Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 21:44

Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Bizar zooitje in Parijs na schietpartij 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Bizar zooitje in Parijs na schietpartij
Maarten schreef:
dobbelsteen schreef:

Dit heeft weinig met de Islam te maken. Pakweg 99% van de moslims is keihard tegen de acties van deze idiote enkelingen.
Het kon evengoed in naam van het christendom of weetikveelwelkgeloof zijn.

Zelf ben ik niet voor de Islam (beetje te denigrerend tov vrouwen vind ik), of voor gelijk welk ander geloof. Maar ik vind wel dat de moslims hier niet moeten op afgerekend worden, zij zijn altijd de dupe als er weer een aanslag gebeurt in naam van de Islam.

Grapjas.

@Maarten: denigrerend, maar voorspelbaar :thumbdown:
@Dobbelsteen: :thumleft:

08 jan 2015 10:21
Profiel
993 4S
MickRS schreef:
Franz schreef:
Het grote probleem hier is dat men kritiek op de Islam gaat zien als islamfobie en men dit wil gelijkstellen aan racisme. Een fatsoenlijk debat wordt op deze manier onmogelijk gemaakt.

Precies! Vandaar ook dat ik een groot voorstander ben van een Islamitische politieke partij. Daarmee geef je dit deel van de bevolking een gezicht, wordt de zaak genormaliseerd en wordt een fatsoenlijk debat wel mogelijk gemaakt. Met Aboutaleb als partijleider. Ik wil namelijk nog altijd graag denken dat hij staat voor de meerderheid van de Islamitische bevolking in Nederland....

100% mee eens, snap niet waarom zon partij er nog niet is.
Heeft waarschijnlijk met de onderlinge verdeeldheid te maken?

08 jan 2015 10:25
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
dobbelsteen schreef:
EriC4C schreef:
Citaat:
Wat een klote wereld, waar gaat dit heen :bang:

Tja ..... deze beelden zijn schokkend voor ons, omdat wij beseffen dat het werkelijkheid is die je niet kunt "resetten". Een hele grote groep groeit echter op met vergelijkbare beelden die bedrieglijk echt worden weergegeven in games waarin ze met de grootste lol zelf vergelijkbare dingen doen :bang: :?

Waar gaat dit heen inderdaad ..... :cry:

De personen die hun games naar de realiteit brengen horen in een gesticht. Of ze nu games spelen of niet, daar gaat weinig aan veranderen.
Ik ben opgegroeid met shooters en racing spellen. Toch zie je mij niet hele dagen aan de maximumsnelheid van mijn wagen rijden en elke bocht te driften. Idem voor het schietgeweld, ik heb nog nooit een geweer in mijn handen gehad. Geen behoefte aan ook. Terwijl GTA toch echt wel mijn favoriete spel was.
Gek dat sommigen nog echt altijd geloven dat games zo'n invloed kunnen hebben.
TV bestaat trouwens al veel langer, daar wordt ook à volonté geschoten. Moeten die dan ook verboden worden?

Geen verrassende reactie van een gamer. Ik verbaas me er over dat sommigen nog echt altijd geloven dat games geen invloed (kunnen) hebben.
Wat mij betreft is er een verschil tussen passief toekijken op tv / film (hoewel ik dat ook zeker niet toejuich!) of zelf interactief onderdeel zijn van een levensecht "spel". Ik begrijp écht de lol en zin niet van een spel als GTA, waarin het blijkbaar leuk :roll: is om bijvoorbeeld iemand achter in een kofferbak te stoppen en de auto vervolgens op een overweg te zetten waarna deze wordt verwoest door een trein. Of om "oorlog te spelen en anderen te vermoorden" :bang:
Degene die daar behoefte aan hebben en dat voor de lol :shock: doen zijn ziek(elijk). Mijn mening.

08 jan 2015 11:06
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
dobbelsteen schreef:
Dit heeft weinig met de Islam te maken. Pakweg 99% van de moslims is keihard tegen de acties van deze idiote enkelingen.

Maar ik vind wel dat de moslims hier niet moeten op afgerekend worden, zij zijn altijd de dupe als er weer een aanslag gebeurt in naam van de Islam.

Mee eens maar........ Het zou erg fijn zijn als de moslimgemeenschap een keer "publiekelijk" een vuist maakt tegen dit soort ongein. en hun ongeleide jongeren

08 jan 2015 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Af en toe gebeurt dat ook wel Alfred. Enkel is de media daar niet zo happig op om dat uitgebreid in het nieuws te brengen.

EriC4C schreef:
Geen verrassende reactie van een gamer. Ik verbaas me er over dat sommigen nog echt altijd geloven dat games geen invloed (kunnen) hebben.
Wat mij betreft is er een verschil tussen passief toekijken op tv / film (hoewel ik dat ook zeker niet toejuich!) of zelf interactief onderdeel zijn van een levensecht "spel". Ik begrijp écht de lol en zin niet van een spel als GTA, waarin het blijkbaar leuk :roll: is om bijvoorbeeld iemand achter in een kofferbak te stoppen en de auto vervolgens op een overweg te zetten waarna deze wordt verwoest door een trein. Of om "oorlog te spelen en anderen te vermoorden" :bang:
Degene die daar behoefte aan hebben en dat voor de lol :shock: doen zijn ziek(elijk). Mijn mening.

Uw mening zeg je. Omdat jij de fun er niet van inziet.
Maar kom eens met harde bewijzen af? En dan bedoel ik met correcte bewijzen. Waarbij er een duidelijke relatie is dat een niet agressieve persoon agressief wordt door het spelen van gewelddadige spelletjes. Want in al die onderzoeken blijkt dat het gewoon om mensen gaan die van nature uit al agressief zijn of gestoord zijn.

08 jan 2015 11:49
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Dáár de fun van inzien en dat oprecht normáál vinden :shock:
Sprakeloos .....

08 jan 2015 12:00
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
dobbelsteen schreef:
Af en toe gebeurt dat ook wel Alfred. Enkel is de media daar niet zo happig op om dat uitgebreid in het nieuws te brengen.

Interview met Aboutaleb gezien? Onzin dus. Het gebeurt mijn inziens veel te weinig.

08 jan 2015 12:11
Profiel
993 4S
EriC4C schreef:
Dáár de fun van inzien en dat oprecht normáál vinden :shock:
Sprakeloos .....

Denk dat het in het echt allemaal wel mee valt.
Mijn 3 kinderen spelen dagelijks Far Cry, Black Opps en weet ik wat voor rotzooi.
Toch zijn ze oprecht geschokt als ze de beelden van gisteren zien.
Kunnen dus het onderscheid goed maken.
Trouwens, ik knalde vroeger ook zoveel mogelijk indianen bij ons in de straat af, en het is toch nog goed gekomen :mrgreen:

08 jan 2015 12:31
Profiel
993 4S
Franz schreef:
dobbelsteen schreef:

Interview met Aboutaleb gezien? Onzin dus. Het gebeurt mijn inziens veel te weinig.

Moet zeggen dat ik het daar ook wel mee eens ben; de moslimgemeenschap moet krachtig stelling nemen tegen deze terreurdaad, anders verliezen ze hun geloofwaardigheid.
Nog een goede reden om een moslimpartij op te richten.

08 jan 2015 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Het lijkt mij nu de taak van de moslims om massaal te laten zien dat ze hier tegen zijn. Doen ze dat niet dan zijn ze een zwijgende meerderheid die het toch wel best vind. Wij hoeven niet aan te tonen dat de islam vredelievend is lijkt mij. Zij wel. Moslims moeten hun eigen rommel opruimen van terroristen die hun geloof in een kwaad daglicht zetten. Wij willen ze best daarbij helpen natuurlijk. Doen ze dat niet dan verwijs ik naar Aboutaleb.

08 jan 2015 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
dobbelsteen schreef:

Dat is ook het grote probleem. Af en toe is niet goed genoeg. Het is tijd dat men en masse laat zien dat de moslimgemeenschap dit (ook) niet pikt zodat de "autochtone" bevolking dit soort wandaden gaat zien als daden vanuit individuen i.p.v. alles over één (islam) kam te scheren.

@Driver4S, je was me net voor

08 jan 2015 12:45
Profiel
foxtrot / oscar
Marcel schreef:
vrijheid van menings uiting is een kostbaar goed, maar soms vraag ik me wel af wat nog een mening is en wat gewoon een belediging is ....

Ben je GVD helemaal van de pot gepleurd!

08 jan 2015 13:14
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
MickRS schreef:
(...) Vandaar ook dat ik een groot voorstander ben van een Islamitische politieke partij. Daarmee geef je dit deel van de bevolking een gezicht, wordt de zaak genormaliseerd en wordt een fatsoenlijk debat wel mogelijk gemaakt. (...)

Ik dacht dat we graag geloof en politiek gescheiden willen houden?!
Het gaat om integratie en dan werkt een 'islam' partij alleen maar weer averechts en worden eventuele verschillen alleen maar weer extra belicht.

We leven in een vrij land dat bepaalde normen en waarden heeft; Het recht op vrijheid van meningsuiting hoort daarbij.
Ik ben het met bepaalde zaken in NL niet eens en ben (mede) daardoor dus ook vertrokken.
Dat geldt voor radicale islamieten dan toch ook?
Als het je niet bevalt en je je weigert aan te passen, dan donder je toch lekker op!?
In plaats van mensen aan te vallen die 'de normen & waarden van 't land' vertegenwoordigen.

08 jan 2015 13:35
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik heb het over een confessionele partij. Net zoals CDA dat bv is.

08 jan 2015 13:45
Profiel
Ik las eens op vakantie een boek, de boogeyman, vreemd dat alles uitkomt :wink:

08 jan 2015 14:16
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Jeroen914 schreef:
Marcel schreef:
vrijheid van menings uiting is een kostbaar goed, maar soms vraag ik me wel af wat nog een mening is en wat gewoon een belediging is ....

Ben je GVD helemaal van de pot gepleurd!

Toch heeft Marcel wel een punt :!: (en recht op een eigen menig)

Niks rechtvaardigt deze schietpartij, ben zelf ook niet gelovig, maar soms zie ik het ook wel meer als een belediging dan een mening.

Even voor de duidelijkheid: Dit in mijn mening :idea:

08 jan 2015 14:32
Profiel
Noord-Brabant
We zijn allemaal voor het vrije woord maar zodra één of andere politicus iets roept wordt er massaal aangifte gedaan.

08 jan 2015 14:51
Profiel
993 4S
MickRS schreef:
Ik heb het over een confessionele partij. Net zoals CDA dat bv is.

Precies, als er een CDA is, waarom dan geen Moslimpartij?
Zou goed zijn voor de dialoog.

08 jan 2015 14:55
Profiel
993 4S
Franz schreef:
We zijn allemaal voor het vrije woord maar zodra één of andere politicus iets roept wordt er massaal aangifte gedaan.

Discriminatie valt niet onder het vrije woord.

08 jan 2015 14:57
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Inderdaad, Cazzo.

08 jan 2015 15:08
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Inderdaad. Helaas wordt dat wel vaker door elkaar gehaald. Vooral door een of andere politicus... :idea:

08 jan 2015 15:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Driver4S schreef:
Het lijkt mij nu de taak van de moslims om massaal te laten zien dat ze hier tegen zijn. Doen ze dat niet dan zijn ze een zwijgende meerderheid die het toch wel best vind. Wij hoeven niet aan te tonen dat de islam vredelievend is lijkt mij. Zij wel. Moslims moeten hun eigen rommel opruimen van terroristen die hun geloof in een kwaad daglicht zetten. Wij willen ze best daarbij helpen natuurlijk. Doen ze dat niet dan verwijs ik naar Aboutaleb.

Moet ik dan ook als katholiek iedere keer als er weer een pastoor of bisschop aan kleine kinderen heeft gezeten een krachtig signaal afgeven? Of iedere keer als de Paus weer iets lelijks zegt over homoseksuelen meteen in een reactie laten weten dat ik het er niet mee eens ben? Ik hoop het toch niet...

Het is helemaal niet de taak van moslims om hier op te reageren. Prima als het gebeurt, maar zo niet... is dat geen reden om te zeggen "wie zwijgt, stemt toe".

08 jan 2015 16:12
Profiel
993 4S
Klopt, maar t zou wel heel goed zijn als de diverse moslimorganisaties zich nu achter Aboutaleb scharen en een duidelijk geluid laten horen. anders profiteert Wilders bij de eerstvolgende verkiezingen van deze aanslag, en dan zijn we nog veel verder van huis.

08 jan 2015 16:31
Profiel
Noord-Brabant
Cazzo Super Veloce schreef:
Franz schreef:

Discriminatie valt niet onder het vrije woord.

En aangifte doen draagt niets bij aan het debat. :wink:

Mensen in probleemwijken die stelselmatig lastig worden gevallen door Marokkaanse probleemjongeren zijn ook tegen discriminatie maar willen wel een oplossing zien. Ook Wilders gaat hun die oplossing niet bieden maar hij benoemt de problemen wel. En daar gaat de hele discussie over. Hoge criminaliteitscijfers onder Marokkaanse jongeren en massaal aangifte doen van discriminatie door de uitspraak 'minder minder minder' zijn twee totaal verschillende zaken. Ik geef het je te doen als inwoner van een probleemwijk en zou me behoorlijk in de kou gezet voelen. :wink:

08 jan 2015 16:58
Profiel
993 4S
Hebben inderdaad nix met elkaar te maken... :scratch:
Of er in dit geval sprake is van discriminatie maakt de rechter uit.
Criminaliteit is een ander probleem; keihard aanpakken, ongeacht de afkomst.

08 jan 2015 17:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende