Auteur |
Bericht |
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
motor valt uit/ wil niet aanslaan.
hallo,
Gisteren stuk wezen rijden met de c43 viel opeens de motor uit toen ik over een rotonde reed, wilde niet gelijk weer starten, na 4 a 5 keer proberen deed hij het weer, later nog een keer het zelfde en toen ik later geparkeerd had en weer weg wilde sloeg de auto weer niet aan, hij start wel goed maar slaat niet aan, half uurtje gewacht (met tussen door proberen) deed hij het weer, auto ruikt niet naar benzine of zo/ of dat hij hapert, hij doet het gewoon soms niet of stopt ermee. en dan na een tijdje is er niets meer aan de hand.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.
had al beetje op internet gezocht en kwam op krukas sensor, zou dit kunnen?
groeten wilco
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
15 feb 2015 11:08 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: motor valt uit/ wil niet aanslaan.
Advies: hier: http://www.mercedesforum.nl/ je vraag stellen lijkt me.....
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 feb 2015 11:47 |
|
|
w.w.doet.
|
Daar heb ik mijn vraag ook gesteld, maar aangezien dit een heel groot(veel leden)en goed forum is stel ik de vraag ook hier!
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
15 feb 2015 12:12 |
|
|
horn
PF #57
|
je hebt hem toch pas kort? garantie? dan zou ik netjes teruggaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 feb 2015 12:16 |
|
|
w.w.doet.
|
Helemaal naar Surhuisterveen vanuit Doetinchem, wie weet haal ik dat geen eens.
soms koop je ook een auto zonder garantie.....ligt aan de $$$$ meestal.
|
15 feb 2015 12:19 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Trek de portemonee en ga naar de lokale MB dealer om de auto uit te laten lezen. Je hebt de auto zonder garantie gekocht en daar kan ook wel 50 euro wel vanaf.
Tis en blijft gokken om vanaf een computer hier een diagnose te geven, maar het zou best de tdc sensor kunnen zijn.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
15 feb 2015 12:39 |
|
|
w.w.doet.
|
Daar ga ik morgen vroeg ook gelijk naar toe woon er 200meter vandaan, dat is het probleem niet. Repareer altijd zelf graag dingen aan de auto's van mezelf, en weet altijd graag of wil altijd graag weten waar iets aan ligt of door komt, ben geen type die de sleutels bij de balie af geeft en dan later als hij gemaakt de rekening betaald.en het verder dan goed vind. ik blijf er meestal gewoon bij als het even kan. En soms is het handig als je zelf al ongeveer of helemaal weet wat er aan de hand is, scheelt zoeken en zoeken is duur.
Maar ik denk dat het 1 of andere sensor aan de motor is , en jij dus ook dial888
groet wilco
|
15 feb 2015 14:25 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
voor 50 euro koop je een obd2 scanner , hoef je 't ook niet te vragen. Garage bezoekje kost meer lijkt mij.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
15 feb 2015 16:23 |
|
|
DHB
Met wielen en benzine
Ex. 912-1968 en Cayman S
Nu iets met een sterDordrecht
|
Heb je twee sleutels ? Probeer het eens met de andere sleutel dan.
_________________________________________ Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.
|
15 feb 2015 17:53 |
|
|
w.w.doet.
|
Dat met de 2de sleutel had ik al geprobeerd, dat is het niet helaas. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
groet wilco
|
15 feb 2015 18:01 |
|
|
w.w.doet.
|
Vanmorgen bij Wensink geweest en volgens hun computer is het 't contactslot want die geeft storing aan. kan zou kunnen kloppen sleutel gaat er soms wat moeilijk uit. had toch liever gehad dat het de krukassensor was geweest , scheelt nogal wat duiten! nu maar hopen dat hun computer gelijk heeft!
groet wilco
|
16 feb 2015 11:19 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Als het cotactslot al moeilijk gaat zou ik er niet meer mee rijden. Ik had hetzelfde, en herkende dit te laat, en toen wilde het slot ineens helemaal niet meer. Dan kun je dus de hele stuurkolom uitbouwen om het slot door te slijpen. Als het slot nog beweegt haal je hem er zo uit.
|
16 feb 2015 11:38 |
|
|
w.w.doet.
|
Alleen vandaag nog even de auto grondig wassen en dan zet ik hem voorlopig in de schuur totdat het nieuwe contactslot binnen is. heb geen zin om weer ergens onderweg te komen staan. En inderdaad als het contactslot nog verder stuk gaat ben ik dadelijk nog verder van huis.
groet wilco
|
16 feb 2015 11:47 |
|
|