Re: Ervaring rijker Illusie armer
Oh aan zoiets (goeds) ben ik graag schuldig
je zal wel ontdekken dat het een bijzonder voertuig is.
Zoals reeds geschreven zit ik aan mijn derde en heb nog nooit een accumulator (bekrachtiger) of (hoofd/slave) cilinder moeten vervangen. Mijn 2de turbo (Mj 2007) heb ik verleden jaar verkocht aan een kennis en die heeft zonet bij 35000 km alles laten vervangen.
Ik heb de link via google gezocht speciaal voor u.
Maar ik kende het systeem al tamelijk omdat ik graag zelf aan mijn auto werk en dus probeer te anticiperen. Ik weet dus nu al zeker dat ik het probleem ook ooit zal hebben en zal dan met gerust hart de onderdelen bestellen en zelf vervangen. Werken aan je eigen wagen kan ook prettig zijn !!
Ombouwen naar GT2 koppelingscilinder is geen optie voor mij, dan krijg je een beenharde koppeling en dat lukt met mijn slechte rug niet.
De turbo 997 is een zeer goede auto maar zelfs de beste wagens hebben hier en daar zwakke plekken.
De accumulator/slave is de meest besproken en belangrijkste terkortkoming (als je dat woord mag gebruiken).
Dan heb je de radiatoropeningen in de voorste bumper. Die verzamelen vuil als een stofzuiger en door dat vuil rotten de radiators.
Zaak is dus het geheel proper te houden. Mijn eerste had na 20.000 km (1.5 jaar) beide radiators lek.
Daar zat dus enorm vuil in, vanaf dan heb ik dat zo zuiver mogelijk gehouden. Sinds kort heb ik een grille geplaatst om een degelijke bescherming tegen vuil, stenen , enz te hebben.
Ik heb uit mijn derde turbo zelfs een hele denneappel gevist vlak na de aankoop
Wat nog ? Soms (zelden ) lekken enkele waterleidingen. Daar bestaat een mooie oplossing voor :
http://www.6speedonline.com/forums/997- ... gt2rs.htmlhttp://sharkwerks.com/porsche/technical ... -cars.htmlPompjes van de achterspoiler durven ook al is lekken, meer een probleem van van 996 turbo maar bij 997 komt het ook voor.
Ik denk dat dit het zowat is. Alles kan kapot uiteraard maar de 997 turbo is tot zover zeer betrouwbaar gebleken.
Misschien een tip : neem deel aan het 997 turbo forum van Rennlist , daar (en ook op 6 speed) vindt je tonnen info over onze wagens.
Een foto van mijn eerste bij vervanging radiators en dan nog eentje van mijn huidige met de grille. Niet voor iedereen, je moet de look kunnen waarderen maar ik ben blij dat mijn radiators beschermd zijn. En ik vind het mooi ook !!