Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 12:37

Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Makelaars en huizen 
Auteur Bericht
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Makelaars en huizen
Je moet gewoon een opknapper kopen, iedereen wil vandaag de dag een kant en klare woning en laten de klus huizen links liggen. Wij hebben anderhalf jaar geleden ons nieuwe (klus)huis gekocht...stond gedurende dit gekke huizenmark bijna twee jaar te koop...bijna niemand was komen kijken en de mensen die was komen kijken haakten allemaal hel snel af. Wij hebben het kunnen kopen voor een bedrag die ruim onder de originele vraagprijs was, in de orde van 30%

Je moet een beetje visie, een stukje lef en veel geduld hebben, dan is er heus nog goeie deals te doen :idea:

20 mei 2021 20:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ehm Johann, als ik met mijn twee linkerhanden een opknapper koop vrees ik dat over tien jaar John Williams ineens bij me aanbelt... :mrgreen:

20 mei 2021 21:10
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Novastorm schreef:
Ik heb een 7.1 set die ook aardig hard kan, maar ik zet em nooit voor 11:00 of na 21:00 hard, als we nog een film zitten te kijken gaat ie na 21:00 gewoon zachter, diezelfde tijden houd ik ook met flipperen aan.
Mijn buren daarentegen staan gewoon om 23:30 nog te boren of zagen als ze daar zin in hebben, paar keer wat van gezegd maar dan krijg je reacties van "je mag blij zijn dat het geen 03:00 is".
Daarnaast hoor ik ze vaak zat wel om 03:00...of 05:00.

Mijn vrouw is er een keer om 06:00 geweest om te vragen of de buurvrouw op wou houden met herrie maken, die stond op die tijd de lamellen te wassen en die bonkten daardoor de hele tijd tegen de muur.
"Goh, zijn de huizen zo gehorig dan? Ik hoor jullie nooit"
Nee dat komt dus omdat wij wel rekening houden met onze buren, muts...(dat zei mijn vrouw natuurlijk niet maar was wel onze gedachtegang)

Zijn helaas gewoon Tokkies :(

Maargoed, daarom word ons volgende huis dus hoe dan ook vrijstaand :D

Ik heb jaren in een mooie twee onder één kap gewoond. Had ik een ander systeem en tv maar dat kon ook hard.
Na 21:00 uur ging ie bij ons ook altijd zachter. Wij hadden een heel sympathiek iets ouder echtpaar naast ons wonen waar je dan toch geen overlast wil bezorgen. Je kijkt de film dan wel maar de geluid beleving is toch anders.

Mijn huidige huis is gebouwd met een soort Duitse degelijkheid omdat voor de eerste eigenaar die het heeft laten ontwerpen en bouwen alleen het beste goed genoeg was.
In de slaapkamer hoor ik nooit iets uit de woonkamer eronder.
Als ik wat hoor betekent het dat het geluid beneden extreem hard staat.

Als de oudste wat vrienden over de vloer heeft en de boel boven begint te dreunen om 5:00 in de ochtend is het voordeel dat ik via Spotify met mijn telefoon vanuit de slaapkamer het geluid zachter kan zetten......of nog véél harder maar dan is het nummer veranderd in iets van Willy Alberti ofzo...... :twisted:

Meestal is de boodschap dan wel duidelijk...

20 mei 2021 21:22
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik zie toch weinig klushuizen te koop. Beetje mijn plan B in het leven overigens :mrgreen:

20 mei 2021 22:01
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Je zou eens kunnen proberen op funda de lijstweergave te pakken, dan sorteren op datum met de oudste eerst.

Dat zij de woningen die al het langst op de markt zijn en waar de gekte aan voorbij gaat. Meestal slecht gepresenteerd. Niemand kijkt daar meer naar.

Niet in Den Haag doen trouwens.... daar werkt het niet ;)

20 mei 2021 22:14
Profiel WWW
Nieuwerkerk a/d IJssel
Maarten schreef:
Ik zie toch weinig klushuizen te koop. Beetje mijn plan B in het leven overigens :mrgreen:

Zeg me niet dat jij wel handig bent.... :cry:

20 mei 2021 22:20
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zeker wel :mrgreen:

Ik vind Funda echt een megaslechte site. Waarom kan ik niet zoeken op (bijvoorbeeld) 150-200 m2 voor tussen 3.000 en 4.000 per m2 binnen 25 km van de Dam?

20 mei 2021 22:31
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Funda wordt gedraaid door de NVM Maffia :twisted:

giulia schreef:
Jaren 60/70 bungalows zijn wel het ultieme wat mij betreft...

Dat is over het algemeen de meest slechte bouw - ergo - dé slechtste bouwperiode uit de vorige eeuw.

giulia schreef:
..die vindt je helaas nog betaalbaar in Limburg...

Ik weet niet wat jij betaalbaar noemt - maar ook hier is het een gekkenhuis.

Woningen (daar waar je eigenlijk - ook in Limburg - niet wilt wonen) met een prijs van zegge € 250.000 worden makkelijk met € 100.000 overboden.
Woningen van circa € 500.000 worden blind verkocht ... en vaak ook met 10 a 15% overboden.

Er is hier op de hoek een huis(je) verkocht - tegen de € 800.000 aan .... en ze zijn nu de noodzakelijke dingen aan het aanpakken, gok dat er nog een ton aan euro's bij komt ... betaalbaar Limburg is eigenlijk maar relatief :popcorn:

20 mei 2021 22:39
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Weet je zeker dat het 8 ton is wat ze je vertelden?
Je verstaat ze daar namelijk niet altijd.... :^:

20 mei 2021 22:45
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Tsja, ik zit dan in de regio Amsterdam, momenteel niet, maar in mijn buitenverblijf in kustdorpje aan zee.
Maar in 020 is het gekkenhuis, zelfs mijn makelaar, weet niet wat hij mee maakt. Overbiedingen die nergens meer over gaan. :evil: :oops:

20 mei 2021 22:52
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
De lage rentestand maakt wel veel goed, ook de reden dat het zo hard stijgt.
Bij ons huidige huis heb ik hem voor 10 jaar vast gezet omdat wij vroeger nogal vaak verhuisden.
Nu wonen we echter met zoveel plezier dat we inmiddels toch het gevoel hebben dat we willen blijven zitten tot onze gezondheid ons dwingt eruit te gaan.
Als ik het idee heb dat de rente gaat stijgen en boven mijn huidige rente uitkomt sluit ik de hypotheek over voor een periode van 30 jaar ofzo.
Tegen die tijd zijn we zelf stokoud of dood. :wink:

20 mei 2021 22:59
Profiel
Olaf schreef:
Funda wordt gedraaid door de NVM Maffia :twisted:

giulia schreef:
Jaren 60/70 bungalows zijn wel het ultieme wat mij betreft...

Dat is over het algemeen de meest slechte bouw - ergo - dé slechtste bouwperiode uit de vorige eeuw.

giulia schreef:
..die vindt je helaas nog betaalbaar in Limburg...

Ik weet niet wat jij betaalbaar noemt - maar ook hier is het een gekkenhuis.

Woningen (daar waar je eigenlijk - ook in Limburg - niet wilt wonen) met een prijs van zegge € 250.000 worden makkelijk met € 100.000 overboden.
Woningen van circa € 500.000 worden blind verkocht ... en vaak ook met 10 a 15% overboden.

Er is hier op de hoek een huis(je) verkocht - tegen de € 800.000 aan .... en ze zijn nu de noodzakelijke dingen aan het aanpakken, gok dat er nog een ton aan euro's bij komt ... betaalbaar Limburg is eigenlijk maar relatief :popcorn:

Ik zie al maanden dat soort woningen te koop staan voor tussen de 4 en 5 ton zonder enige beweging. Maar boeit ook niet want heb daar niks te zoeken...

20 mei 2021 23:08
Profiel
Maarten schreef:

Dat dus...er zijn bijna geen kluswoningen meer en dat is jammer want daar kijk ik prima door heen wat mogelijkheden betreft. Kluswoningen worden bijna allemaal opgekocht door makelaars of ontwikkelaars. Een jaar of 15-20 geleden kocht je in mijn toenmalige woonplaats Lisse een mooie oude stenen bollenschuur voor een prikkie en die wilde niemand. Nu zouden ze als broodjes de deur uitgaan voor grof geld. Tijden veranderen...

20 mei 2021 23:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik snap eigenlijk niet hoe er zo hard kan overboden worden.
Ligt de vraagprijs dan niet gewoon veel te laag?
Als er consistent 15-20% overboden wordt, moet je de prijs dan beter niet eens verhogen met 15%?
Als koper zou ik dat toch veel meer apprecieren, dat ik weet wat de vraagprijs is en dat ik weet waar ik aan toe ben.
In plaats van te moeten kijken voor huizen onder je budget, om dan uiteindelijk misschien je volledig budget te moeten bieden of weer buiten spel gezet worden omdat je budget niet toereikend is.

20 mei 2021 23:20
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Een vriend van mij bezat al 20 jaar een oud herenhuis in Rotterdam. Verdeeld in een aantal etages met huurders.
Huurders zijn eruit gegaan.
Verbouwing van 650K, van buiten zie je nog de oude gevel. Van binnen compleet modern, klimaatneutraal, elke woonlaag uit mijn hoofd zijn dat er vijf, heeft zijn eigen buiten in de vorm van een tuin, groot terras, balkon etc, op het dak is een dakterras over de hele lengte/breedte van het pand, Elke slaapverdieping heeft zijn eigen luxe badkamer. De bovenste twee woonlagen zijn twee studio’s met een aparte voordeur/trappenhuis wat via een afsluitbare deur van binnen ook toegankelijk is. De studio’s kan hij nog verhuren als hij wil.
Verbouwing heeft ruim twee jaar geduurd. Pand is nu een vermogen waard....

20 mei 2021 23:36
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Het is voor een deel taktiek en voor een deel complete gekte. Hoorde van de week vriend van een vriend die er 19x naast had gezeten. Nummer 20 had hij. Huis in Utrecht, vraagprijs 399, verkocht voor 427.

Ik koop beroepsmatig vastgoed - weliswaar heel ander segment - maar kan toch wel redelijk inschatten wat iets moet kosten in mijn specifieke segment. Maar ook hier geldt dat in aanliggende segmenten idiote prijzen worden betaald.

Makelaars die ik spreek die ook woningen doen geven aan dat ze het soms echt niet meer weten. Lijkt mij redelijke indicatie dat we in de laatste fase van een sucker rally zitten

20 mei 2021 23:37
Profiel
De vraagprijzen liggen vaak zelfs al te hoog. De verhouding tussen WOZ en vraagprijs is compleet maf. Het maakt niet uit wat er voor vraagprijs wordt neergezet. Met een gemiddeld aantal kijkers van soms wel 30 is er altijd wel 1 die het koopt voor te veel geld. Sec genomen is ieder huis te duur op dit moment. Maar dat krijg je met schaarste en ook mega lage rente.

Het is ook echt de laatste 2 jaar ontploft. Daarvoor waren er in de grote steden gevallen van een gesloten envelop inleveren maar het schuift nu (helaas voor ons) ook op richting Apeldoorn, Zutphen, Arnhem omdat steeds meer randstedelingen die kant op willen en gaan. Wij dus ook.

Feitelijk moet je op dit moment dus kijken naar een huis op 85-90 procent van je maximale hypotheek. (Als je geen eigen centjes hebt)

20 mei 2021 23:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Eigenlijk moet in 1 klap de hypotheekrente naar 5 of 6 procent. Dan is het meteen gedaan met dat overbieden.

21 mei 2021 0:00
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dan komen er toch verdomd veel mensen ernstig in de problemen vrees ik en stort de hele markt in elkaar....

21 mei 2021 3:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Maar dan is wel een 1x een hele doelgroep weggevallen, die normaal zitten te huren en nu voor hetzelfde geld een hypotheek kunnen betalen. Of huiseigenaren die gaan verhuizen om een nieuwe hypotheek aan te gaan met een lagere rentestand.
En wordt het voor de kleine belegger veel minder interessant om een huis voor erbij te kopen.
Er zijn gewoon teveel mensen op zoek naar een huis door de lage rentestand, waardoor de prijzen de pan uit rijzen.

21 mei 2021 7:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Een jaar of 6 geleden kochten ik en mijn vrienden allemaal ons eerste huis. Ik kan me nog goed herinneren dat ik allerlei commentaren kreeg dat ik een huis van maarliefst 280K kocht.
Mijn moeder citerend "Gij mot weer perse zon groot/duur huis hebben"..

Inmiddels hebben de buren verkocht voor 415K zonder dat het huis Funda heeft aangeraakt, enkele weken later een andere buurwoning voor 469K weggegaan binnen twee weken :shock:
Mijn doelstelling is op termijn ook vrijstaand wonen, ideaal zou zijn een stukje land met wat beestjes voor de fun. Maar dan zit je nu al snel tussen de 750k en de Miljoen+ te vissen als je iets wilt hebben wat je niet per direct plat hoeft te gooien :scratch:

21 mei 2021 7:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
DennisvdB schreef:
Of huiseigenaren die gaan verhuizen om een nieuwe hypotheek aan te gaan met een lagere rentestand.

Moet je in Nederland verhuizen om een lagere rente te kunnen krijgen op je bestaande lening?
In België valt daar over te onderhandelen zonder dat je moet verhuizen.

21 mei 2021 7:18
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Meeste mensen in Nederland hebben langlopende rentecontracten. Daar kun je enkel met een boete vanaf als de marktrente lager is.

Bij verkopen en verhuizen is er geen boete voor aflossing.

Wel 2% overdrachtsbelasting in de meeste gevallen.

21 mei 2021 7:41
Profiel WWW
Nieuwerkerk a/d IJssel
DennisvdB schreef:
Of huiseigenaren die gaan verhuizen om een nieuwe hypotheek aan te gaan met een lagere rentestand.
.

Heb ik ook gedaan. Huis veel groter, bijna twee keer zo duur, extra maandlasten misschien 200 euro. Als je zoiets niet doet spoor je niet.

21 mei 2021 7:55
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Maarten schreef:
Het is voor een deel taktiek en voor een deel complete gekte. Hoorde van de week vriend van een vriend die er 19x naast had gezeten. Nummer 20 had hij. Huis in Utrecht, vraagprijs 399, verkocht voor 427.

527 moet dat zijn

21 mei 2021 8:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende