste vermoeden heeft dat er een gps tracker in de auto zit .. die zal zo'n stoorzender bij zich hebben.

Dus auto weg , niemand weet waar hij is , en de dieven hebben alle tijd om de gps tracker te demonteren....

Voor dat je gaat zeggen " Snikhaas die L$LT uit zijn nek !!!" hier http://www.dealextreme.com/p/car-cigare ... 826?item=6 :salut:

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

17 jul 2012 3:56
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Snikhaas zwamt uit zijn nek :popcorn:

Maar dat is omdat je een limbo bent en je stiekem toch wel een beetje gelijk hebt :mrgreen:
Dus laat die Hollanders maar lachen, wij kunnen i.i.g. goedkoper tanken net over de grens :ass:

17 jul 2012 7:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Al eens van A-Gps gehoord:

Bij gps-ontvangers die uitgerust zijn met Assisted GPS gebruikt de ontvanger aanvullende informatie. In het geval dat een gps-ontvanger is ingebouwd in een mobiele telefoon wordt de verbinding met de mobiele centrale gebruikt. Zo kan de mobiele telefoonmaatschappij een ruwe positiebepaling toezenden die afgeleid is van metingen van de sterkte van het signaal van de mobiele telefoon als het ontvangen wordt door verschillende zendmasten in de buurt van de mobiele telefoon. Ook kan informatie over de positie van de satellieten worden verstrekt, zodat de gps ontvanger niet langer afhankelijk is van ontvangst van deze informatie [url]van de satellieten[/url] zelf. Verder is het mogelijk om computers in de centrale meer complexe positieberekeningen te laten maken, die de kleine processor in de telefoon niet aan kan.
Naast zendmasten voor mobiele telefonie, kunnen ook wifi-netwerken gebruikt worden om de plaats van het toestel te bepalen.

mmm, ik wist dat er iets meer bestond,... waarschijnlijk teveel James bond films gezien, maar de inteligence services...kunnen dus wel iets.

Wat dacht je van shielding te gebruiken(tegen de jammer): http://cumingmicrowave.com/Product%20Applications/suppression.html

17 jul 2012 9:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
sportwagon schreef:
Iets meer premie betalen en voertuigvolgsysteem is niet meer nodig.

Slimme verzekeraar :idea:

Jammer dat je daar niet voor inbouw van dat Track&Trace systeem achter gekomen bent ....

@ Erik997S - als je je Porsche hier even neer zet - haal ik binnen een minuut of 5 de GPS-muis van je track&trace systeem er uit :popcorn:

Naast dat de systemen beter worden - zullen ze die dan eigenlijk ook 'af-fabriek' in moeten bouwen ... om dat soort snelle acties te voorkomen :wink:

17 jul 2012 9:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Als ik hem niet aan zet zal hem niet vinden! :idea: (Al wil ik je algemene demontage-kennis niet in twijfel trekken :mrgreen: )

Er zijn oplossingen voor stroomsturing bvb in functie van één of andere sensor.

Moet je even uitstappen en rond de wagen gaan bij 60km/h het wordt moeilijk.

Natuurlijk gaan criminele instanties op alles wel iets vinden

17 jul 2012 9:48
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Erik997S schreef:
Als ik hem niet aan zet zal je hem niet vinden! :idea:

... heb ik iets langer dan 5 minuten nodig - gok op 'n kwartiertje :wink:

't valt en staat met de handigheid van het inbouw station - en hoe letterlijk ze de eisen van inbouw nemen :idea:

Citaat:
Natuurlijk gaan criminele instanties op alles wel iets vinden

... daarom mijn eerder opmerking: "Slimme verzekeraar" - iets meer premie - en geen eis voor een systeem dat (makkelijk?) te omzeilen is.

- de enige die daar op verliest is MI het inbouwstation :popcorn:

17 jul 2012 9:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Delnoy schreef:
Snikhaas zwamt uit zijn nek :popcorn:

Maar dat is omdat je een limbo bent en je stiekem toch wel een beetje gelijk hebt :mrgreen:
Dus laat die Hollanders maar lachen, wij kunnen i.i.g. goedkoper tanken net over de grens :ass:

Hahaha ,, Klopt :ba: :ba:
-------------------------------

Maar goed, er bestaan ook GSM jammers en WIFI jammers, het systeem is niet waterdicht en wordt alleen aangeschaft omdat verzekeraars dat zo nodig willen zien. als auto bezitter mag je dan een relatief duur systeem laten inbouwen en vervolgens een abonement afsluiten met een meldkamer terwijl de gemiddelde autodief het systeem voor een paar tientjes kan blokkeren met een gps en gsm jammer.

Even voor de duidelijkheid ,, ik ben geen autodief en zelfs ik weet van het bestaan van de jammers af ... ik mag aannemen dat een gemiddelde professionele of semi-professionele autodief meer op de hoogte is en zonder veel problemen zo'n tracking systeem plat legt.

Meestal zijn het geen individuen die op de bonnefooi je auto komen stelen.... Het zijn steeds vaken georganiseerde bendes die op bestelling autos weghalen... alle interessante auto's worden met foto's en adres/lokatie genoteerd, vervolgens kan de "klant" van de dief een keuze maken ... is dat toevallig jouw mooie Porsche die de klant kiest , dan ben je hem kwijt.
Een Alarm zal deze gasten helaas niet tegenhouden..

Ik heb namelijk vroeger al een keer de politie aan de deur gehad met een lijst met allemaal auto's met foto's en adres , deze hadden ze bij een inval gevonden .. Mijn auto stond ook op die lijst.

Das wel schrikken , gelukkig is mijn auto toen niet ontvreemd.

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

17 jul 2012 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Ik heb op mijn boot http://www.tracktrace.net/

GEEN abonnementskosten.

De verhalen over makkelijk jammen kan ik wel beamen, het is heel eenvoudig om de uitgaande signalen van een GPS alarm te blokkeren en dan ben je alsnog je boot kwijt, helaas spreek ik uit ervaring................

17 jul 2012 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Je hebt trackers met een simkaartje , die sturen je dan een sms .. heb je voor de verzekering niets aan alleen voor jezelf als je het leuk vind ,, kosten vaak minder als Euro 100,-

17 jul 2012 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Denk dat het net iets verder gaat,

Georganiseerde bendes zetten op dure auto's, die ze tegenkomen, gewoon een eigen GPS tracker en trekken bijhorend enkele foto's voegen wat gegevens om deze bestanden eenvoudig terug te vinden.

Hebben ze een koper voor de auto moeten ze die enkel via hun smartphone opsporen.

2 personen gaan ernaar toe, ze volgen tot U een boodschap gaat doen.
1 persoon volgt U en belt de dief wanneer de eigenaar terug naar zij auto wil.

Dus wie moet er nu een GPS-JAMMER hebben, de eigenaar of de dief?

17 jul 2012 16:03
Profiel
Ik heb ook het verzoek gekregen om een voertuigvolgsysteem in te laten bouwen en heb het topic doorgelezen.
Wat zijn eigenlijk de eisen van zo'n voertuigvolgsysteem.
Het liefst heb ik een systeem zonder abonnement.

Is bijvoorbeeld de TrackJack voldoende?
http://www.trackjackeurope.com/info/waarom-trackjack/

tracktrace?
http://www.trackjackeurope.com/toepassi ... -en-trace/

15 apr 2013 11:25
Moderator
911 Carrera S
Harry700 schreef:

Aangenomen dat je dat verzoek van de verz.mij. hebt gekregen en niet van TOTMBO .... :mrgreen:

Verz.Mij. zal zo wel haar eisen stellen, die wss in de polis staan :idea:

15 apr 2013 11:46
Profiel WWW Facebook 
Olaf schreef:
Harry700 schreef:

Aangenomen dat je dat verzoek van de verz.mij. hebt gekregen en niet van TOTMBO .... :mrgreen:

Verz.Mij. zal zo wel haar eisen stellen, die wss in de polis staan :idea:

TOTMBO eist een zwarte Porsche, ik mag geen rode Ferrari kopen.

Ik heb een aantal offertes binnen.
Een aantal eisen een voertuigvolgsysteem met een klasse 3 alarm (samen een klasse 5)
Dat kost snel €1000 eenmalig + 20 euro per maand

Nu vind ik het op zich niet erg dat er een voertuigvolgsysteem op zit, maar dat betekent volgens mij dat je continu je mobiel bij je moet hebben (en die moet aan staan).
De meldkamer kan ook je hele history achterhalen (Big Brother) en ik lees hier dat het uiteindelijke nut van zo'n systeem in twijfel wordt getrokken.

Zijn er mensen die baat hebben gehad bij een voertuigvolgsyteem?

17 apr 2013 10:38
Moderator
911 Carrera S
Harry700 schreef:
maar dat betekent volgens mij dat je continu je mobiel bij je moet hebben (en die moet aan staan).

Is dat zo :?: :?

17 apr 2013 11:19
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Nee. Het wordt wel lastig te achterhalen voor de meldkamer of je het zelf bent als je auto om 4 uur 's nachts de A1 afblaast met met 200 km/h als ze je niet kunnen bereiken. Dat dan weer wel.

17 apr 2013 11:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik vraag mij af, kan je niet iets tussen de zender van je tracking systeem en de cockpit van je auto steken waardoor de jammer niet alles bereikt? Bv aluminiumfolie (of houdt dat geen stralen tegen?). Zo kan de zender toch een kans krijgen om signalen door te sturen, of niet?

En anders koop je maar een deftig systeem die op meerdere frequenties werkt. De meeste goedkope jammers kunnen maar 1 frequentie tegelijk.

17 apr 2013 12:01
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Die zender is MI gewoon een GPS muis ... en zit bij de Boxsters, 996'en en 997's vaak links naast de rechter-speaker onder het dashboard ... daar waar de GPS muis van een evt. navigatie-systeem ook meestal zit ...

Hoe een "jammer" exact werkt, weet ik niet - maar alumium folie om die GPS muis doet volgens mij hetzelfde :wink:

17 apr 2013 12:09
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
in dit bestandje aan het eind gaat het over ene anti blokeer systeem

http://malaysiageospatialforum.org/2012/proceeding/ppt/Ooi%20Wei%20Han%20ANGKASA.pdf

17 apr 2013 12:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Dus een anti gps jammer bestaat blijkbaar. (Septentrio van uit België volgens bovenstaande link)
En bij de telefoonjammers, schaf gewoon een systeem aan die op meerdere frequenties werkt (dan kan je de goedkope jammers ook al omzeilen).

Als je dat z'n geld waard vindt, heb je hiermee een goede oplossing imo.

17 apr 2013 13:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
dobbelsteen schreef:
Dus een anti gps jammer bestaat blijkbaar.

Je kunt een jammer niet jammen.
Wat ze bedoelen is je system zo maken dat de (simpele) jammer niet meer effectief is (tot ze natuurlijk een geavanceerdere jammer maken).

Laatst bijgewerkt door Subdriver op 17 apr 2013 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.

17 apr 2013 14:39
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Subdriver schreef:
Je kunt een jammer niet jammen.

Jammer .. :|

17 apr 2013 14:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Je ziet toch een foto staan van die zogenaamde anti jammer?

17 apr 2013 15:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
- mitigation - staat er ook bij als een van de eerste woorden in d(i)e presentatie :wink:

17 apr 2013 15:44
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende