Nou ene kleine update is wel op zn plaats.
De 964 moest nog 'even' ingevoerd worden via de RDW. Tijdens de keuring zag ik de inspecteur al om de auto heen draaien en collega's erbij halen ter overleg.
Na een poosje kwam het hoge woord eruit, er waren twijfels bij het chassisnummer. Het laatste sterretje na het chassisnummer zou minder diep gestanst zijn dan het sterretje voor het chassisnummer ........
Nou goed, ik kon praten als brugman, want wat is dit nou weer voor redenatie bij een auto van 33 jaar oud, het hielp niet, hij moest voor een PAT onderzoek. Dwz de hele auto word doorgelicht want verdenking van fraude (neem ik aan).
Als je de verhalen leest op internet over PAT onderzoeken kan je wel huilen. het lijkt volstrekte willekeur wat er gebeurd en waar naar gekeken word, met zelfs schade aan je auto aan toe.
Dus nieuwe datum, 4 weken (!) later, en 300 euro extra kosten.
Gisteren was het zover, met lood in mn schoenen naar de RDW, auto aangemeld en in de wachtrij.
Het eerste positieve punt was, dat de twee (PAT) keurmeesters mijn verhaal wilde horen. Waar komt de auto vandaan, heb je hem zelf opgehaald, wat weet je over de auto, welke papieren heb je erbij etc etc. Dan heb je in ieder geval het gevoel dat ze het totaal plaatje bekijken en een goede afweging kunnen maken van de situatie.
Je mag er niet bij aanwezig zijn, dus terug naar huis.
Begin van de middag kwam het verlossende telefoontje al, niks aan de hand. Alle nummers (bak-motor-chassis) waren opgevraagd bij Porsche en klopte met de auto. Het 'dubieuze' chassisnummer was even schoon geschuurd en zag (ziet) er als nieuw uit. Geen enkele twijfel.
Dus eind goed al goed, kenteken komt eraan, maar het was wel even zweten. Met name de machtspositie van de RDW en het gebrek aan communicatie is tenenkrommend.
Tevens het volledige gebrek aan luistert oor en beoordelingsvermogen, cq handelingsbekwaamheid bij de eerste keuring is ook onvoorstelbaar.
Als daar direct een dremel over het chassisnummer was gegaan, was het in 1x klaar geweest.
Maar goed, even een hart onder de riem voor de medemens die ooit ook in deze situatie terecht komen, het kan dus ook goed gaan.
Vandaag gelijk een twee-koloms hefbrug gekocht, we kunnen aan de slag