Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 14:51

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
Bericht Re: Corona
Klein detail is dat het zorgsysteem overbelast raakt.
Dat is iets anders dan de griep. Een ongelooflijk domme vergelijking alleen al kijkend naar de sterftegraad.
Griep 0,05%, Corona 3,45%.
De naïviteit om de vergelijking te maken met de griep is de reden dat er in Noord-Italië zich middeleeuwse taferelen afspelen. Men moet op dit moment keuzes maken wie wel of niet behandeld wordt omreden beperkte beschikbaarheid medische apparatuur. Zorg personeel maken shifts van 72+ uren.

Het is maar een gewone griep.....

13 maart 2020 21:45
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Alfred schreef:
Het grootste probleem dat we hebben met dit virus is dat er een heel hoog percentage IC bedden nodig zijn. We hebben er maar 1150 in Nederland en deze zullen binnen No-Time bezet zijn. Hierna zal men, net zo als in China en Italie, mensen moeten gaan weigeren / selecteren.
Dus ook mensen die met hele anderen issues zo'n bed / beademingsmachine nodig hebben.
Kortom we gaan hele spannende tijden tegemoet.

Goeie post..... Dit is waar alle urgentie nu vooral op gericht is..... niet primair op het percentage wat daadwerkelijk overlijdt..... hamsteren is een onnodige maar toch wel te begrijpen paniekreactie

13 maart 2020 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
En ik maar denken dat de IC juist bedoeld is om patiënten met een levensbedreigende aandoening te redden ... dus sterfte te voorkomen. Denk dat er dus wel degelijk enige samenhang bestaat, zeker als die IC over bezet raakt.

Laatst bijgewerkt door MarkS op 13 maart 2020 22:40, in totaal 2 keer bewerkt.

13 maart 2020 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Kappi2907 schreef:
Klein detail is dat het zorgsysteem overbelast raakt.
Dat is iets anders dan de griep. Een ongelooflijk domme vergelijking alleen al kijkend naar de sterftegraad.
Griep 0,05%, Corona 3,45%.
De naïviteit om de vergelijking te maken met de griep is de reden dat er in Noord-Italië zich middeleeuwse taferelen afspelen. Men moet op dit moment keuzes maken wie wel of niet behandeld wordt omreden beperkte beschikbaarheid medische apparatuur. Zorg personeel maken shifts van 72+ uren.

Het is maar een gewone griep.....

Feit is wel dat het gezondheidszorgstelsel in Italie al jaren lang ver onder de maat is. Het percentage ouderen ook relatief hoog.... helpt niet mee, sterker nog.... terug te zien in hoe zaken gaan....

13 maart 2020 21:53
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
https://nos.nl/teletekst#111

13 maart 2020 22:02
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Verschil met Italië en nu ook Spanje is wel dat men het in het begin toch zeer goed opgevolgd heeft en daardoor zeker wel wat heeft weten te vertragen. Maar carnaval heeft verder ook niet veel geholpen daar en het virus een goeie kans gegeven om lokaal een versnelling te geven, zie Brabant.

Ook sociale onthouding is redelijk rap ingevoerd maar dat had men heel makkelijk nationaal kunnen maken. Ik ben benieuwd over een week of zo weten we het of een paar dagen geleden de juiste keuzes zijn gemaakt! En of men niet beter wat harder doorgehakt had. Achteraf is het natuurlijk makkelijk (ver)oordelen.

13 maart 2020 22:25
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
10 dagen achter, om meer precies te zijn (begreep ik). Maar een totale lockdown zie ik nog niet gebeuren (en hoop ik ook niet mee te hoeven maken..)

14 maart 2020 0:06
Profiel
911 3.2 Carrera
Kom net terug van de appie, schappen waar normaliter wc papier en aardappelen liggen en andere goederen helemaal leeg waren. Personeel had natuurlijk ook diverse opmerkingen hierover.

Nouja, het mooie was dat ik vroeg op pad gestuurd werd door mijn zoon omdat de appie waar hij boodschappen doet nutrilon 1 op was. Iig het is mij zojuist gelukt om 2 bussen voor mijn kleindochter te bemachtigen.

Kortom, de gekte slaat toe.... :bang:

14 maart 2020 10:49
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik was even een paar dagen skiën in St Anton en ben gisteren hals over kop weer terug naar NL gekomen...

14 maart 2020 11:23
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Omdat?...... :popcorn:

.....alle skigebieden worden gesloten?! Seizoen 2019-2020 is klaar....

Ik hoor net dat de Elfstedentocht ook niet doorgaat.... :mrgreen:

14 maart 2020 12:18
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dorp werd afgesloten. Zaten ergens te eten en eigenaar zat persco van de premier te kijken. St A voor 2 weken in quarantaine :shock: Zijn meteen met taxi naar hotel gegaan, in 10 minuten in gepakt en weg. Door gebrekkige organisatie hadden we nu geluk want 2 huurauto's. Kost aardige boete om hem in Amsterdam i.p.v. in Innsbruck in te leveren maar we zijn nu wel weer thuis. Vliegtuig zondag durfden we niet (meer) te gokken.

Er blijken dus honderden toeristen corona te hebben opgelopen bij de apres ski in Ischl.

http://cphpost.dk/?p=111178
https://www.profil.at/oesterreich/coronavirus-daenen-ischgl-tirol-11387409

14 maart 2020 12:55
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Maar je dacht een paar dagen geleden nog wel dat het een goed en spannend plan was om erheen te gaan. :mrgreen:

En je hebt jezelf nu even in quarantaine geplaatst ...

14 maart 2020 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
@Maarten, ik neem aan dat jullie minimaal 14 dagen in "thuis" quarantaine gaan om anderen niet de dupe te laten worden.

14 maart 2020 13:36
Profiel
Ik hoop dat ik me vergis maar zo te lezen maakte Maarten zich meer druk om de boete voor de huurauto. Maar bericht geeft wel aardig aan waarom het dus misgaat. Je kunt niet overal de overheid de schuld van geven.

14 maart 2020 13:51
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Alfred schreef:
@Maarten, ik neem aan dat jullie minimaal 14 dagen in "thuis" quarantaine gaan om anderen niet de dupe te laten worden.

Mag ik inderdaad hopen. Dorp in quarantaine is niet voor niets. Eigen belang boven maatschappelijk belang stellen :popcorn: . Ik zeg goed bezig :ba:

14 maart 2020 15:40
Profiel
996 C2, 944 RS-style

14 maart 2020 16:07
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
steef schreef:

Ik hoor net dat de Elfstedentocht ook niet doorgaat.... :mrgreen:

Die Steef is ook wel een grappenmaker he :cheers:

Net ff boodschappen gedaan, wat zijn de mensen gek he :scratch:
Niet normaal zoveel schappen leeg, kreeg zelfs een mail van Porsche Leusden, de dames houden afstand incl de verkopers.
Ook de NPC schrapte de meetings, waar gaat dit heen :?:

14 maart 2020 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Er is in Spanje een persconferentie gaande waar aangekondigd wordt dat het land maandagmorgen op slot gaat.

En toch zijn er nog steeds mensen die zeggen dat het "maar" een griepje is :bang: :bang:

14 maart 2020 16:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik ben inderdaad thuis in quarantaine. Terzijde: alle buitenlanders hadden 3 uur om weg te gaan

https://www.ad.nl/dordrecht/raymond-halsoverkop-weg-uit-skidorp-door-coronavirus-iedereen-vluchtte-het-dal-uit~ae9e8767/

14 maart 2020 16:25
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Fijn om te horen Maarten. Goed bezig. :thumleft: :thumleft:

14 maart 2020 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Even een leuk filmpje over Covid-19 met toch veel feiten. https://twitter.com/thejuicemedia/statu ... 1655541760

14 maart 2020 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
wij konden gisteren nog met de dreamliner van tui mee uit curaçao, hij was al onderweg en mocht daarom nog landen.
vanaf vandaag gaat het eiland op slot begreep ik, op de luchthavens waren geen extra controles.

14 maart 2020 17:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
ruud janssen schreef:
op de luchthavens waren geen extra controles.

Ze waren je liever kwijt dan rijk :wink:

Denemarken is ookal op slot ....

14 maart 2020 18:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Ik neem aan dat Ruud bedoelde hier op Schiphol. Kom maar binnen allemaal, maakt niet uit of je ziek bent of niet.

Scholen blijven ook gewoon open. Sommige met 1500 - 2000 leerlingen :bang: :bang:

Hoe mis moet het gaan voordat wij ook op slot gaan? Het is (bijna) onvermijdelijk, dus beter nu dan over een week met ziekenhuizen die uitpuilen en mensen doodgaan doordat er simpel weg geen bedden en/of personeel meer is.

Ben bang dat "ons" kabinet (met Rutte voorop) een beetje (erg) het spoor bijster is.

14 maart 2020 18:47
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5709345 ... -code-rood

14 maart 2020 18:56
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Volgende