Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 7:54

Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
porsche 911 targa / Afspraak is afspraak? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: porsche 911 targa / Afspraak is afspraak?
Als je echt wat wil maak je tijd, dat het te moeilijk is om vanuit Brussel te rijden, dat is een kwestie van PRIORI(tijd), heb voor dat ik mijn 3.2 kocht wat auto's gezien, zag mijn 3.2 op marktplaats voorbij komen, was op een bloedhete dinsdag. Smorgens gezien, gebeld, was meer belangstelling, agenda omgegooid, savonds langs gegaan, was niet om de hoek. In mijn ogen een hele goede (vind er maar is 1) 3.2. Bij de particuliere aanbieder thuis gelijk deal beklonken, prijs afspraak gemaakt en enige voorbehoud was akk. Die volgde paar dagen later. Had het goed gezien! ook Visssr was zeer te spreken over de auto.

Kortom je moet snel handelen in deze markt...,.dat was 3 jaar terug........inmiddels is de markt nog een stuk gekker. Kreeg gisteren de nieuwe taxatie waarde, 25% hoger dan in 2011.

26 apr 2014 9:10
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
porsche964 schreef:
Bij de particuliere aanbieder thuis gelijk deal beklonken, prijs afspraak gemaakt en enige voorbehoud was akk..

Maar oh wat was je zuur geweest als verkoper ondertussen de auto verkocht aan een ander die geen AKK hoefde en direct cash aftikte :wink:

26 apr 2014 9:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Als ik dat hok zo 's bekijk mag je blij zijn dat iemand je te snel af is geweest.

26 apr 2014 9:25
Profiel
911 3.2 Carrera
Idd, als je echt wil dan moet je met de huidige marktsituatie vlot doorpakken. Bij mij was het binnen een week rond, en daarna 2weken ivm akk en overdracht cash geld.

Ook de verkopende partij hield zijn woord ondanks dat er vanuit Duitsland veel (telefonische) belangstelling was, ik heb telefonisch de afspraak gemaakt om in het weekend langs te komen en heb ter plekke prijs/akk etc afgesproken...alhoewel aan de prijs viel niet te tornen..... :mrgreen:

Van vd Berg (akk/proefrit) als laatste opmerking 'tis een goeie' de koop rondgemaakt.... :thumleft:

Kortom, d'r erop af....en snel.....

26 apr 2014 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Dial_888 schreef:
.Bij mij was het binnen een week rond
Ook de verkopende partij hield zijn woord ondanks dat er vanuit Duitsland veel (telefonische) belangstelling was, ik heb telefonisch de afspraak gemaakt om in het weekend langs te komen en heb ter plekke prijs/akk etc afgesproken

klinkt als dezelfde afspraak als topicstarter :mrgreen:

26 apr 2014 9:31
Profiel
911 3.2 Carrera
Tja, alleen had ik met een accountant als verkopende partij uit Haren te maken.... :cheers:

Weinig woorden en degelijk... :thumleft:

26 apr 2014 9:52
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Elferhenkie2 schreef:
porsche964 schreef:
Bij de particuliere aanbieder thuis gelijk deal beklonken, prijs afspraak gemaakt en enige voorbehoud was akk..

Maar oh wat was je zuur geweest als verkoper ondertussen de auto verkocht aan een ander die geen AKK hoefde en direct cash aftikte :wink:

Dan was ik inderdaad zuur geweest, maar we hebben uurtje of wat met elkaar door gebracht en dat is toch net ff anders dan over de telefoon en dan maakt ook dat verkoper zich gebonden voelde om tussentijds niks anders meer te doen. ;-)

26 apr 2014 10:20
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Taaf moet gewoon een beetje dimmen.
Als je zn zn eerste posting terugleest dan stelt hij enkele vragen aan het forum.
Is hij wel origineel ? Klopt de kleur wel ? Is het inderdaad een Targa ?

Stel nou dat er kritische response was gekomen op die vragen, zou hij dan geantwoord hebben:
"Dank voor de feedback, maar ja jammer stom van me, ik heb m al gekocht en de prijs ligt al vast".

Ik denk het niet. Je wil van 2 walletjes eten Taaf dat is flauw.

Lijkt me een type waarbij het toch nooit klopt: als hij al verkocht is balen omdat het wel goede zal zijn geweest, zolang hij er nog staat wantroiwen want anders was hij vast al weg geweest. Zo kom je nooit ergens.

26 apr 2014 11:50
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Hij staat nog steeds als gereserveerd (en niet als verkocht) op de website, dus misschien zitten ze nu te wachten tot hij komt?

26 apr 2014 12:07
Profiel
Moderator
PF #57
lindemans schreef:
Lijkt me een type waarbij het toch nooit klopt: als hij al verkocht is balen omdat het wel goede zal zijn geweest, zolang hij er nog staat wantroiwen want anders was hij vast al weg geweest. Zo kom je nooit ergens.

Hard maar klinkt bekend. Zulke mensen komen wel vaker langs.

26 apr 2014 12:30
Profiel
PorscheForum Junkie
@Lindemans en Horn: Taaf hoeft geen doorpakker te zijn toch? Het gaat om zijn collega.... :wink:

26 apr 2014 13:23
Profiel
taaf schreef:
of ik nu taaf ben piet of pol dit maakt niet uit vanuit brussel !
Ken je toevallig ene Xa4? Komt ook uit Brussel :mrgreen: Ben zo benieuwt of die al geslaagd is.

26 apr 2014 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Laten we het er maar op houden dat Taaf & Armagedeon & Xa4 een Brusselse ééneiïge drieling zijn met veel twijfels en weinig daadkracht :wink:

Groet'n oet Twente , René

26 apr 2014 19:57
Profiel
Ik heb een mailtje gestuurd naar het bedrijf en dit is wat ik terug kreeg
Citaat:
Wij houden geen auto’s vast, klanten bellen niet meer van tevoren en als ik een klant bij mij in de showroom heb staan en die heeft geld bij zich gaat die naar hem, ik heb ook niets gezegd over vast houden !!

26 apr 2014 22:18
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Deed me denken aan jaren terug, had toen een Alfa 2000 GTV en wou er van af.
Paar jongens liepen er steeds om heen en maar vragen stellen, maar niet kopen :oops:
Auto zag er leuk uit en was echt goedkoop maar niet toehappen
Er kwam een schade expert langs en zag de auto staan en was in 2 tellen verkocht.
En kwaad dat die jongens waren, er was niet meer mee te praten echt onredelijk :evil:

27 apr 2014 0:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Citaat:

Wij houden geen auto’s vast, klanten bellen niet meer van tevoren en als ik een klant bij mij in de showroom heb staan en die heeft geld bij zich gaat die naar hem, ik heb ook niets gezegd over vast houden !!

Klanten bellen niet meer van tevoren, ik heb gebeld en gezegd dat ik zaterdag langs ging komen, en via mail
bevestiging gegeven dat hij hem in optie moest houden tot zaterdag, hoe kon ik anders chassisnummer weten en motornummer! Heb hem nog gezegd waar hij motornummer kon vinden (wist het zelfs niet als handelaar!Hij zegt het zelf als hij een klant in de showroom heeft staan met geld gaat die naar hem!
Ik maak er niet veel meer woorden aan vuil maar wat betekent dan nog een gegeven woord!

27 apr 2014 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
taaf schreef:
Citaat:Ik maak er niet veel meer woorden aan vuil maar wat betekent dan nog een gegeven woord!
Dat woord moet dan wel van beide kanten komen :wink: :wink:

Zoals jij het schrijft heb jij tegen hem gezegd dat hij de auto vast moest houden, maar ik heb tot nu toe nog nergens gelezen dat hij bevestigd heeft dat hij hem voor jou (of eigenlijk jouw collega) vast zou houden.. :scratch: :scratch:

27 apr 2014 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Elferhenkie2 schreef:
Zoals jij het schrijft heb jij tegen hem gezegd dat hij de auto vast moest houden, maar ik heb tot nu toe nog nergens gelezen dat hij bevestigd heeft dat hij hem voor jou (of eigenlijk jouw collega) vast zou houden.. :scratch: :scratch:

Sterker nog, de verkoper claimt zelf dat hij het niet toegezegd heeft. Reserven zonder handgeld/aanbetaling lijkt me ook geen reeël scenario. Volgens mij heeft taaf gewoon gegokt en verloren.

27 apr 2014 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
ik heb afgelopen week iets soortgelijks meegemaakt bij een bekende handelaar. Tweede Paasdag gaan kijken naar een P. Binnen drie dagen aangegeven de auto te willen laten keuren bij een PC. De handelaar was nog wel zo vriendelijk om de keuring voor morgen in te plannen. Krijg ik gisteren een mail met de strekking: sorry, auto toch aan een ander verkocht die vertrouwen had in de auto zonder AKK. Snap de zakelijke afweging van de handelaar best maar dit voelt niet lekker. Vanaf welk moment is een auto "gereserveerd"? Ik zou toch zeggen op het moment dat iemand serieuze interesse toont door over de prijs te spreken, de handelaar NB zelf de AKK organiseert etc.

27 apr 2014 17:10
Profiel
Stel de auto komt wat minder uit de AKK. Had jij em dan nog gekocht voor de vraagprijs?

27 apr 2014 17:31
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
weg is pech

27 apr 2014 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
bully: dat ligt er natuurlijk aan. als de P zo krom als een hoepel blijkt te zijn natuurlijk niet. Dat is de rationale van een AKK lijkt me. handelaar had ook aangegeven dat prijs zelfde zou blijven wat er ook uit de AKK zou komen. Daar heb ik me niet tegen verzet. Kort en goed als er wat kleine zaken uit zouden komen: geen probleem en dan had ik die auto gewoon gekocht. Nogmaals: ik snap de redenering van een handelaar. Die wil zsm van zijn voorraad af natuurlijk. Niettemin is het moeilijk zaken op deze manier: AKK doen behelst risico dat iemand anders er met de buit vandoor gaat nog voordat de AKK heeft plaatsgevonden. Vraag is dan ook: vanaf welk moment is een auto "gereserveerd"? Als potentiële koper kan ik alleen maar denken: kijk wel een deurtje verder. Ik vind de gang van zaken niet correct en zou het inderdaad wel redelijker hebben gevonden als ik in ieder geval in de gelegenheid was gesteld de AKK af te blazen en de P gewoon te kopen.

27 apr 2014 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Auto is gereserveerd als je daar een wederzijdse afspraak over hebt lijkt me.... :wink:

27 apr 2014 17:51
Profiel
Citaat:
handelaar had ook aangegeven dat prijs zelfde zou blijven wat er ook uit de AKK zou komen.
Dan had je hem een aanbetaling kunnen doen. Dan was de auto gereserveerd. Bij schade of krom had hij je geld sowieso terug moeten geven als je dat van tevoren aangeeft.

27 apr 2014 17:51
Profiel
Elferhenkie2 schreef:
Auto is gereserveerd als je daar een wederzijdse afspraak over hebt lijkt me.... :wink:
+2 maar dan moet dat wel duidelijk zijn.

27 apr 2014 17:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende