Re: Voor de kinderen onder ons....LEGO!!!!
Ik heb afgelopen vakantie in de spaarzame vrije momenten de "Cada Classic Sports Car" (C61045W) in elkaar geklikt. Was een leuk projectje en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit. Niet alleen de blokjes zijn voor 99,9% zo goed als "echte" Lego, ook de stickers, beschrijving en doos zijn van goede kwaliteit. Ik heb er destijds €46,- incl gratis verzending voor betaald via Amazon. Geen geld als je het mij vraagt. Aangezien het hier niet om een kopie van een bestaande Legoset gaat, maar om een eigen ontwerp, heb ik er niet zo veel moeite mee dat het geen echte Lego is.
Pluspunten:
- Mooie doos
- Goede kwaliteit blokjes en technische onderdelen (passt en klikt net zo goed als Lego)
- Prima beschrijving (soms wel goed kijken welke onderdelen je nodig hebt en wat de bedoeling is, maar dat heb ik bij Lego soms ook)
- Redelijk stevig eindresultaat
- Leuke details: werkende motor, werkende stuurinrichting, deuren te openen, kofferdeksel te openen, motordeksel te openen, onafhankelijk verende ophanging, differentieel achter
- Hij is te motoriseren en op afstand bestuurbaar als je dat wil (motoren en R/C los te koop)
- Uren plezier van (ik ben geen ervaren Legobouwer, ik heb er netto denk ik zo'n 8 tot 10 uur aan gebouwd (de meeste tijd ben ik altijd kwijt aan het zoeken naar het juiste onderdeel
)
Minpunten:
- De set is verdeeld over 2 genummerde dozen met daarin weer genummerde zakjes. Je hebt echter al vrij snel onderdelen nodig uit doos 2, dus de nummering (ook van de zakjes) voegt niets toe.
- De rode blokjes zijn niet allemaal exact dezelfde kleur rood. Onder goed licht zie je dat
- De motor is geen boxermotor, maar een soort 2x3 in lijn (de zuigers gaan verticaal op en neer)
- Geen achterbank ivm de ruimte die nodig is om te kunnen motoriseren
- Als je de vering indrukt, lopen de wielen voor aan in de wielkasten
- Een paar onderdelen zitten niet "opgesloten" en laten bij onvoorzichtig gebruik makkelijk los, zoals de buitenspiegels.
- Geen alternatieve build
- Het meeste plezier zit in het bouwen. En nu is hij klaar...
Verder heb ik nog nieuw in de ongeopende doos staan:
- Lego Porsche 911 Turbo/Targa (10295)
En in de kast staan bij mij:
- Lego Technic Porsche 911 RSR (42096)
- Lepin 911 GT3 RS (sorry, maar ik vond de orginele Lego echt véél te duur)
Tip: in deze video wordt de Cada C61045W vergeleken met de Lego 911 Turbo/Targa 10295
https://www.youtube.com/watch?v=G6l_AZKPUBo