Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 9:42

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Turien - verzekerden onder ons 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Turien - verzekerden onder ons
Maarten schreef:
Blijft een raar schemergebied: je huurt iemand in maar als het fout gaat dan is het jouw fout...

Het is niet per definitie jouw fout maar in ieder geval wel ook jouw probleem als het jouw bedrijf en jouw cijfers betreft.

Maar we gaan wel erg off topic.

11 aug 2013 20:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Foute aangifte is toch jouw fout?

11 aug 2013 22:01
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Dit ging volgens mij over accountants.

11 aug 2013 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Weer even terug naar de vraag van de TS. Dat "hobbymatig gebruik" is nu wel voldoende besproken. Komt niet uit de koker van Turien zelf. En voorts geloof ik ook niet, dat hier op het forum ooit schrijnende verhalen zijn verschenen m.b.t. de schadeafhandeling van Turien. Wellicht, dat oud-gedienden mij hier weerspreken......

12 aug 2013 11:06
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
@Jan-1;

Helemaal eens.
Mijn conclusie is dat Diks op zn website ten onrechte refereert naar beperkingen rond hobbymatig gebruik.

Ik zal m d'r nog eens over bellen.

12 aug 2013 11:27
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Ik begrijp überhaupt niet waarom een tussenpersoon het nodig vindt om strenger te zijn dan de verzekeraar en al zeker niet op eigen houtje.......... :pale:

12 aug 2013 12:33
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Kwaliteit van je portefeuille verbeteren t.b.v. betere commissies (betere loss ratio...)

12 aug 2013 22:36
Profiel
Vertrouwen is goed, controleren is beter.....

13 aug 2013 6:52
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
lindemans schreef:
Kwaliteit van je portefeuille verbeteren t.b.v. betere commissies (betere loss ratio...)

Commissie veranderd niet bij betere kwaliteit. Wel kan de premie stijgen bij een hoog schadepercentage waardoor je je zelf wellicht uit de markt prijst als TP.

13 aug 2013 7:37
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Diks vond ik vroeger een goede tussenpersoon. De laatste jaren datvik daar zat wel erg slordig helaas. Ben in 2010 vertrokken en niet meer teruggekeerd.

13 aug 2013 7:49
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
horn schreef:
Diks vond ik vroeger een goede tussenpersoon. De laatste jaren datvik daar zat wel erg slordig helaas. Ben in 2010 vertrokken en niet meer teruggekeerd.

+1 ben recent overgestapt naar een andere. Minder restricties en goedkoper.

13 aug 2013 9:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
horn schreef:

+1 :D

heb hetzelfde gedaan.

13 aug 2013 11:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Midden nederland
Sinds een week naar alle tevredenheid verzekerd bij Turien via Jos 'Targa' (Afic). Prima en deskundig geholpen!!

27 aug 2013 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
@jostarga, als ik dan toch nog even mag...

Ik wil mijn 964 en E30 M3 verzekeren. Als ik bij jou op de site "ander merk" kies voor mijn M3, dan staat er bij gebruik wel degelijk "hobby". Nu rijd ik met de M3 maar 1500km per jaar, maar als ik er gewoon een keer mee naar mijn werk wil, of naar een afspraak in hartje Amsterdam, of naar de supermarkt, dan wil ik dat kunnen. Mijns inziens blijft die "hobby" aanduiding vaag.

Nu zie ik als ik "Porsche" invul wel dat de "Porsche" verzekering met als gebruik "Algemeen" duurder is dan de klassiekerverzekering met als aanduiding "Hobby", maar die 150 euro ofzo extra is voor mij een secundair iets. Kan ik mijn E30 M3 ook voor "Algemeen" gebruik verzekeren, alhoewel ik er alleen hobbymatig mee rijd? Ik wil gewoon geen gezeur als ik eens een pakje boter ben wezen halen en er is wat gebeurd. "Meneer, reed u hier wel hobbymatig op het parkeerterrein bij de supermarkt?"...

27 aug 2013 23:13
Profiel
Urmond
Beste frank,

Hier is reeds een hele discussie over gevoerd.

Mocht je hier meer over willen weten mail dan even naar ons zodat we dit niet ( weer) op het forum moeten bespreken :mrgreen:

28 aug 2013 11:24
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Jos Targa schreef:
Beste frank,

Hier is reeds een hele discussie over gevoerd.

Mocht je hier meer over willen weten mail dan even naar ons zodat we dit niet ( weer) op het forum moeten bespreken :mrgreen:

Ik ben toch wel benieuwd of er nu WEL of NIET hobby bepalingen zijn en zo ja wat dat dan inhoudt ...
Kennelijk wordt iemand in het aanvraag process wel keuze opties aangeboden, terwijl hier de indruk was gewekt dat dat niet zo zou zijn. Een forum is er juist voor om dingen duidelijk te krijgen, toch ?

28 aug 2013 11:43
Profiel
Urmond
Jos Targa schreef:
OK, ik ga proberen het toe te lichten.

In het geval van Turien zijn zowel het klassiekerproduct als het porscheproduct beide in het leven geroepen voor de hobbyrijders onder ons.
Vandaar de beperking voor wat betreft de kilometers en de verzekerde waarden op taxatiewaarde te zetten. Veelal vallen deze premies een stuk goedkoper uit dan een regulier verzekeringsproduct op basis van bonus/malus verklaring.
( bereken maar eens een premie voor een 996 van 2002 all-risk met 5 schadevrije jaren en 12.000 km/jaar dan zie je het verschil)

Verzekeraars die dit soort producten aanbieden gaan ervan uit dat de eigenaren zuinig omspringen met hun Porsches of andere klassiekers. In de praktijk is dat ook zo vandaar dat de premies ook binnen de perken blijven. Men gaat ervan uit dat deze auto's hobbymatig worden gebruikt en niet voor dagelijks gebruik, dus woon werk, enz. Dat dit wel eens gebeurd is de praktijk.

In de algemene voorwaarden http://www.aficbv.nl/documenten.php staat dan ook niks vermeld over het feit dat dagelijks gebruik niet mag.

Men streeft er echter naar om dit zoveel mogelijk te beperken. Vandaar dat wij op onze site hier ook een onderscheid in hebben gemaakt.

Met name de luchtgekoelde porsche worden zelden voor dagelijks gebruik ingezet. met de komst van de 996 veranderde dit. De regels zijn echter niet veranderd en dus zie je, ook nu de eerste 997 in het Porscheproduct gaan vallen dat dagelijks gebruik steeds vaker voorkomt.

De kansen op schade neemt hierdoor toe. Uiteindelijk zal de verzekeraar zijn premies gaan aanpassen als de schadelast te hoog wordt, waardoor de echte hobbyrijder wellicht de dupe wordt. Ik maak gelukkig binnen onze portefeuille nog weinig toename van schades mee. De gemiddelde Porscherijder en klassiekerrijder is gelukkig erg zuinig op zijn speeltje. Wel is de gemiddelde 997 rijder niet die echte Porscheliefhebber ( lees gemiddelde dus aub zich niet aangesproken voelen als hij of zei dat wel is :mrgreen: ). Ze kunnen nu in een 997 rijden en over een tijdje ook weer makkelijk overstappen naar een ander merk, wat je bij de echte liefhebbers niet zoveel ziet.

kort omschreven: bij Turien is volgens de voorwaarden dagelijks gebruik niet uitgesloten!

Een Quote uit dit draadje, vandaar mijn vorige bericht.

Lijkt mij dus niet nodig om dit nogmaals toe te lichten :salut:

28 aug 2013 11:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Ik heb de hele thread zorgvuldig doorgelezen, dus ik had je eerdere reactie al gelezen, maar ik vind het ook nog steeds niet helder.

Citaat:
In de algemene voorwaarden http://www.aficbv.nl/documenten.php staat dan ook niks vermeld over het feit dat dagelijks gebruik niet mag.

Men streeft er echter naar om dit zoveel mogelijk te beperken. Vandaar dat wij op onze site hier ook een onderscheid in hebben gemaakt.

[...]

kort omschreven: bij Turien is volgens de voorwaarden dagelijks gebruik niet uitgesloten!

Ik wil graag een product kopen voor twee van mijn auto's, maar het is mij gewoon niet duidelijk welk product ik koop. Als de voorwaarden van Turien onverkort gelden snap ik de hobby aanduiding op je site niet, en ben ik bang dat ik ooit gedoe krijg, ook al gelden er voorwaarden waarin er hierover niets is opgenomen.

Maar goed, ook de documenten van Turien zelf zijn niet eenduidig. Zo staat in hun brochure van de klassiekerverzekering dit:
Citaat:
Uw auto is verzekerd wanneer u puzzelritten rijdt, clubevenementen heeft of op shows staat, ook in het buitenland

En in hun voorwaarden van dezelfde klassiekerverzekering staat dit:
Citaat:
Eveneens is uitgesloten schade tijdens deelname aan niet geheel binnen Nederland plaatsvindende regelmatigheids- of behendigheids wedstrijden of puzzelritten.

28 aug 2013 12:57
Profiel
Urmond
Frank,

Voor wat betreft onze vermelding op onze site voor wat betreft hobby ga ik nu in herhaling vallen maar zal ik nogmaals toelichten.

Wij hebben daar een onderscheid in gemaakt daar de klassieker verzekering in het leven is geroepen voor klassiekers. Wat inhoud dat de te verzekeren auto een zogenaamde klassiekerstatus moet hebben. Een Renault laguna van bj 2003 zou in theorie verzekerd kunnen worden als klassieker, maar zal echter niet worden gezien als klassieker. Een M3 van bijvoorbeeld 2003 is dat dan weer wel. Wij willen zelf hierin onderscheid maken om te voorkomen dat er dadelijk allemaal auto's in die portefeuille zitten die niks te maken hebben met hobby of klassiekers, daar zijn andere producten voor.

Als voorbeeld voor wat betreft Porsches. Turien heeft een speciaal product voor porsches. Hierin kan vanaf 8 jaar en ouder de auto in een taxatiewaarde verzekering worden gezet. het porscheproduct is voor jonge auto's vaak goedkoper dan het klassiekerproduct. Er worden dan ook andere voorwaarden gesteld aangaande alarm en stalling. Wij zien dan ook dat de oudere Porsche, waar vaak minder mee wordt gereden dan de jongere Porsches, in het klassiekerproduct belanden. Er word vaak maar een paar duizend kilometer gereden met dit soort auto's. De jongere Porsches daarentegen wordt vaker gebruikt en voor die klanten is het porscheproduct weer ideaal. het Porscheproduct is feitelijk een normale bonus/malus verzekering met een extra aanvulling waarin er sprake is van verzekerde waarde op basis van taxatie en een vaste premie. en ook bedoelt voor andere merken.

het is dan ook niet voor niks dat er een beperking geld voor het aantal kilometers per jaar. dagelijks gebruik is niet gewenst, maar is geen uitsluiting. Het product is puur bedoelt voor mensen die hun auto als hobby hebben. Ondanks dat het niet verplicht is om naast de "hobby"auto een dagelijkse auto te hebben. Eigenlijk is Turien hier dus heel schappelijk in en gaat uit van het gezonde verstand van de klant.

Voor wat betreft de citaten uit de voorwaarden. Dit is inderdaad heel vaag vandaar dat Turien tegenwoordig een bijlage meestuurt bij de polis waarop word aangegeven dat evenementen waarin een wedstrijd of snelheidselement in voorkomt zijn uitgesloten, maar dat behendigheidstrainingen wel weer gedekt zijn. Een zogenaamde rijtraining/ circuit training via een erkende organisatie wordt zelfs gedekt voor Porsches!.

Jij kunt jouw M3 dus gewoon als klassieker verzekeren bij Turien en gewoon af en toe mee naar de winkel. Even lekker sturen met je hobby auto of klassieker mag gerust met een boodschap. een keertje naar je werk, of andere zaken. Ik rijd zelf ook als het mooi weer is wel eens een dagje werken met mijn targa!

28 aug 2013 13:23
Profiel WWW Facebook 
Citaat:
Dit is inderdaad heel vaag
He he, iets met een accountant enzo :mrgreen: :popcorn:

28 aug 2013 13:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4