Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 10:02

Antwoord op onderwerp  [ 307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vet Cool Man 2013........ 22 juni 2013 ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vet Cool Man 2013........ 22 juni 2013 !
Erg leuke dag gehad en het kereltje naast mij had het erg naar zijn zin. Jammer dat wij door verkeerde voorlichting de eerste sessie volledig hebben gemist. Tweede sessie maar een rondje gereden, erg jammer. Een beetje een teleurstelling. Jammer van die laatste plensbui.

23 jun 2013 0:25
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Tot nu toe alle verhalen met heel veel plezier gelezen en respect voor alle vrijwillige organisatoren en mede vrijwillige aanhangers.
De tijd en tomeloze inzet die men het hele jaar maar vrijwillig doet voor een dag vol glimlachen en leuke opmerkingen van wat voor aard dan ook maken deze dag tot een hele bijzondere. Ook de sponsoren die dit ook allemaal maar weer mogelijk maken en al jaren de zelfde, dat zegt toch wel wat. En ja er zijn misschien wat gedachten verschillen van rijden maar het valt ook zeker niet mee die 200 kwajongens fatsoenlijk op de baan te zetten en te houden en dan de veiligheid niet uit het oog te verliezen. Alles kan anders en ook ik heb net wat nieuwe ideeën op gedaan door jullie verhalen gelezen te hebben. Ik zal eens kijken wat ik nog kan doorspelen naar onze "Vet Cool Man" organisatoren om het volgend nog beter te laten verlopen, hoewel het vandaag wederom overtroffen werd en het weer hebben we helaas niet zelf in de hand. (de boeren onder ons ook weer blij) Momenteel kan ik niets anders vermelden dan alleen maar LOF uitingen naar de jongens en meisjes van de organisatie, het was weer helemaal top. Wij gingen als laatste met 4 Porsche`s uit Nijmegen weg (en we waren ook al de eerste om 07.00 :mrgreen: ) en hebben alle ouders niets anders horen vertellen dan dat de kinderen wederom slapeloze nachten zullen hebben van het geen ze vandaag hebben mee gemaakt. en daar doe ik en heel veel anderen het volgend jaar weer voor. Voor al mijn Porsche vrienden, weer bedankt voor de oer gezellige dag en jullie inzet hiervoor. Tot gauw. :thumleft: Ps. mijn taxibordje neem ik volgend jaar weer mee. :mrgreen:

23 jun 2013 0:37
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Was absoluut weer een mooie dag. Begonnen met een mooie blauwe hemel en zon in Zwolle. Kinderen waren al dol enthousiast in de ochtend en één van de moeders vertelde dat haar zoontje er al een week lang onrustig van sliep. De regen aan het einde van de dag was wel erg jammer maar daar doe je helaas niets aan. Ook dit jaar hebben vanuit 911Events de taak van pacecar weer mogen vervullen in samenwerking met de RDW en dat blijft toch wel een intensieve taak.
Ook de activiteiten op het middenterrein waren volgens mij weer uitstekend verzorgd. Een jochie dat met onze pacecars mee zou rijden kon de break voor een broodje en drinken niet afwachten en schoot als een raket op het springkussen af. Voor de kinderen is dit een enorme uitlaatklep, even een dag weer lekker kind kunnen zijn en ook nog eens met een snelle bolide mee kunnen rijden.

Puntjes van kritiek zijn er ook maar daarvoor hebben we een evaluatie sessie met Stichting Geluk & Vrijheid en terugkoppeling naar de RDW.
Wat op viel is dat dit jaar veel meer incidenten hebben plaatsgevonden dan voorgaande jaren. Oorzaken daarvoor zijn voor een deel wel aanwijsbaar maar wat bij de RDW en organisatie toch wel heel erg verkeerd is gevallen zijn mensen die op de baan stil gaan staan om heel stoer even de launch control te demonstreren en het moment dat ik als pacecar door een deelnemer van de baan werd afgereden omdat mijnheer niet mee de baan af wilde en zich tussen mij en de vangrail wurmde met een bizarre snelheid. Van mij mogen ze dat soort mensen voorgoed weren. Erg jammer dat daardoor een aantal andere mensen maar vooral ook kinderen getroffen is en niet hebben kunnen rijden op de kombaan.

Anne 2.7 schreef:
Kombaan moet inderdaad weer strakker. Ik weet niet welke briefing de pacecars hebben gehad, maar vlak voor de bocht naar een kilometer of 100 afzakken is niet handig. Ook de rijders moeten weer een briefing krijgen. Inhalen? vergeet het maar!

Helemaal mee eens Anne. Het verliep wat minder strak dan voorgaande jaren. Vandaag waren de pacecars alleen voor aan een groep ingezet met de instructie om de snelheid aan te passen op de laatste/langzaamste deelnemer. Als die dus 80 gaat rijden kun je als pacecar niets anders doen dan de snelheid terug laten zakken.
Ons voorstel is om in de toekomst net als vroeger weer voor en achter een groep met een pacecar te werken zodat je de groep bij elkaar kunt houden. En laat die Amerikaanse sloepen los van de Porsche's rijden. De snelheid is dusdanig lager dat het voor de rijdende groep toch een aardige belemmering is.
Tevens denk ik van belang om alle Porsche rijders duidelijk de instructies en spelregels mee te geven op de locatie van vertrek. en de pacecars duidelijker herkenbaar te maken. (hebben wij prima methoden voor :wink: )
Voor de duidelijkheid, bij de pacecars zit altijd iemand van het RDW in die het contact met alle andere pacecars en de verkeersleiding houdt die in de controletoren het overzicht over de hele baan en alle auto's bewaakt.
Inhalen en andere capriolen moeten gewoon heel duidelijk als ongeoorloofd gedrag worden betiteld. Je hebt als Porsche rijder de verantwoording over kinderen van een ander te dragen en voor die kinderen maakt het echt niet uit of je 120 op de baan rijdt of 150. Die hebben toch wel de dag van hun leven.
En als laatste puntje van kritiek, neem die verantwoordelijkheid ook totdat de ouders het kind weer onder hun hoede nemen. Het kind aan het einde van de dag bij het ziekenhuis afzetten en vervolgens vertrekken omdat de gehaktbal thuis koud wordt terwijl de ouders er nog niet zijn met de bus vind ik persoonlijk nogal asociaal.

Maar laat duidelijk zijn, de kinderen hebben een fantastische dag gehad en Stichting Geluk en Vrijheid heeft weer enorm veel werk verzet. Ook die mannen doen het allemaal naast een reguliere baan en leven en dat dwingt diep :res: af.
Wij kijken nu al weer uit naar 2014 en Stichting Geluk & Vrijheid kan weer op mij (ons) rekenen.
Voor zowel Stichting Geluk & Vrijheid, alle vrijwilligers en de mannen en vrouwen van het RDW die belangeloos hun vrije dag hiervoor opofferen niks anders dan hulde en respect :!:

:res:

23 jun 2013 0:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Wat en fantastische dag weer zeg, we zijn een beetje nat geworden maar ondanks het weer toch open gereden met mijn
2 9jarige passagiers. Volgend jaar weer erbij. Voor diegene die het niet snappen.....

Nee ik haal niet in op de combaan!
Nee ik ga ook niet stilstaan op de combaan!
Nee ik negeer de pacecar ook niet!
Nee ik ga ook niet meer dan 200 rijden!

En dat zonder het boekje door te nemen, zo moeilijk is dat toch niet. :roll:

Organisatie en sponsors weer bedankt :thumleft:

23 jun 2013 2:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Gisteren een fantastische dag gehad, mijn passagier van 5 jaar heeft ook alle knopjes van de auto aangeraakt en alleen maar gekletst. Wat een gezelligheid. En hij nog geslapen op weg terug naar Amsterdam. De knuffel die ik van hem kreeg bij het afscheid bij het AMC was heerlijk (helaas niet zijn adres gegevens gekregen, dus daar maar even achter aan).

P32again schreef:
de ferrari (wat deed die daar eigenlijk)
van de organisatie begrepen dat de eigenaar met de organisatie had overlegd, nadat zijn Porsche naar de garage moest of hij met dit alternatief mocht!

Beide keren heb ik direct achter de pacecar aangereden, eerste keer 120 en tweede keer 90 en gezien de regen die op dat moment viel vond ik een veilige beslissing. Volgens mij was ik 1 van de weinigen die maar 2 keer gereden heeft, maar ik ben het zeker met bovenstaande auteurs eens dat de regels wat strakker moeten. Ik hoop ook dat die gene die zich niet aan de regels hielden op de baan aangesproken zijn door RDW.

Maar hulde aan iedereen die weer vrijwillig hebben mee gewerkt en dit allemaal voor de kinderen doen. En ook voor de organisatie dit het met de door beschikbaar gestelde middelen voor elkaar.

23 jun 2013 8:53
Profiel Facebook  Twitter 
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
maurice schreef:
Het kind aan het einde van de dag bij het ziekenhuis afzetten en vervolgens vertrekken omdat de gehaktbal thuis koud wordt terwijl de ouders er nog niet zijn met de bus vind ik persoonlijk nogal asociaal.

:shock: :bang:

23 jun 2013 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
928S 1984 (hiervoor 944 1987)
40 close ups van auto's, voorzover dat lukte :) http://imgur.com/a/gWdWD#0

Per foto is er rechtboven een knopje om de foto in volle resolutie te downloaden.

Afbeelding

23 jun 2013 9:38
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Zo, druk geweest Nico! Mooi werk!

23 jun 2013 9:44
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Ik heb nog wel een belangrijk puntje voor de organisatie!!

Dit was voor mij de vijfde keer dat ik mee heb gedaan en tot nu toe met heel veel plezier! Maar ik had gisteren voor het eerst even de gedachten er mee te stoppen!
Ik ben er volgend jaar wel weer bij maar zou graag willen dat jullie de ouders/verzorgers heel duidelijk maken dat wij erg zuinig op onze wagens zijn en er veel geld in pompen om ze mooi te houden. Tenminste ik wel!!!

Waarom schrijf ik dit??!!
ik zag op een gegeven moment 2 kinderen over mijn auto kruipen en glijden, en dan overdrijf ik niet!!. Hartslag boven de 200 op dat moment. Je wilt niet weten wat dat voor krassen opleverd met zwart!!!! Die heb ik gisteren geprobeerd weg te poetsen!! En de familie stond erbij !!!! Toch maar even subtiel uitgelegd dat wij erg zuinig zijn op onze wagens, best knap voor mij om dat netjes en rustig te doen!! Toen viel het kwartje!! Ik weet dat het kinderen zijn (heb ze zelf ook) maar voor mij zijn er grenzen!! Ik zeg altijd kijken doe je met je oogjes!

Dus graag wat meer aandacht hiervoor in het boekje zodat men ook bij het ophalen al op kan letten!!

Voor de rest toppie!!

23 jun 2013 10:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
#Bedankt Anne!

Deze twee zijn knip- en plakwerk! Eerste van 3 foto's, onderste van 20 foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Full res versies:

achter.jpg (4.6 MB)
https://mega.co.nz/#!JQZlWK4I!cTj7wxwoF ... z21DU1wA6w

voor.jpg (10.7 MB)
https://mega.co.nz/#!lYgWgKJT!NCCQNBEyA ... InIM1nxKtI

Laatst bijgewerkt door concor op 23 jun 2013 10:38, in totaal 3 keer bewerkt.

23 jun 2013 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Vraagje.

Vorig jaar ging mijn auto stuk, een leuke rookwolk vormde zich erachter, en ik hoorde vandaag dat daar een filmpje van op youtube stond. Weet iemand misschien waar dat is? Ik kon hem niet vinden... Zou ik erg leuk vinden om te zien!

23 jun 2013 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Een top dag gehad op de 'vet cool man' dag bij het Rdw in Lelystad. Vele kinderen welke elke dag geconfronteerd worden met hun ziekte, konden dat vandaag even vergeten.
Trots hier een steentje aan te hebben mogen bijdragen.
Bedankt organisatie en tot volgend jaar !

23 jun 2013 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
concor schreef:
40 close ups van auto's, voorzover dat lukte :) http://imgur.com/a/gWdWD#0

Per foto is er rechtboven een knopje om de foto in volle resolutie te downloaden.

Top fotos en ik heb geluk dat die van mij zeker top opstaat!
Bedankt!

23 jun 2013 10:43
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Sluit ik mij helemaal bij aan! :thumleft: :thumleft:

23 jun 2013 11:26
Profiel Facebook 
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Voor mij was het ook de eerste keer en ik heb genoten van het ventje naast mij. Dat kwam mede omdat hij het erg leuk vond :cheers: . Het rijden op de kombaan vond hij fantastisch, wel kort (1,5 ronde) en ook te langzaam. Hij dacht eerst dat de gekregen modelauto voor mij was en groot was zijn enthousiasme toen ik zei dat die voor hem was.
Wat mij betreft mochten sommige pace-cars wel wat zichtbaarder zijn en "iets" sneller rijden, maar verder hulde voor de organisatie.

Nog even een technische vraag:
Bij het oprijden van de kombocht voor de fotosessie verscheen op het info-display de volgende meldingen (981 Boxster S):
-PSM defect
-Sportonderstel defect
-Auto start/stop uitgeschakeld

Een paar keer starten had geen effect op het wegwerken van de meldingen. Toen ik uiteindelijk op de kombaan mocht gaan rijden verdwenen de meldingen bij het begin van de eerste meters in de kombocht. Later hoorde ik dat er meerdere rijders er "last" van hadden.
Hebben de meldingen te maken met de banking van de kombocht en de stand/positie van de wielen of is er een andere rede? :scratch:

23 jun 2013 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Dit was mijn eerste VCM rit en, hoewel ik de kritische noten van de diverse voorgaande posters zeker herken, heb er erg van genoten. Dat mijn passagier een guitig kereltje, broertje van patient, was hielp natuurlijk ook. Leuk om naast de blije gezichten van de kinderen (en ouders) ook anderen liefhebbers, zowel forummers als niet forummers, te ontmoeten en onze passie te delen.

Qua weer zat het eigenlijk niet eens zo tegen. Toch van Rotterdam naar Lelystad open kunnen rijden. Ook de kombaan een keer open 'gedaan'. Helaas ging het regenen toen we stonden te wachten om de kombaan op rijden, gelukkig bracht een ouderwetse paraplu uitkomst en kon de kap openblijven.

Passagier vroeg mij hoe hij het verschil kon zien tussen een nieuwe en oude P. Heb maar gezegd dat over het algemeen hoe dikker de kont hoe nieuwer. (Heb mijn opmerking dat dat alleen voor Porsches geld maar achterwege gelaten :mrgreen: )

Al met al een TOP dag gehad en mijn dank en respect voor de organisatie :thumleft: Volgend jaar ben ik er weer graag bij.

PS Wij zijn een keer geinterviewd en gefilmd. Persoon wist echter niet te vertellen of en zo ja wanneer en waarop het uitgezonden zou worden. Iemand enig idee?

23 jun 2013 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Brulaap schreef:
Bij het oprijden van de kombocht voor de fotosessie verscheen op het info-display de volgende meldingen (981 Boxster S):
-PSM defect
-Sportonderstel defect
:scratch:

Exact dezelfde mededeling gekregen op exact dezelfde manier bij mijn 981 Cayman. Verdween na starten vanuit centrale plek voor eerste 'race'. Verder geen aandacht aan besteed maar opvallend dat je hetzelfde had

23 jun 2013 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Frank64 schreef:
Brulaap schreef:
-PSM defect
-Sportonderstel defect
:scratch:

Exact dezelfde mededeling gekregen op exact dezelfde manier bij mijn 981 Cayman. Verdween na starten vanuit centrale plek voor eerste 'race'. Verder geen aandacht aan besteed maar opvallend dat je hetzelfde had

+1. Heb dit ieder jaar met mijn 996.

23 jun 2013 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Hier dezelfde PSM melding. Maar de melding is te verklaren omdat het PSM systeem door de schuine stand en door het zeer langzame rijden in de war raakt (denkt dat de wagen aan het rollen gaat). Tijdens de 1,5 ronde door de kombaan is de auto op tempo en kan het systeem zich weer aanpassen naar normale waarden. Echter bij te hoge snelheden (170+ in de kom) kan het systeem ook ingrijpen en dit is (volgens zeggen) niet iets wat je niet wilt ervaren!

Reesmees, geen film of interview, maar wel een foto van jullie inventieve oplossing:
58261

Verder mijn complimenten aan de organisatie :thumleft: Het lijkt allemaal zo makkelijk wat jullie en de sponsoren geregeld hebben, maar zeker op deze grote schaal is het helemaal top!!! Mijn zoon en ik hebben weer genoten van het gezelschap van onze passagier en ik heb het idee dat dit wederzijds was :cheers:

23 jun 2013 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
concor schreef:
40 close ups van auto's, voorzover dat lukte :)

Super! Ik sta erop met passagier met de 944 basic cup racer :lol:
Het was een geslaagde dag.

23 jun 2013 13:24
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Brulaap schreef:
-PSM defect
-Sportonderstel defect

Die meldingen zijn inderdaad "normaal". Door de lage snelheid en schuine hoek is de electronica in de auto het spoor helemaal bijster. Lionhunter heeft gelijk dat de auto denkt dat deze aan het rollen is op zeer lage snelheid en tevens is het motormanagement in de war omdat alle olie naar een zijde van het blok loopt. Voor korte tijd geen ramp maar zo moet je de auto niet een dagje stationair laten draaien. :wink:
Bij hogere snelheden in de kombaan gaat het PSM inderdaad ook ingrijpen en ik kan uit ervaring zeggen dat je dat niet mee wilt maken.
Maar bij de aanbevolen 120 km/u gaat het allemaal goed en is de kombaan in de buitenste bocht neutraal. Blijft een mooie ervaring.
Wel dikke lol gehad en zo'n kombaan maakt op de kinderen een onvergetelijke indruk.

Laatst bijgewerkt door maurice op 23 jun 2013 16:30, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2013 13:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
De officiele foto's van de dame en heren fotografen staan ook al online!

http://www.gelukenvrijheid.nl/fotos.php?year=2013

Berdine, mijn bijrijdster van 16 :thumleft:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door RuBoxS op 23 jun 2013 16:26, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2013 14:58
Profiel WWW Facebook 
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Citaat:
Lionhunter heeft gelijk dat de auto denkt dat deze aan het rollen is op zeer lage snelheid en tevens is het motormanagement in de war omdat alle olie naar een zijde van het blok loopt.

Klopt dat de olie naar 1 zijde van het blok gaat, maar dat is toch geen probleem bij een dry-sumpsysteem? Volgens mij niet. :scratch:

23 jun 2013 15:36
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Ondanks dat ik slechts 3 bochtjes op het circuit genomen heb vond ik het een topdag!
Mede dankzij mijn 2x 5-jarige passagiers Janne en Daan.
Na 15 minuten moesten ze beide al hoognodig na het toilet dus vrijwel de hele heenweg hebben we alleen gereden en de meest avontuurlijke verhalen verteld "volgens mij zit er een haai onder de stoel" haha ze vonden het geweldig.
Toen ze terug instapten om op de baan te rijden zei Janne als eerste "zullen we weer over die haai gaan vertellen?" :D

Foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 128&type=3

Afbeelding

En mijn memorabele interview met Bavo :mrgreen: ;
Afbeelding

Al met al was de gezelligheid top, met Hans, Edd, Frank (64 haha), Pieter, Ellen, Sylvia, Lydia, Ivo, Niels, Erik, Ber, André, Tom, Glas, erhmm ik vergeet er... jammer dat ik Willem niet even gesproken heb tijd was te kort te kort te kort

23 jun 2013 15:47
Profiel WWW Facebook 
964 c2
Den Haag
concor schreef:
#Bedankt Anne!

Deze twee zijn knip- en plakwerk! Eerste van 3 foto's, onderste van 20 foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Full res versies:

achter.jpg (4.6 MB)
https://mega.co.nz/#!JQZlWK4I!cTj7wxwoF ... z21DU1wA6w

voor.jpg (10.7 MB)
https://mega.co.nz/#!lYgWgKJT!NCCQNBEyA ... InIM1nxKtI

Gaaf gedaan! Thnx.

Mooie dag, ondanks de regen. Volgend jaar hopelijk eindelijk week eens een stralende dag..
Blijft mooi om te zien en te horen hoe gaaf die kids het allemaal vinden.
Mijn bijrijder, 15 jaar met syndroom van down, begon al te gillen bij 4000 toeren over hoe hard het ging en hoe gaaf het was. Heel hard is dus ook helemaal niet nodig. Sowieso vond hij het mooiste dat hij de hele tijd mocht boeren in de auto, nadat ik had beloofd het niet aan z'n moeder door te vertellen.. :mrgreen:
En het is al vaak gezegd, maar wat een goed georganiseerd evenement. Zeker als je ervan uitgaat dat alles aan elkaar hangt van vrijwilligers en sponsoren. Hulde daarvoor. (verbetering is altijd mogelijk, maar dat is bij alles zo)

Daarnaast voor ons rijders toch ook altijd een leuke dag, nog een aantal forummers gesproken, o.a. Willem, Edd (wat is hij toch gaaf geworden) en Brulaap (gave nieuwe boxster in een fantastische kleurencombi, gezond jaloers). En Black Betty zien knallen op de kombaan, allebei helmpjes op, cool! 8)

En een lekker frietje gegeten, een bakkie koffie en lekker de hele dag sturen. Wat willen we nog meer..

23 jun 2013 16:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 307 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende