Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 14:23

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vraagje aan de gamers hier 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Vraagje aan de gamers hier
Mijn zoons, 8 en 9 jaar oud, hebben een Wii en een PS2 (mijn oude). Omdat games voor een PS2 geen drol kosten hebben ze heel veel games. Gameplay en graphics van de PS2 zijn natuurlijk niet meer van nu. :lol: Vandaar dat de oudste voor zijn verjaardag een PS4 vraagt. Ze spelen voornamelijk Fifa 14 overigens. Nu was ik net in de Makro en zag dat een Xbox360 ongeveer de helft van een PS4 kost.

What to do? PS4 kopen (setprijs met Fifa15 kost 399) of Xbox360 (setprijs met Fifa15 kost 199).

Heb er geen verstand van. Graag tips en onderbouwingen...

Oja, zijn vrienden hebben zowel PS4's als Xbox (sommigen de ene, sommigen de andere) dus spelen ruilen kan altijd.

Alvast dank :salut:

Edit: zie dat ik appels en peren aan het vergelijken ben. Xbox360 is inmiddels vervangen voor Xbox One en die is ook 399 met fifa15. Oke, Xbox One of PS4? :wink:

18 okt 2014 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vraagje aan de gamers hier
Ervaringsdeskundige (15jr jong, ruime ervaring Xbox en PS3 oa FIFA games) hier boven even gevraagd:
Vindt de graphics van de PS net ff beter/sneller dan de Xbox (had hij voor de PS).
De controllers van de Xbox zijn anders/groter.
Online gamen kost bij beiden geld.
En in automerken zei hij: PS is Porsche, Xbox is Lamborghini :cheers:
Succes en veel wijsheid bij je keuze.

18 okt 2014 18:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Niet heel jippie bedoeld maar ik vind € 400 voor een 8 en 9 jarige nogal een geld. Of ben ik dan erg ouderwets?

18 okt 2014 18:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Ervaringsdeskundige hier zegt ps4 (daarna opgehouden met luisteren, snap er de ballen niet van :wink: )

18 okt 2014 18:43
Profiel
Cayman S
Hier zijn de ervaringsdeskundige dus bijna (hij en zijn vriendjes) allemaal overgestapt van een PS3 naar een Xbox One.

Denk dat je er weining aan deze poll gaat hebben :evil:

Michiel911 schreef:
Niet heel jippie bedoeld maar ik vind € 400 voor een 8 en 9 jarige nogal een geld. Of ben ik dan erg ouderwets?

Denk het wel, verder is het natuurlijk ook zo als ze er genoeg meespelen het relatief goedkoper is dan bijvoorbeeld die Carrera Digital racebaan welke je voor ze gekocht hebt waar ze 2x mee gespeeld hebben.

René

18 okt 2014 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Games in de PS store kopen en op je schijf zetten mag op 2ps dus.....

18 okt 2014 19:33
Profiel
Moderator
PF #57
Michiel911 schreef:

Ik ook. Dus denk vooral niet dat ze zo'n ding van mij/ons voor hun verjaardag krijgen. Echter, de oudste spaart al 3 jaar al zijn rapporten, zwemdiploma en verjaardagsgeld en heeft nu ca 300 in zijn spaarpot. Is over 10 dagen jarig en wil aan ons en beide opa's en oma's het resterende deel voor een console met fifa15 vragen. Voor je beeldvorming :wink:

18 okt 2014 19:35
Profiel
993 4S
Hier een PS4 met FIFA 15, netjes zelf gespaard door bij pa in de zaak te werken.
Zijn er niet vanaf te slaaaaan.

18 okt 2014 19:42
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
PS4 is qua specs net effe wat beter dan de Xbox maar dat zijn waardes waar je in praktijk weinig van zult merken. Ik zou kiezen voor de console met het mooiste aanbod van spellen. In mijn geval was dat de PS4 die ik inmiddels al een jaartje heb. Moet eerlijk bekennen dat ik er vrij weinig mee gespeeld heb maar als straks GT6 uitkomt zal dat snel veranderen. :drive:

18 okt 2014 20:38
Profiel
964 c2
Den Haag
Dit heeft ook wel een beetje een water vs lucht aspect, of anders gezegd een 911 vs 912 aspect.
M.a.w; los van de objectieven verschillen in snelheid, graphics en spellen die beschikbaar zijn zou ik ook polsen wat zij cooler vinden.

Ik weet van mezelf dat ik Playstations had (1,2 en 3), en die gewoon liever wilde dan xboxen.
Slecht te onderbouwen waarom nou eigenlijk, trok me gewoon meer aan.

Heb ook nog steeds liever m'n 964 dan een 993, maar ga me niet vragen een concreet betoog daarvoor te geven...

21 okt 2014 10:34
Profiel
Neppert
Neppert
Ga voor de Ps4.
Als je kinderen daar al jaren op gespeeld hebben vinden ze de controllers fijner dan die van de XBOX, althans...dat is mijn eigen ervaring.
De Ps4 heeft ook betere specs....dit merk je nu nog niet...maar als de volgende generatie games eraan komt is de Ps4 beter uitgerust.

21 okt 2014 10:50
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
horn schreef:
Michiel911 schreef:

Ik ook. Dus denk vooral niet dat ze zo'n ding van mij/ons voor hun verjaardag krijgen. Echter, de oudste spaart al 3 jaar al zijn rapporten, zwemdiploma en verjaardagsgeld en heeft nu ca 300 in zijn spaarpot. Is over 10 dagen jarig en wil aan ons en beide opa's en oma's het resterende deel voor een console met fifa15 vragen. Voor je beeldvorming :wink:

Niet heel jippie bedoeld maar ik vind € 300 sparen voor een 9 jarige nogal een geld. Met gemiddeld 4 rapporten per jaar en 3 zwemdiploma's in 3 jaar en 3 keer jarig .Krijgt me daar nogal een beloning voor dan zeg :scratch: Of ben ik dan erg ouderwets?

:D :D :D :D :res:

21 okt 2014 11:08
Profiel WWW Facebook 
Noord-Brabant
Er zit zeker wel een gedachtengang achter dat hele Playstation versus Xbox gedoe en het is zeker niet te vergelijken met de hele lucht/water discussie. Dit ligt namelijk veel dieper en dat begrijpen alleen de echte gamers van het eerste uur. Vergeet niet dat gamers van oorsprong de nerds, freaks, hackers, tweakers van de samenleving waren. Games werden door hunzelf ontwikkeld en gespeeld op de Commodores en Atari's van die tijd. Dit was hun wereld en door hun ontwikkeld....totdat Microsoft zich ermee ging bemoeien en het een hele commerciële wending ging krijgen. Dat zal voor de meesten in deze tijd aan hun reet roesten maar voor de gamers van het eerste uur nog steeds een serieus issue.

21 okt 2014 11:08
Profiel
Moderator
PF #57
Richard schreef:
Of ben ik dan erg ouderwets?

Daar laat ik me niet over uit. :lol:

De beste jongen heeft een gescheiden opa en oma aan wie hij op zijn verjaardag al drie jaar geld vraagt en van allebei €50 krijgt. Dus alleen met 3 verjaardagen zit hij al op €300. Hij heeft dus overigens ook al 3 jaar geen kado's voor zijn verjaardag gekregen maar aan iedereen (ook aan ons) geld gevraagd. Wil geen nieuwe fiets ("Pap, kunnen we geen gebruikte op marktplaats uitzoeken samen?") en heeft een zeer spaarzame aard.

Dus of je ouderwets bent weet ik niet. Ik weet wel dat ik trots ben op dat gozertje dat hij al drie jaar heel graag een eigen spelcomputer wil hebben en daarvoor serieus spaart, het tot nu toe doet met mijn oude PS2 (waarvoor spellen geen drol meer kosten, dat dan weer wel), terwijl bijna al zijn vriendjes het nieuwste van het nieuwste hebben. Da's het nadeel van wonen in een kakdorp - vriendjes krijgen 'gewoon' een PS4 of Xbox One van de Sint... :twisted:

21 okt 2014 12:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Je mag trots wezen op zo'n zuunige zoon! Bewust zijn van de waarde van geld is voor veel kinderen/pubers/adolescenten niet van deze tijd helaas.

Ik ging op mijn 6de na school ook meehelpen bij m'n vader op 't werk, maar dat was meer kinderarbeid :mrgreen: Loon was een kinder surprise ei destijds, maar wel zelf verdiend haha.

21 okt 2014 12:29
Profiel
3.2S
010
200 of 400??, dan wist ik het wel. Die van 200. En over een paar jaar zijn ze nergens meer blij mee. Dan zijn het van die verwende knullen, die altijd hun zin krijgen.

21 okt 2014 15:48
Profiel WWW
Noord-Brabant
Nu is het wel zo dat je met een PS3 meer kunt dan met een PS4. Dus voor €200,- krijg je meer voor minder. Lijkt Android wel. :mrgreen:

21 okt 2014 15:54
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
hijs toch niet zo zuinig dat die geen hond koopt en zelf gaat blaffen , he harald , want dan gaat het niet goed hoor :shock: :mrgreen: :wink:

kwou dat ik zo goed kon sparen man :res:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 okt 2014 15:56
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Franz schreef:
Nu is het wel zo dat je met een PS3 meer kunt dan met een PS4. Dus voor €200,- krijg je meer voor minder. Lijkt Android wel. :mrgreen:

Hij heeft een Appel, dus hij zal wel de duurste kopen, met de minste functionaliteit. :compress:

21 okt 2014 16:14
Profiel WWW
993 4S
horn schreef:
Richard schreef:
Of ben ik dan erg ouderwets?

Daar laat ik me niet over uit. :lol:

De beste jongen heeft een gescheiden opa en oma aan wie hij op zijn verjaardag al drie jaar geld vraagt en van allebei €50 krijgt. Dus alleen met 3 verjaardagen zit hij al op €300. Hij heeft dus overigens ook al 3 jaar geen kado's voor zijn verjaardag gekregen maar aan iedereen (ook aan ons) geld gevraagd. Wil geen nieuwe fiets ("Pap, kunnen we geen gebruikte op marktplaats uitzoeken samen?") en heeft een zeer spaarzame aard.

Dus of je ouderwets bent weet ik niet. Ik weet wel dat ik trots ben op dat gozertje dat hij al drie jaar heel graag een eigen spelcomputer wil hebben en daarvoor serieus spaart, het tot nu toe doet met mijn oude PS2 (waarvoor spellen geen drol meer kosten, dat dan weer wel), terwijl bijna al zijn vriendjes het nieuwste van het nieuwste hebben. Da's het nadeel van wonen in een kakdorp - vriendjes krijgen 'gewoon' een PS4 of Xbox One van de Sint... :twisted:

Wel grappig; mijn jongste (11) heeft iets van 500 euro op zn rekening staan, geeft zelden iets uit en als hij dat doet wil hij het zo snel mogelijk weer terug verdienen. (werkt mee op de zaak uiteraard)
Mijn middelste (14) heeft een saldo van 1,24 euro en had vanochtend echt geen zin om uit bed te komen om met pa mee te gaan naar de zaak.
Heb m toen ff uit zn bed geholpen :mrgreen:
Toch min of meer dezelfde opvoeding gehad...

21 okt 2014 16:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Het is net als met IOS en Android; Je hebt een PS kamp en een Xbox kamp. Het PS kamp groeit de laatste jaren ten kosten van Xbox. Ik ben van het PSkamp, al doe ik er nog weinig mee, behalve een opnline raceclubje met vrienden en heel soms Fifa.

21 okt 2014 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Cazzo Super Veloce schreef:
Toch min of meer dezelfde opvoeding gehad...

andere melkboer ? :roll: :scratch: :mrgreen:

21 okt 2014 16:47
Profiel
993 4S
Melkboer?
Die hebben we hier in de bewoonde wereld al 100 jaar niet meer :thumleft: :mrgreen:

21 okt 2014 17:00
Profiel
3.2S
010
("Pap, kunnen we geen gebruikte op marktplaats uitzoeken samen?")

Ik heb alweer een lange tijd terug een Nintendo Wii via marktplaats gekocht. Dat ding was zo goed als zeker gestolen. Ik had daar toch een slecht gevoel over.

21 okt 2014 17:14
Profiel WWW
Moderator
PF #57
lezen is een vak apart.

- die van 200 euro bleek een Xbox 360 te zijn. Die is vergelijkbaar met de PS3. De Xbox One is vergelijkbaar met de PS4 is zijn allebei rond de 400. Zie boven.
- Een gebruikte op marktplaats kopen ging over een fiets. Zie boven. En die was op zeker niet gestolen.
- "En over een paar jaar zijn ze nergens meer blij mee. Dan zijn het van die verwende knullen, die altijd hun zin krijgen" Dat waag ik te betwijfelen. Van ons gaan ze zeker niet hun zin krijgen. Verwend zullen ze vast zijn omdat we het niet slecht hebben. Op het moment dat ze blassé worden, doe ik een Cazzo'tje. Zie boven.

Dank voor alle input. Ik denk dat ik hem maar een PS4 ga adviseren. :salut:

21 okt 2014 17:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende