Re: Pech met de boxster S :(
Even een update:
De Porsche loopt prima, maar ik ben er niet gerust op. Waarschijnlijk zit er een Bobine tegen te werken.
Afgelopen zaterdag de chineze kabel aangesloten... Windows XP only (top!
)
Toevallig ben ik niet voor 1 gat te vangen... VMware workstation op mijn laptop, XP Virtuele machine gekopieerd van een eerder project.
USB passthrough direct naar de VirtualMachine en hup werken!
Misfires op Cilinder 1.... Dit vind ik goed nieuws... het feit dat het 1 cilinder betreft duid meestal op een kleinigheid.
Blok loopt nu immers goed.
Bij de vorige grote beurt had ik toevallig een foto genomen van de huidige bobines.
Nummer: 996 602 102 00
Dit is een tamelijk oud nummer en porsche gebruikt deze bobines zelf niet meer...
Op de diverse onderdelen sites worden andere bobines aangeraden ( 996 602 104 00 en 996 602 104 02) ... helaas zitten de meeste websites ernaast.
De 10400 en 10402 zijn veel gebruikt in de 3.4 en 3.6... en niet in de 3.2 van voor 2004.
Omdat hier veel verschillende meningen over zijn heb ik de porsche st(d)ealer even gebeld.
Het vervangende nummer is nu de 997 602 107 02 wat alweer de vervanger is van de 997 602 107 00... er zijn dus wel wat issues met de bobines geweest.
Zodra je deze bobines wil upgraden van 996 naar 997 dan zal men altijd álle bobines moeten vervangen. Ook zijn de oude boutjes te kort, de nieuwe bobines zijn hoger.
er zullen dus ook 12 boutjes besteld moeten worden, dit is onderdeelnummer 900 385 025 01. Uitwendige torx 6x40
Totale kosten +- 185 euro
Ook bestel ik even 1 extra nieuwe bougie om preventief de bougie van cilinder 1 te vervangen. nu de hamvraag....
Welke cilinder is cilinder 1?
even googlen:
From page 395 of the Bosch Automotive Handbook, 5th edition:
Number the cylinders
(DIN 73021)
[ Applies to motor vehicles only. For internal combustion engines for general and marine use, the reverse direction (as viewed looking at the power-output end) is standardized (ISO 1204 and 1205, DIN 6265).]
The cylinders are numbered consecutively 1, 2, 3, etc. in the order in which they would be intersected by an imaginary reference plane. As viewed looking at the end of the engine opposite the power-out-put end. This plane is located to the left when numbering begins; the numerical assignments the proceed clockwise around the longitudinal axis of the engine [ fiqures are referenced ]. If there is more than one cylinder in a reference plane, the cylinder nearest the observer is assigned the number 1, with consecutive numbers being assigned to the following cylinders. Cylinder 1 is to be identified by the number 1.
The figure for a flat engine shows the #1 cylinder is the when looking at the engine from the power output end is located on the right bank at the furtherest cylinder from the power output end.
For the Boxster/Cayman cars this would make the #1 cylinder the cylinder immediately behind the passenger (USA cars, left hand drive).
De 1e cilinder achter de passagiersstoel
Dit weekend maar even knutselen